Email marketing, μία από τις παλαιότερες και πιο επιτυχημένες μορφές ψηφιακής επικοινωνίας. Σήμερα, ξεπερνά ακόμα και τα Social Media, το SEO και το Affiliate Marketing. Απίστευτο κι όμως αληθινό! Το email marketing είναι το κανάλι marketing με τη μεγαλύτερη απόδοση, άλλωστε δεν είναι τυχαία, το αγαπημένο εργαλείο πωλήσεων όλων των κορυφαίων marketeers. Εσύ ακόμα να το δοκιμάσεις στη δική σου επιχείρηση;
Παρά την εξέλιξη της τεχνολογίας και την άνοδο των social media, το email marketing παραμένει διαχρονικό για έναν απλό λόγο: όλοι έχουμε email. Αποτελεί κατά κάποιον τρόπο την ψηφιακή μας «ταυτότητα» Το χρησιμοποιούμε καθημερινά για να εγγραφούμε στις ψηφιακές πλατφόρμες (facebook, instagram, spotify κλπ), για να στείλουμε σημαντικά έγγραφα και για να επικοινωνήσουμε με τους συνεργάτες μας.
Τι είναι το Email Marketing;
Το email marketing ή αλλιώς marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου – στα ελληνικά – είναι η μία μέθοδος άμεσου marketing μέσω της αποστολής προωθητικών email. Στόχος της συγκεκριμένης τακτικής είναι να αυξήσει τις πωλήσεις (conversions), τους δυνητικούς πελάτες (leads) ή την αναγνωρισιμότητα (brand awareness).
Περιλαμβάνει 1) newsletters – ενημερωτικά emails συνήθως εβδομαδιαία ή μηνιαία, 2) emails συναλλαγών ή transactional emails, για παράδειγμα η επιβεβαίωση της συναλλαγής και 3) άμεσα emails ή direct emails, ενημερωτικά emails για νέα προϊόντα ή ειδικές προσφορές.
Πώς λειτουργεί το Email Marketing;
Το marketing μέσω του email marketing απαιτεί τρία βασικά στοιχεία:
1. Μια λίστα με emails
Για να πετύχει η email marketing καμπάνια σου, χρειάζεται να φτιάξεις μια ενεργή λίστα με emails. Συγκεκριμένα μια βάση δεδομένων με αληθινές και γνήσιες επαφές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να λαμβάνουν ενημερωτικά emails από το brand σου. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθείς πως η λίστα είναι το κοινό-στόχος σου. Γι΄αυτό απέφυγε να «γεμίσεις» τη λίστα με emails ανθρώπων που δεν έχουν ξανακούσει για το brand σου.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργήσεις τη λίστα. Ο πιο εύκολος, είναι η προσφορά – ένα δόλωμα για να «τσιμπήσει» το κοινό σου. Για παράδειγμα, έκπτωση 20% σε κάθε αγορά, με «αντάλλαγμα» την εγγραφή στο μηνιαίο newsletter σου.
2. Ένας πάροχος υπηρεσιών email marketing
Ένας πάροχος υπηρεσιών ή πλατφόρμα email (Email Service Providers – ESP) είναι ένα λογισμικό που εξυπηρετεί κάθε βήμα της email marketing καμπάνιας σου. Επιπλέον, σου παρέχει απαραίτητα εργαλεία για τον σχεδιασμό του περιεχομένου και την εκτέλεση αυτοματοποιημένων ή εξατομικευμένων μηνυμάτων, σε πολλούς συνδρομητές ταυτόχρονα βάσει των κατηγοριών.
Όταν μαθαίνεις να αντιλαμβάνεσαι τις ανάγκες και τα «θέλω» των συνδρομητών σου, ξεκινάς να χτίζεις σχέση ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης μαζί τους. Η στιγμή που θα συνειδητοποιήσεις τα οφέλη του email marketing είναι όταν θα παρατηρήσεις τα ποσοστά αφοσίωσης και μετατροπών σου να αυξάνονται.
Οι πιο αναγνωρισμένες ESP για το 2021 είναι:
3. Επιλογή στόχων
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το email marketing για να πετύχεις πολλούς επιχειρηματικούς στόχους όπως:
- αύξηση των πωλήσεων
- ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας σου
- αύξηση της αφοσίωσης των πελατών σου
Για να πετύχεις μια καμπάνια email marketing, η λίστα, το ESP και οι στόχοι σου πρέπει να ευθυγραμμιστούν!
Το πρώτο βήμα είναι να τμηματοποιήσεις τη λίστα με τα email σου, σύμφωνα με δημογραφικά στοιχεία ή τις ενέργειες των συνδρομητών (subscribers).
Στη συνέχεια, σχεδίασε το πρώτο email ή μια σειρά μηνυμάτων με σκοπό να ενθαρρύνεις τους καταναλωτές σου να δράσουν.
Στο ESP θα μπορείς να παρακολουθείς τα αναλυτικά στοιχεία της καμπάνιας σου και μετράς την απόδοσή της.
Πώς να αυτοματοποιείς τα email σου;
Ενώ η διαδικασία αυτοματοποίησης ποικίλλει ανάλογα με το κάθε ESP, υπάρχουν ορισμένα κοινά βήματα για την αυτοματοποίηση των email που στέλνεις στους συνδρομητές σου
1.Κατηγοριοποίηση των email
Οι αποτελεσματικές καμπάνιες email marketing ξεκινούν με τη σωστή τμηματοποίηση της λίστας σου. Χρησιμοποίησε τα δεδομένα που έχεις για τους συνδρομητές σου με σκοπό να τους ομαδοποιήσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό είναι και το κλειδί της επιτυχίας για πιο εξατομικευμένες καμπάνιες.
2.Προγραμματισμός
Ήρθε η ώρα να σχεδιάσεις το calendar των email σου. Πόσο συχνά θα στέλνεις email; Πόσα email θα στέλνεις την εβδομάδα ή τον μήνα; Για να μην «κουράσεις» τους συνδρομητές σου, ζήτησέ τους από την αρχή να σου πουν τη συχνότητα που θέλουν να λαμβάνουν email από εσένα όπως και τα θέματα που τους αφορούν.
3.Καθορισμός των ενεργειών του αναγνώστη
Αφού σχεδιάσεις την ροή των email σου, καθόρισε τη σειρά των ενεργειών που θα ήθελες ιδανικά να ακολουθεί ο παραλήπτης σου. Για παράδειγμα, 1ο βήμα: άνοιγμα του email, 2ο βήμα: κλικ σε σύνδεσμο κλπ. Αυτό θα σε βοηθήσει να σχεδιάσεις τη δομή του περιεχομένου σου.
Οι καλύτερες στρατηγικές email marketing
1.Δημιούργησε τη σωστή λίστα
Η επιτυχία σου στις καμπάνιες email marketing, εξαρτάται από την καλή ποιότητα της λίστας των email σου. Με τον όρο «καλή» εννοούμε μία λίστα από ανθρώπους που έδειξαν ενδιαφέρον για το brand σου και επιθυμούν να μείνουν ενημερωμένοι. Καμπάνιες email marketing με λίστες email που βρέθηκαν τυχαία θα σπαταλήσουν τα χρήματα και τον χρόνο σου.
2.«Καθάριζε» τη λίστα σου ανά τακτικά διαστήματα
Για να κρατήσεις υγιή τη λίστα σου πρέπει να τη φροντίζεις. Τακτικά οφείλεις να την παρακολουθείς και να διασφαλίζεις την εγκυρότητά της. Είναι όλες οι διευθύνσεις των email σου ενεργές; Λαμβάνουν όλοι τα email σου;
3.Κράτησε τη λίστα σου ζωντανή
Ο σωστός προγραμματισμός όπως και η παρακολούθηση των ενεργειών που ακολουθούν οι συνδρομητές σου, σε βοηθά να οικοδομήσεις μία σχέση αφοσίωσης μαζί τους. Η ασυνέπεια και ο πρόχειρος σχεδιασμός του περιεχομένου σου, έχει αρνητικά αποτέλεσματα όπως η πλήρης αδιαφορία των συνδρομητών σου και η τοποθέτηση των email σου στα ανεπιθύμητα (spam).
Σε περίπτωση που αντιληφθείς ότι κάποιοι από τους συνδρομητές σου δεν ενδιαφέρονται πια για το περιεχόμενο που τους προσφέρεις, δημιούργησε μια καμπάνια εκ νέου αφοσίωσης.
4.Εστίασε σε έναν στόχο
Σχεδίασε κάθε καμπάνια email marketing θέτωντας έναν στόχο τη φορά. Διαφορετικά, αν επιθυμείς να τα χωρέσεις όλα σε ένα mail, το μόνο που θα πετύχεις είναι να μπερδέψεις το κοινό σου και να μειώσεις τα ποσοστά των μετατροπών σου.
5. Όρισε και παρακολούθησε τα σωστά KPI (δείκτες απόδοσης)
Το email marketing δεν αποτελεί μία τυχαία διαδικασία. Απαιτεί σωστό προγραμματισμό και εξατομικευμένο σχεδιασμό ανάλογα με τον στόχο σου. Η παρακολούθηση της απόδοσης της κάθε καμπάνιας σου με βάσει τους σωστούς βασικούς δείκτες απόδοσης (KPI) θα σε βοηθήσει να κατανοείς τα σωστά και τα λάθος στοιχεία που επέλεξες.
6. Διασφάλισε ότι το email είναι mobile friendly
Καθημερινά χρησιμοποιούμε το κινητό μας αμέτρητες ώρες για να ανταλλάξουμε μηνύματα, να «σκρολάρουμε» στα social media, να διαβάσουμε ειδήσεις και φυσικά για να ελέγξουμε τα email μας. Προσπάθησε το περιεχόμενο των email σου να είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στις διαστάσεις της οθόνης ενός κινητού τηλεφώνου.
Πώς να γράψεις ένα επιτυχημένο email
Γνώρισε το κοινό σου
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία εντυπωσιακού περιεχομένου είναι να γνωρίζεις το κοινό σου. Αυτό σε βοηθά όχι μόνο να τμηματοποιείς καλύτερα τη λίστα σου αλλά και να δημιουργείς υπερ-στοχευμένα κείμενα για τα email σου.
Διάλεξε το πιο ελκυστικό ΘΕΜΑ
Το θέμα αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα για το εάν ο αναγνώστης θα ανοίξει το μήνυμά σου ή όχι. Τι πρέπει να κάνεις για να τον πείσεις από την πρώτη ματιά; Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά, ενεργητική φωνή, και εξατομικεύσετέ το όσο το δυνατόν περισσότερο. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και emoji… αλλά με «μέτρο».
Φρόντισε να είναι εύκολο στην ανάγνωση
Οι άνθρωποι καθημερινά κατακλύζονται από δεκάδες email που μάλλον δεν θα ανοίξουν ποτέ. Αυτός είναι ο λόγος για να γράψεις το πιο ευανάγνωστο κείμενο. Εύκολο – Απλό – Γρήγορο. Το μήνυμά σου πρέπει να περνάει στη συνείδηση του αποδέκτη κ α τ ε υ θ ε ί α ν.
Συμβουλές για να το πετύχεις:
- χρησιμοποίησε σύντομες προτάσεις και παραγράφους
- απέφυγε την ορολογία και τις περίπλοκες λέξεις
- πες μία ιστορία
Οι ιστορίες είναι ένας ισχυρός τρόπος για να τραβήξεις την προσοχή των παραληπτών και να μεταδώσεις το μήνυμά σου.
Ανακάλυψε πως να «διαβάζεις τους συνδρομητές σου
Μπορείς να κατευθύνεις τους αναγνώστες σου με τον τρόπο που θέλεις αρκεί να χρησιμοποιήσεις κάποιες συγκεκριμένες μεθόδους που βασίζονται στην ψυχολογία των μέσων:
- φόβος μήπως χάσω (fear of missing out FOMO)
- ψυχολογία του χρώματος
- social impact
Για περισσότερες συμβουλές και tips ακολούθησε μας στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.