digital marteting campaign

Πώς να σχεδιάσεις στα social media την τέλεια χριστουγεννιάτικη καμπάνια για το eshop σου

Η περίοδος των γιορτών έφτασε κι εσύ ακόμα να ετοιμάσεις την καινούργια σου καμπάνια; Πάρε χαρτί και μολύβι και πάμε να σχεδιάσουμε παρέα την ιδανική καμπάνια για τα Χριστούγεννα στα social media.

 

Με τόσες δυνατότητες ηλεκτρονικού εμπορίου και πλατφόρμες στο Instagram, στο TikTok και στο Pinterest, έχεις πολλές επιλογές για να μεταφέρεις στους πελάτες σου όλη την έμπνευση για χριστουγεννιάτικα δώρα… με πολύ λίγα κλικ.

 

Στην Easy Online Media σου δείχνουμε βήμα – βήμα πως να σχεδιάσεις την ιδανική καμπάνια των φετινών γιορτών.

 

Βήμα #1: Βρες την ιδέα σου

 

Η περίοδος των γιορτών αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία να συνδεθείς με την ψηφιακή σου κοινότητα, να προσεγγίσεις νέους πελάτες και να αυξήσεις τις διαδικτυακές σου πωλήσεις.

Ποιο είναι το πρώτο βήμα για να σχεδιάσεις μια επιτυχημένη καμπάνια στα social media; Μια ισχυρή ιδέα!

Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να απαντήσεις αυτές τις ερωτήσεις:

 

  • Ποιοι είναι οι γενικοί σου στόχοι;
  • Ποιες πλατφόρμες social media είναι κατάλληλες για να προσεγγίσουν το κοινό σου;
  • Τι είδους περιεχόμενο θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου;
  • Σε ποια προϊόντα ή υπηρεσίες θέλεις να εστιάσεις;
  • Διαθέτεις αρκετό προϋπολογισμό για μια καμπάνια, ειδικά για τις γιορτές;
  • Θέλεις να συνεργαστείς με influencers ή/και με άλλες επιχειρήσεις;

 

Η Lululemon, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί την ετήσια εποχική της καμπάνια για να επικεντρωθεί στην αποστολή της… να φέρει κοντά τους ανθρώπους.

 

Οι προηγούμενες καμπάνιες περιελάμβαναν ένα μήνυμα «παρουσίασης» (αντί για δώρα), ένα κίνητρο #feelgoodgiving και έναν προβληματισμό σχετικά με το φάσμα των συναισθημάτων που προκαλεί ο COVID-19 κατά τη διάρκεια μιας μη συμβατικής περιόδου των γιορτών.

https://www.instagram.com/p/CI6BHb6A0k8/

 

Η εορταστική καμπάνια σου θα μπορούσε να είναι τόσο απλή όσο η συνεχής προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας Ό,τι κι αν αποφασίσεις να κάνεις, δεν υπάρχει σωστό ή λάθος.

Σε τελική ανάλυση, εξαρτάται από τους στόχους, τον προϋπολογισμό και τις αξίες της κοινότητάς σου.

 

Βήμα #2: Δημιούργησε το πιο απολαυστικό αγοραστικό ταξίδι

 

Το επόμενο βήμα για μια εξαιρετική καμπάνια την περίοδο των γιορτών είναι να κάνεις όσο το δυνατόν πιο εύκολη τη διαδικασία της αγοράς των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.

Το Instagram, το TikTok και το Pinterest έχουν ενσωματώσει το ηλεκτρονικού εμπόριο στις πλατφόρμες τους, καθιστώντας ευκολότερη από ποτέ την πώληση.

Στο Instagram, μπορείς να προσθέτεις ετικέτες σε προϊόντα, απευθείας στις αναρτήσεις ροών, stories, IGTV, carousels, guides και lives.

 

pastedGraphic.png

 

Ωστόσο, παρά τα προφανή πλεονεκτήματα, το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα από τα social media μπορεί να μην είναι για όλους.

Τα brands που χρησιμοποιούν το Instagram Checkout, για παράδειγμα, χάνουν πολύτιμα δεδομένα πελατών, καθώς όλες οι επικοινωνίες αγορών διεκπεραιώνονται εντός της εφαρμογής.

Εναλλακτικά, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν ένα εργαλείο σύνδεσης (όπως αυτό του Later) στο βιογραφικό για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις από το Instagram ή το TikTok.

 

pastedGraphic_1.pngpastedGraphic_2.png

 

Βήμα #3: Σχεδίασε, δημιούργησε και σύλλεξε στοιχεία

 

Σε αυτό το στάδιο, μπορείς να αρχίσεις να σχεδιάζεις το περιεχόμενο για όλα τα social media που θα χρησιμοποιήσεις.

Αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις πόσο χρόνο θα χρειαστεί να αφιερώσεις για τη δημιουργία του περιεχομένου, έναντι του χρόνου και του προϋπολογισμού που θα χρειαστείς για την εύρεση περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες.

Με ένα πρόχειρο σχέδιο, μπορείς να αρχίσεις να συλλέγεις και να δημιουργείς τα στοιχεία της καμπάνιας σου. Εάν εργάζεσαι με φωτογράφους, βιντεογράφους ή δημιουργούς, μπορεί να θέλεις να δημιουργήσεις ένα moodboard που να αποτυπώνει την επιθυμητή αισθητική της καμπάνιας σου. Αυτό θα χρησιμεύσει ως πολύτιμη αναφορά για να διατηρήσεις όλο το περιεχόμενό σου οπτικά ευθυγραμμισμένο.

 

pastedGraphic_3.png

 

Όταν δημιουργείς περιεχόμενο, σκέψου τους στόχους σου σε σχέση με το ρεαλιστικό για τον προϋπολογισμό σου. Για παράδειγμα, μια θεματική φωτογράφιση σε ένα επαγγελματικό στούντιο μπορεί να είναι δύσκολη με περιορισμένο προϋπολογισμό – ενώ μια φωτογράφιση «στο σπίτι» μπορεί να είναι πιο προσιτή, οικονομικά.

 

Εναλλακτικά, ίσως θελήσεις να εξετάσεις το ενδεχόμενο συνεργασίας με influencers ως μέρος της διαδικασίας δημιουργίας περιεχομένου.

Οι εφαρμογές σχεδίασης όπως το Canva, το GoDaddy Studio και το Adobe Spark διαθέτουν συνήθως μια σειρά από δωρεάν πρότυπα με θέμα τις γιορτές για περιήγηση και προσαρμογή.

 

pastedGraphic_4.png

 

Εάν χρησιμοποιείς περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες ή εικόνες στοκ, η προσθήκη ενός προσαρμοσμένου στοιχείου σχεδίασης μπορεί να είναι ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος για να συνδέσεις το περιεχόμενο της εορταστικής καμπάνιας σου.

 

pastedGraphic.png

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Να παίρνεις πάντα την άδεια από τον αρχικό δημιουργό που επιλέγεις να κοινοποιήσεις το περιεχόμενό του στα social media, ειδικά εάν το επεξεργάζεσαι με οποιονδήποτε τρόπο.

 

Βήμα #4: Συνεργάσου με Influencers ή Creators

 

Το Influencer Marketing είναι μια αποδεδειγμένη στρατηγική για την προσέγγιση νέου κοινού και την αύξηση των πωλήσεων, ειδικά όταν πρόκειται για την περίοδο των γιορτών.

Η συνεργασία με τους κατάλληλους influencers σου επιτρέπει να αξιοποιήσεις μια σχετική κοινότητα αγοραστών – παρέχοντας παράλληλα περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που μπορείς να μοιραστείς και στα δικά σου κοινωνικά κανάλια (εφόσον συμφωνηθεί).

Κατά γενικό κανόνα, είναι καλύτερο να βρεις έναν δημιουργό που αγαπά πραγματικά τα προϊόντα σου και πιστεύει ότι θα το κάνει και η κοινότητά του. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορείς να αποκτήσεις αυθεντικούς πελάτες που ταιριάζουν κατάλληλα με το brand σου.

 

https://www.instagram.com/p/CIsjxMspceR/

 

Βήμα #5: Προγραμμάτισε το περιεχόμενό σου στα social media

 

Μόλις το περιεχόμενό σου είναι έτοιμο για δημοσίευση, μπορείς να προγραμματίσεις τις αναρτήσεις σου εκ των προτέρων.

Αφιερώνοντας χρόνο για να προγραμματίσεις τις αναρτήσεις σου θα κάνεις τη ζωή σου λιγότερο αγχωτική κατά την περίοδο των γιορτών. Παράλληλα, αυτό θα σου δώσει περισσότερο χρόνο για να ασχοληθείς με την κοινότητά σου.

Μπορείς ακόμη να προγραμματίσεις τις αναρτήσεις να βγαίνουν ζωντανά την καλύτερη στιγμή με σκοπό τη μέγιστη αφοσίωση (που είναι συνήθως μεταξύ 5 π.μ. και 6 π.μ. για τους περισσότερους λογαριασμούς).

 

Βήμα #6: Προετοίμασε τις διαφημίσεις στα social media

 

Αν αναζητάς έναν πιο εγγυημένο τρόπο για να προσεγγίσεις νέο κοινό, η επένδυση σε διαφημίσεις στα social media μπορεί να είναι μια εξαιρετική στρατηγική.

Κάθε πλατφόρμα έχει το δικό της σύνολο επιλογών διαφήμισης, με ένα μοναδικό σύνολο πλεονεκτημάτων, κανόνων και δυνατοτήτων στόχευσης κοινού.

Ενώ χαρτογραφείς το περιεχόμενο της γιορτινής περιόδου σου, αξίζει να δώσεις προσοχή στον τρόπο με τον οποίο αυτό το περιεχόμενο μπορεί να επανατοποθετηθεί σε διαφημίσεις κοινωνικής δικτύωσης.

 

Βήμα #7: Μέτρησε τα αποτελέσματά σου

 

Ποιό είναι το τελευταίο βήμα για την εκτέλεση μιας καμπάνιας εορταστικού marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Οι αναλύσεις, φυσικά!

Είτε προωθείς την καμπάνια των διακοπών σου στο Twitter, το Facebook, το TikTok, το Pinterest ή το Instagram, είναι σημαντικό να κάνεις check in σε όλη την καμπάνια σου για να δεις την απόδοση του περιεχομένου σου. Με αυτόν τον τρόπο θα είσαι σε θέση να μετρήσεις τι ανταποκρίνεται καλύτερα το κοινό σου.

Ένας τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι να ελέγξεις τα αναλυτικά στοιχεία κάθε κοινωνικής πλατφόρμας.

Ωστόσο, αυτό μπορεί να είναι χρονοβόρο, ειδικά εάν εκτελείς την καμπάνια σου σε πολλές πλατφόρμες. Για να εξοικονομήσεις χρόνο, μπορείς να παρακολουθείς την απόδοσή σου στο Instagram, το Twitter και το Pinterest με το Later Analytics – καθώς και οποιαδήποτε επισκεψιμότητα και πωλήσεις από τη σελίδα σας Linkin.bio.

 

pastedGraphic_1.png

 

Οι εορταστικές καμπάνιες marketing δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκες για να προσφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα στην επιχείρησή σου. Ξεκίνα τώρα να σχεδιάζεις την καμπάνια σου στα social media.

Ξεκίνα σήμερα!

 

Επικοινώνησε μαζί μας για να σου λύσουμε κάθε απορία στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.

 

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο διάβασε ακόμα →

Πώς το βίντεο αυξάνει τις πωλήσεις του eShop σου

Social Media – 9 τρόποι να αυξήσεις τις online πωλήσεις σου

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn