ti-einai-to-sales-funnel-1

Sales Funnel – Το εργαλείο Marketing που απογειώνει τις Online πωλήσεις

Το Sales Funnel είναι ένα πολύτιμο εργαλείο marketing που θα βάλει σε στρατηγική τάξη και πειθαρχία την επιχειρηματική σου σκέψη. Ανακάλυψέ το και προσέφερε στον πελάτη σου την πιο ευχάριστη αγοραστική εμπειρία.

 

To Sales Funnel, θεμελιώδης έννοια των πωλήσεων και του inbound marketing, ευθυγραμμίζει τους στόχους, τις δραστηριότητες και τις πωλήσεις σου. Σκοπό έχει την προσέγγιση και τη μετατροπή των εν δυνάμει σε ενεργούς και πιστούς πελάτες.

 

Τι είναι ακριβώς το Sales Funnel;

 

Το Sales Funnel (=χωνί πωλήσεων) αναλύει τα διαφορετικά στάδια του πελάτη και περιγράφει το «ταξίδι» που διανύει ο υποψήφιος πελάτης, μέχρι να πραγματοποιήσει μια οποιαδήποτε είδους μετατροπή (conversion).

 

Θα συναντήσεις πολλούς δυνητικούς πελάτες. Άλλοι θα εισχωρήσουν στην ευρύτερη κορυφή του Funnel, πολλοί λίγοι όμως θα είναι αυτοί που θα οδηγηθούν εν τέλει στη μετατροπή.

 

Είναι πολύ σημαντικό κάθε επιχείρηση να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του κάθε πελάτη ξεχωριστά, ανάλογα με το στάδιο της αγοραστικής του διαδικασίας. Σκέψου παρόμοιες καταστάσεις που έχεις βιώσει ακόμα και εσύ ο ίδιος. Πόσες φορές έψαχνες ένα προϊόν και τελικά μετά από πολλή έρευνα – το ίδιο προϊόν – σταμάτησε να σε ενδιαφέρει; Σε αυτό το σημείο, αναρωτήσου για ποιο λόγο δεν κατάφερες να βρεις αυτό που ήθελες; Μήπως δεν είχες την απαραίτητη βοήθεια που χρειαζόσουν;

 

Τα τέσσερα στάδια ενός Sales Funnel:

pastedGraphic.png

#1 Προσοχή (Awareness)

Ένας υποψήφιος πελάτης βλέπει τη διαφήμισή σου, την ανάρτηση στα social media ή ακούει για σένα από έναν φίλο.

Σκοπός σου είναι να προσελκύσεις το ενδιαφέρον του υποψήφιου πελάτη σου και να τον οδηγήσεις αβίαστα στο website σου. Γι’ αυτόν τον λόγο, πρέπει να έχεις ένα καλοσχεδιασμένο website όπου ο χρήστης θα αντιλαμβάνεται τον χαρακτήρα της επιχείρησής σου και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Υπάρχουν περιπτώσεις που οι μετατροπές έγιναν αμέσως χωρίς να χρειαστεί να ακολουθήσουν τα επόμενα στάδια. Πολύ απλά γιατί οι υποψήφιοι πελάτες «μαγεύτηκαν» από την πρώτη ματιά!

#2 Ενδιαφέρον (Interest)

Ο υποψήφιος πελάτης θεωρεί ότι μπορείς να τον βοηθήσεις να βρει αυτό που ψάχνει.

Όταν ο εν δυνάμει υποψήφιος φτάσει στο στάδιο interest του Sales Funnel θα αναζητήσει και θα διερευνήσει τις επιλογές του, συγκρίνοντας τιμές και άλλες προσφορές. Εντυπωσίασέ τον με πρωτότυπο περιεχόμενο και βοηθήσέ τον να πάρει τη σωστή απόφαση ανάλογα με τις ανάγκες του. Μην προσπαθήσεις να «πουλήσεις» την επιχείρησή σου. Το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να τον τρομάξεις και να τον απομακρύνεις.

#3 Απόφαση (Decision)

Ο υποψήφιος πελάτης έχει κάνει την έρευνά του και θέλει να προχωρήσει σε αγορά.

Ένα βήμα πιο κοντά στο να τον κατακτήσεις. Μην εφησυχάζεται όμως γιατί ακόμα δεν έχει τελειώσει τίποτα. Ο εν δυνάμει πελάτης έχει περιορίσει τις επιλογές του σε αριθμό, πιθανόν να εξετάζει δύο ή τρεις δυνατές επιλογές. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να προωθήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μπορείς ακόμα να του κάνεις μία ελκυστική προσφορά και να τον διευκολύνεις ακόμα περισσότερο να προχωρήσει σε αγορά.

#4 Δράση (Action)

Ο δυνητικός πελάτης σου αναλαμβάνει τελικά δράση – αγοράζει το προϊόν ή την υπηρεσία σου.

Και ΝΑΙ! Ο υποψήφιος πελάτης σου έφτασε στο τελικό στάδιο του Funnel και προχωρά στην αγορά. Η πιο κρίσιμη στιγμή για να δικαιώσεις την επιλογή του. Αν δεν του προσφέρεις εξαρχής μία εύκολη και ευχάριστη αγοραστική διαδικασία, τότε θα απογοητευτεί και τελικά ίσως να μην ολοκληρώσει τη διαδικασία. Δημιούργησε τις καλύτερες συνθήκες και το πιο απλό περιβάλλον για να προσφέρεις στον πελάτη σου τη βέλτιστη δυνατή εμπειρία. Αυτή είναι και η καλύτερη διαφήμιση για την επιχείρησή σου!

 

Παραδοσιακό VS Ψηφιακό Funnel

 

Η διαφορά μεταξύ παραδοσιακού και ψηφιακού Funnel είναι ότι παλαιότερα πρώτα έκανες τη διαφήμισή σου και ύστερα συνέλεγες δεδομένα ανάλογα με τα στατιστικά των πωλήσεων. Σήμερα, έχεις τη δυνατότητα να αναλύεις το κοινό σου από πριν. Γνωρίζοντας τις ανάγκες του, το «καθοδηγείς» στην πώληση μέσα από τα δικά του λογικά και συναισθηματικά μονοπάτια. Παράλληλα, διαμορφώνεις πιστούς πελάτες και χτίζεις μία σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους.

 

pastedGraphic_1.png

 

Πώς εφαρμόζεις το Sales Funnel στην επιχείρησή σου;

 

  • Κατέγραψε τις πρακτικές marketing που εφαρμόζονται στην επιχείρησή σου.
  • Υπογράμμισε το στάδιο του Funnel που αντιστοιχεί η κάθε στρατηγική σου.
  • Σημείωσε όλα τα κοινά σημεία όλων των social media πλατφορμών που δραστηριοποιείσαι.

TIP: Μελέτησε πότε ο πελάτης μεταβαίνει στο επόμενο στάδιο του Funnel. Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τους λόγους που τον ωθούν στο επόμενο βήμα.

  • Φτιάξε ένα προσχέδιο ενός μελλοντικού Funnel.
  • Προσάρμοσε σε αυτό αυτό, τις πρακτικές marketing που ακολουθείς.
  • Σημείωσε αστοχίες και λάθη που μπορεί να προκύπτουν.
  • Προγραμμάτισε το funnel και βρες τα σωστά metrics για να αξιολογείς την αποτελεσματικότητα του funnel σου.

Ένα επιτυχημένο Funnel, είναι μεθοδικό και παρουσιάζει συνέπεια στις ενέργειές του.

 

Τι είναι το Funnel Leaking;

Leaking, αλλιώς «διαρροή» είναι η μείωση των εν δυνάμει πελατών σου όσο προχωρούν στο Funnel.

Πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι απ’ όλους τους χρήστες που θα σε επισκεφτούν, μόνο ένα μικρό ποσοστό θα φτάσει στο τελικό στάδιο της αγοράς. Μην απογοητεύεσαι όμως από αυτό και μην συγχέεις τις αυξημένες πωλήσεις με την επιτυχία του brand σου.

Η στρατηγική της δημιουργίας ενός εξειδικευμένου και πιστού κοινού, μακροπρόθεσμα ωφελεί πολύ περισσότερο την επιχείρησή σου, από μία στρατηγική που στόχο έχει αποκλειστικά την άνοδο των πωλήσεων.

 

pastedGraphic_2.png

 

Το Funnel Leaking αποτελεί την καλύτερη πηγή πληροφοριών και δεδομένων για την επιχείρηση σου. Κάθε αγοραστικό ταξίδι είναι διαφορετικό. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να αναλύεις τους λόγους που οι υποψήφιοι πελάτες σου αποφάσισαν τελικά να «γυρίσουν πίσω». Μόνο έτσι θα καταφέρεις να βρεις τις αδυναμίες σου και να τις βελτιώσεις.

 

 

Για περισσότερες συμβουλές και tips ακολούθησε μας στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.

Facebook
Twitter
LinkedIn