e-commerce-marketing

13 Συμβουλές Για Να Αυξήσετε Τα Κέρδη Σας Χρησιμοποιώντας το E-Commerce Marketing

Με τα παγκόσμια έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο(e-commerce) να ανέρχονται συνολικά σε σχεδόν 27 τρισεκατομμύρια δολάρια, οι εταιρείες ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη ψηφιακή τους παρουσία για να ενισχύσουν τα κέρδη τους. Κάπως έτσι το e-commerce marketing γίνεται αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρηματικής τους στρατηγικής.

Αν το κάνουν εταιρείες σε όλον τον κόσμο θα αφήσετε απ΄ έξω τη δική σας; Αν βλέπετε ότι οι συνηθισμένες μέχρι τώρα τακτικές δεν αποδίδουν και πως τα έσοδα σας εξακολουθούν να παραμένουν χαμηλά, μάλλον ήρθε η ώρα για αλλαγές!

Αν θέλετε να ξεχωρίσετε σε μια ανταγωνιστική αγορά , θα χρειαστείτε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο σχέδιο e-commerce marketing που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού-στόχου σας καθώς αυτό θα οδηγήσει και στην αύξηση των πωλήσεων σας.

 

Τι είναι το e-commerce marketing;

e-commerce marketing, marketing hlektronikou emporiou, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου

Το e-commerce marketing(μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου) είναι η διαδικασία παρακίνησης των καταναλωτών να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες που πωλούνται στο διαδίκτυο. Αυτό περιλαμβάνει ολόκληρο το ταξίδι του πελάτη, από την απλή ενημέρωση για το brand σας, την απόκτηση εμπιστοσύνης και τη σύνδεση με την επιχείρησή σας και εν τέλει την πραγματοποίηση της πώλησης.

Φυσικά, δεν υπάρχει ένας μόνο «καλύτερος» τρόπος προσέγγισης πελατών. Ανάλογα με το ιδανικό σας κοινό και τις ανάγκες του υπάρχουν διάφορα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Το βασικό είναι να γνωρίζετε που απευθύνεστε αλλά και να έχετε τα μάτια σας και τα αυτιά σας ανοιχτά για να προσαρμόζετε κάθε εργαλείο του e-commerce marketing στα μέτρα σας.

 

Τρόποι για να χρησιμοποιήσετε το e-commerce marketing ώστε να αυξήσετε τα κέρδη της επιχείρησής σας

 

 

1. Email marketing

Ένα εργαλείο που δεν χρησιμοποιείται από πολλούς αλλά και όταν χρησιμοποιείται γίνεται με λάθος τρόπο. Κάτι όμως που αγνοούν οι επιχειρηματίες είναι ότι το e-mail marketing είναι το πιο δυνατό κανάλι(ακόμη και από τα social media) μετατροπής των δυνητικών πελατών σε πελάτες και το πιο κερδοφόρο για μια επιχείρηση.

Πώς και αυτό;

Οι λίστες e-mail αποτελούνται από «ζεστό» κοινό. Από ανθρώπους δηλαδή που έδωσαν οικειοθελώς το e-mail τους γιατί τους ενδιέφερε το προϊόν σας ή έχουν ήδη αγοράσει από την επιχείρησή σας. Αυτό σημαίνει ότι έχουν ήδη συνδεθεί μαζί σας άρα τους είναι πιο εύκολο να αγοράσουν και πάλι από εσάς.

Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι όταν μιλάμε για e-mail marketing σε καμία περίπτωση δεν εννοούμε τα ενοχλητικά και σπαμ e-mail με ατελείωτες προσφορές που κατακλύζουν το ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο.

Μιλάμε για ένα μέσο επικοινωνίας και σύνδεσης με τους πελάτες μας όπου μπορούμε να τους ενημερώνουμε για τα νέα μας, τις προσφορές μας και γενικότερα πράγματα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν.

Επίσης, όταν μιλάμε για e-mail marketing μιλάμε για διαφορετικές καμπάνιες ή αλυσίδες e-mail που μπορεί να επιτελούν διάφορους σκοπούς. Για παράδειγμα κάποιο e-mail μετά από μια αγορά για να αξιολογήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Μια καμπάνια για την ανάκτηση ενός εγκαταλελειμμένου καλαθιού ή μια αλληλουχία e-mail μετά από κάποια συγκεκριμένη ενέργεια όπως η εγγραφή στην e-mail λίστα μας.

Σαφώς μια πλατφόρμα αυτοματισμού για κάθε μια τέτοια περίπτωση είναι απαραίτητη. Επίσης είναι μείζονος σημασίας οι τίτλοι που θα χρησιμοποιηθούν στα e-mail ώστε να έχουν υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος αλλά και πώς θα είναι μορφοποιημένο το περιεχόμενο.

Πιο βασικό όμως είναι να ξεκινήσουμε να χτίζουμε τη λίστα των e-mail μας. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε πιο εύκολο χρησιμοποιώντας ένα magnet link όπως ένα δωρεάν e-book ή κάποιο freebie.

 

2. Μάρκετινγκ μέσω SMS

e-commerce marketing, marketing hlektronikou emporiou, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου

Το SMS marketing είναι πολύ ωραίο εργαλείο για την ενημέρωση προσφορών και εκπτώσεων αλλά και για Upselling και cross-selling. Τα μηνύματα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για ανάκτηση εγκαταλελειμμένου καλαθιού αλλά και στην υποστήριξη πελατών.

Όπως φαίνεται το SMS marketing βοηθά στην αύξηση της αναγνωσιμότητας και στην δημιουργία περισσότερων πωλήσεων.

 

3. Διαφημίσεις PPC

Οι διαφημιστικές καμπάνιες Pay-per-Click (PPC) είναι οι γνωστές σε όλους διαφημίσεις στη Google και στα social media που έχουν σκοπό να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο. Το Pay-Per-Click είναι το κόστος για κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στο link που οδηγεί στο site σας.

Αυτό που κάνει μια διαφημιστική καμπάνια πετυχημένη είναι η σωστή στόχευση του κοινού. Θα πρέπει να απευθύνεται στους ιδανικούς σας πελάτες ώστε να είναι πιο πιθανό να ολοκληρώσουν μια πώληση. Επίσης, εξαιρετικά αποτελεσματικές καμπάνιες είναι οι καμπάνιες επαναστόχευσης καθώς στοχεύουν σε ανθρώπους που έχουν ήδη επισκεφτεί τον ιστότοπό σας.

Μια ακόμη τακτική είναι οι δοκιμές μέχρι να βρείτε την καμπάνια που αποδίδει. Αυτές οι αλλαγές μπορεί να αφορούν το κοινό μπορεί όμως να αφορούν και το γραφιστικό ή το λεκτικό της διαφήμισης.

4. Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης(SEO)

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η διαδικασία που κάνει έναν ιστότοπο να ανεβαίνει πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Σχεδόν το 30% της συνολικής επισκεψιμότητας στον ιστό προέρχεται από διαδικτυακές αναζητήσεις. Οπότε η ικανότητα προσέλκυσης οργανικής επισκεψιμότητας μπορεί να βελτιώσει κατά πολύ τις πωλήσεις ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.

Σε αντίθεση με τις διαφημιστικές καμπάνιες PPC, η αύξηση της κίνησης στο site χρησιμοποιώντας SEO γίνεται οργανικά χωρίς να πληρώσετε.

Διαβάστε επίσης: 18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας

e-commerce marketing, marketing hlektronikou emporiou, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου

5. Μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου αφορά την παραγωγή περιεχομένου όπως άρθρα στο blog, οδηγούς και βίντεο που ενδιαφέρουν τους επισκέπτες σας.

Το SEO συμβαδίζει με το μάρκετινγκ περιεχομένου. Όταν αυτά τα δύο συνεργαστούν τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά! Μπορείτε να προσελκύετε τους επισκέπτες μέσω των αποτελεσμάτων αναζήτησης και να τους παρακινείτε να συνεχίσουν να επιστρέφουν στο site σας για το ελκυστικό περιεχόμενό σας.

Πριν ξεκινήσετε να γράφετε αναρτήσεις στο blog, θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας το ιδανικό κοινό-τι άλλο;- ώστε να είστε βέβαιοι πως θα σας επισκεφτούν οι σωστοί για εσάς πελάτες.

 

6. Μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να διαδραματίζουν τόσο σημαντικό ρόλο στην καθημερινή μας ζωή, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αποτελούν πλέον μια κρίσιμη πλατφόρμα μάρκετινγκ για κάθε είδους επιχείρηση.

Η προβολή μέσω των social media έχει πάρα πολλά οφέλη για την επιχείρηση σας. Πρώτα απ΄ όλα αυξάνεται η έκθεση σας σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Επίσης, είναι σίγουρο πως κάπου εκεί στα social media βρίσκεται το ιδανικό σας κοινό, το οποίο ενδιαφέρεται και θέλει να αγοράσει τα προϊόντα σας.

Κρίσιμο σημείο στο social media marketing είναι η δημιουργία περιεχομένου. Το περιεχόμενο στα social media μπορεί να είναι ενημερωτικό, εκπαιδευτικό, διασκεδαστικό ή πιο προσωπικό. Επίσης, μπορεί να έχει πολλές μορφές(εικόνα, βίντεο, infographic κ.α.). Ο στόχος σε οποιαδήποτε περίπτωση είναι το περιεχόμενο σας να είναι ενδιαφέρον για το κοινό σας και να αλληλεπιδράσει με αυτό.

 

7. Influencer marketing

Το Influencer marketing είναι λιγάκι παρεξηγημένο μάλλον. Είναι όμως ένα πάρα πολύ καλό μέσο για να αυξήσετε την προβολή της επιχείρησης σας. Μέσα από τον κατάλληλο influencer εκτίθεστε σε ένα νέο κοινό, το οποίο είναι ζεστό και πιστό καθώς οι influencer αναπτύσσουν δυνατούς δεσμούς με το κοινό τους.

Για να είναι αποτελεσματικός αυτός ο τύπος marketing θα πρέπει να επιλέξετε προσεκτικά με ποιον influencer θα συνεργαστείτε. Θα πρέπει να ταιριάζει στην εικόνα και στη φιλοσοφία της επιχείρησής σας και κυρίως το κοινό του να είναι το ιδανικό σας κοινό.

 

8. Ρυθμίστε καμπάνιες ανάκτησης καλαθιού

Η προσθήκη ενός προϊόντος στο καλάθι είναι ένα βασικό βήμα προς τη μετατροπή, αλλά περίπου το 70% όλων των on-line καλαθιών εγκαταλείπονται πριν από την αγορά. Η επαναφορά έστω και ενός μικρού ποσοστού εγκαταλελειμμένων καλαθιών θα μπορούσε να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σημαντικά περισσότερες πωλήσεις. Σε προηγούμενο άρθρο είχαμε αναλύσει πώς και γιατί πρέπει να ανακτήσετε τα εγκαταλελειμμένα καλάθια:

Πώς Να Μετατρέψεις Ένα Εγκαταλελειμμένο Καλάθι Σε Πωλήσεις

 

Ένα με δύο e-mail ή SMS για την ανάκτηση του εγκαταλελειμμένου καλαθιού ίσως κάνουν τον αγοραστή να επανεξετάσει την ολοκλήρωση της αγοράς.

e-commerce marketing, marketing hlektronikou emporiou, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου

9. Χρησιμοποιείστε προγράμματα αφοσίωσης πελατών

Τα προγράμματα αφοσίωσης πελατών είναι ένας εύκολος τρόπος για να κρατήσετε το ενδιαφέρον των αγοραστών την πρώτη φορά αλλά και να τους δώσετε έναν επιπλέον λόγο να συνεχίσουν να επιστρέφουν για περισσότερες παραγγελίες. Μάλιστα, είναι πάρα πολύ δυνατό εργαλείο για να μετατρέψετε απλούς πελάτες σε πιστούς πελάτες.

Τα προγράμματα αφοσίωσης δείχνουν στους πελάτες σας ότι ενδιαφέρεστε για την εμπειρία τους, οδηγώντας σε μια πιο στενή σχέση με την επωνυμία σας. Ορισμένες επωνυμίες δίνουν και περισσότερο έλεγχο στις ανταμοιβές που λαμβάνουν οι πελάτες τους, προκειμένου να προσθέσουν μεγαλύτερη ευελιξία και εξατομίκευση στα προγράμματα αφοσίωσης τους.

 

10. Προσθέστε chatbots

Οι καταναλωτές δεν θέλουν να χάνουν χρόνο περιμένοντας μια απάντηση όταν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με έναν ιστότοπο, μια εφαρμογή, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Όσο περισσότερο σας περιμένουν, τόσο πιο πιθανό είναι να εγκαταλείψουν τον ιστότοπό σας και να προσπαθήσουν να βρουν αλλού αυτό που ψάχνουν.

Μια λύση σε αυτό είναι τα chatbots. Τα chatbots επιτρέπουν την επικοινωνία με τους πελάτες σας μέσω αυτοματοποιημένων μηνυμάτων σε στάνταρ ερωτήσεις που μπορεί να κάνουν, όπως η πολιτική επιστροφών ή οι τρόποι αποστολής. Αρκετοί εκτιμούν ότι προσπαθείτε έστω και με αυτόν τον τρόπο να δώσετε μια άμεση λύση στο πρόβλημα τους.

11. Δημιουργήστε ένα blog

Τα blog(ιστολόγια) είναι ένας ισχυρός τρόπος για να φέρετε επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και να αυξήσετε την αξιοπιστία σας. Όταν οι πελάτες βρίσκουν πολύτιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο στο ιστολόγιό σας, θα αρχίσουν να εμπιστεύονται την επωνυμία σας. Έτσι είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ ώστε να κάνουν μια αγορά στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

 

12. Εξατομικεύστε την επικοινωνία με τους πελάτες

Ανεξάρτητα από το είδος της καμπάνιας που τρέχετε, μπορείτε να δημιουργήσετε καλύτερα αποτελέσματα όταν κάνετε μια προσπάθεια εξατομίκευσης των μηνυμάτων σας. Η πιο απλή μέθοδος εξατομίκευσης είναι η προσθήκη του ονόματος του παραλήπτη στις καμπάνιες και τα e-mail σας(υπάρχει αυτή η δυνατότητα).

 

13. Τσεκάρετε τον ανταγωνισμό

Εννοείται πως οποιαδήποτε στρατηγική στήσετε θα είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της επιχείρησής σας, όμως δεν είναι κακό να ρίχνετε μια ματιά και στον ανταγωνισμό. Ίσως κάτι τέτοιο επιβάλλεται κιόλας ώστε να πάρετε ιδέες και να αναλύσετε τα δυνατά και αδύνατα στοιχεία της επιχείρησής σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.

e-commerce marketing, marketing hlektronikou emporiou, μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου

Άρα το e-commerce marketing…

Το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται όλο και πιο προσοδοφόρο κάθε χρόνο. Αν θέλετε να βάλετε την επιχείρηση σας σε τροχιά ανάπτυξης το e-commerce marketing είναι η ευκαιρία σας να εξελίξετε την επιχείρηση σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Αν δεν έχετε πάρει στα σοβαρά το e-commerce marketing ήρθε η ώρα να το πάρετε!

Χρησιμοποιήστε τις παραπάνω τακτικές και προσαρμόστε τες στο να λειτουργούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την επιχείρησή σας. Έτσι μόνο χαμένοι δεν θα είστε στο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο!

 

Διαβάστε επίσης:

Επαγγελματικές κάρτες NFC: Τι είναι και γιατί τις χρειάζεται η επιχείρηση σου

 

Ικανοποίηση πελατών: Το Α και το Ω για τις μικρές επιχειρήσεις

 

Αν πιστεύετε ότι χρειάζεστε βοήθεια για να στήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή πιστεύετε ότι κάτι δεν δουλεύει σωστά μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Έχουμε την εμπειρία και τις γνώσεις για να σας βοηθήσουμε να αυξήσετε τις πωλήσεις και να βελτιώσετε την εικόνα της επιχείρησής σας.

Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram για να μάθαίνετε τα πάντα γύρω από την on-line παρουσία της επιχείρησης σας.

Facebook
Twitter
LinkedIn