ux kai seo, ux και seo

Παντρέψετε UX Και SEO Και Βγείτε Στην Πρώτη Σελίδα Των Αποτελεσμάτων Αναζήτησης

Για το UX και το πόσο σημαντικό είναι έχουμε μιλήσει. Για το SEO επίσης. Σε αυτό το άρθρο πάμε να συνδυάσουμε UX και SEO και να κάνουμε το site μας να “φυσάει”. Ή για να είμαστε πιο ακριβείς να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα, τη συγκλονιστική εμπειρία χρηστών και τελικά τη δημιουργία πιστών πελατών και την αύξηση πωλήσεων. Καθόλου άσχημα, έτσι;

Οκ, ίσως προχωράμε ένα βήμα παραπάνω προσπαθώντας να συνδυάσουμε και τα δύο, αλλά θέλουμε να σας δώσουμε αρκετά εφόδια που θα βοηθήσουν την επιχείρηση σας να πάει ακόμα πιο πέρα και να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα έσοδα της. Γιατί στο τέλος αυτό είναι το ζητούμενο.

Πριν ξεκινήσουμε ας δούμε εν τάχει τι σημαίνει UX και τι SEO

UX ή User Experience ή εμπειρία πελατών στον ιστότοπο είναι ένα σύνολο παραγόντων το οποίο φέρνει τον ιστότοπό σας στα μέτρα και τις προτιμήσεις του εν δυνάμει πελάτη. Ο χρήστης μπορεί και περιηγηθεί εύκολα και γρήγορα, να βρει αυτά που ψάχνει και γενικότερα να αισθανθεί οικεία και να αποκομίσει θετική εμπειρία από την παραμονή του στο site σας.

Διαβάστε επίσης: Τι είναι ο σχεδιασμός UX και γιατί είναι σημαντικός για τις μικρές επιχειρήσεις;

Το SEO από την άλλη είναι το σύνολο των παραγόντων που ορίζουν την σειρά κατάταξής του site σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να αφορούν το τεχνικό κομμάτι ή το περιεχόμενο. Κάποιοι από αυτούς είναι η ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων, το ενδιαφέρον περιεχόμενο, οι λέξεις-κλειδιά, τα backlinks, ο χρόνος παραμονής και το ποσοστό εγκατάλειψης.

Περισσότερα διαβάστε και εδώ: SEO friendly περιεχόμενο, πώς να το δημιουργήσετε και να απογειώσετε το site σας

ux kai seo, ux και seo

Πώς συνδέονται UX και SEO

Πάμε να δούμε τώρα πώς συνδέονται αυτά τα δύο. Έρευνες έχουν δείξει ότι η αφοσίωση πελατών (μέσα από μια θετική εμπειρία-UX) επηρεάζει σημαντικά την κατάταξη της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες κατάταξης άλλωστε είναι ο χρόνος που αφιέρωσε κάποιος στον ιστότοπό σας: Πόσες σελίδες άνοιξε, πόσο χρόνο περιηγήθηκε και πόσο γρήγορα αποχώρησε από μια σελίδα ή τον ιστότοπο (ποσοστό εγκατάλειψης).

Για να καταναλώσει λοιπόν κάποιος αρκετό χρόνο στον ιστότοπό σας(πολύ θετικό για το SEO) σημαίνει ότι του αρέσει το site και αυτό που βλέπει και βρίσκει αρκετά ενδιαφέρον περιεχόμενο σε οποιαδήποτε μορφή. Κοινώς ζει μια ευχάριστη εμπειρία περιπλανώμενος στο site σας. Κατά κύριο λόγο γι’ αυτό ευθύνεται το UX!

Για να το πάμε και πιο τεχνικά, αν και δεν γνωρίζουμε σε ποιο βαθμό η ικανοποίηση των χρηστών ενσωματώνεται στους αλγόριθμους της Google, παίζει σίγουρα σημαντικό ρόλο. Θα λέγαμε ότι τελικά η ικανοποίηση και η εμπειρία πελατών είναι παράγοντες SEO. Παράγοντες δηλαδή για να ανέβει το site σας πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Άρα το καλό UX είναι καλό SEO!

Πάμε να δούμε τώρα πώς μπορούμε να έχουμε τον καλύτερο συνδυασμό UX και SEO που θα οδηγήσει σε υψηλότερη κατάταξη στη Google

Θα πρέπει γενικότερα να έχουμε στο μυαλό μας ένα πράγμα ώστε να πάρουμε τα καλύτερα αποτελέσματα από το «πάντρεμα» UX και SEO: Να παρατείνουμε τον χρόνο παραμονής του επισκέπτη στο site μας όσο περισσότερο γίνεται.

ux kai seo, ux και seo

Πώς να παρατείνετε τον χρόνο παραμονής του χρήστη στο site sας:

Βρείτε το ιδανικό σας κοινό

Το να γνωρίζετε το ιδανικό σας κοινό είναι η αρχή για όλα. Εξυπηρετεί δύο βασικούς σκοπούς όσον αφορά τους ιστότοπους:

Πρώτα απ’ όλα γνωρίζοντας το ιδανικό σας κοινό μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις ανάγκες, στα προβλήματα και τα ενδιαφέροντα του. Όταν μιλάτε στην καρδιά του ιδανικού σας κοινού είναι πιο εύκολο να συνδεθούν μαζί σας, να σας εμπιστευτούν και εντέλει να γίνουν πιστοί σας πελάτες.

Δεύτερον, το να γνωρίζετε το ιδανικό σας κοινό θα βοηθήσει να προσαρμόσετε το σχεδιασμό του site σας στις προτιμήσεις του. Ποια κουμπιά είναι πιο εύκολο να πατήσουν, πόσες εικόνες θέλουν να βλέπουν, πώς θα είναι διαμορφωμένο το μενού κ.α.

Βελτιώστε την ταχύτητα του site σας

Δεν γίνεται να μιλάμε για καλό σχεδιασμό αν το site σας «σέρνεται». Ποιος θα περιμένει πάνω από 2-3 δευτερόλεπτα αν δεν φορτώνει μια σελίδα. Ο χρόνος του καθενός είναι πολύτιμος και σίγουρα αυτός που θα μπει στο site σας δεν θέλει να χάσει τον χρόνο του. Άλλωστε υπάρχουν κι άλλοι εκεί έξω για να βρει αυτό που ψάχνει. Είναι κρίμα να έχετε εξαιρετικό περιεχόμενο, προϊόν ή υπηρεσία και να μην μπορεί κάποιος να το δει επειδή αργεί να φορτώσει η σελίδα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βελτιώσετε την ταχύτητα όπως να χαμηλώσετε την ανάλυση σε φωτογραφίες και βίντεο ή να στήσετε τον ιστότοπο σε άλλη πλατφόρμα. Μην αγχώνεστε τα περισσότερα κομμάτια που αφορούν την ταχύτητα γίνονται από τον developer σας, οπότε μια καλή συνεργασία μαζί του είναι απαραίτητη.

ux kai seo, ux και seo

Δημιουργήστε σχετικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο τόσο-όσο

Βασικός λόγος που ο χρήστης βρίσκεται στον ιστότοπό σας είναι το περιεχόμενο που παρέχετε. Πληροφορίες που ψάχνει, λύσεις στα προβλήματα του, προϊόντα και υπηρεσίες που τον ενδιαφέρουν. Όταν για παράδειγμα βρει ένα ενδιαφέρον άρθρο είναι πιθανό να θέλει να διαβάσει κι άλλο κι ύστερα κι άλλο. Σε αυτήν την περίπτωση φροντίστε να αφήνετε link στα άρθρα σας για άλλά σχετικά και ενδιαφέροντα άρθρα και πάει λέγοντας. Επιπλέον, από τη στιγμή που παίρνει τις πληροφορίες που ψάχνει είναι πιθανόν να ξαναγυρίσει στο site σας για να βρει λύση και σε κάποιο άλλο παρόμοιο πρόβλημα του ή αν θελήσει κι άλλες πληροφορίες. Εδώ να πούμε ότι το να αναγνωρίζει κάποιος την επωνυμία σας και να ψάχνει απευθείας το site σας στη Google επηρεάζει επίσης θετικά το SEO.

Σαφώς όταν δημιουργείτε περιεχόμενο(π.χ. άρθρο) φροντίστε να μην ξεφεύγετε από το θέμα και η έκταση του να είναι τόσο-όσο. Για παράδειγμα, ενώ δεν έχει νόημα να γράψετε 2000 λέξεις για μια συνταγή, είναι χρήσιμο να κάνετε πιο αναλυτική περιγραφή όταν θα γράψετε ένα άρθρο για την οικονομική ύφεση. Τέλος όπως είπαμε, κανείς δεν θέλει να χάνει χρόνο και να διαβάζει πράγματα που δεν τον ενδιαφέρουν, οπότε stay to the point!

Φροντίστε μέσα από το περιεχόμενο να απαντάτε σε πολλαπλά ερωτήματα

Ένας άλλος τρόπος για να κρατήσετε περισσότερο τον χρήστη είναι να του λύνετε ταυτόχρονα περισσότερες από μια απορίες. Έτσι αν κάποιος θέλει να μάθει πληροφορίες για την ψηλότερη κορυφή του κόσμου πιθανότατα θα θέλει να μάθει και για τη 2η και για την 3η. Οι περισσότερες απαντήσεις, σημαίνουν περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες για διάβασμα άρα ο χρήστης θα μείνει περισσότερη ώρα στο site σας απ’ ότι αν έπαιρνε μια μόνο πληροφορία.

Αυτό το τρικ θα το διαπιστώσετε ίσως αν δείτε τίτλους άρθρων όπως «5 τρόποι για ένα πιο λαμπερό δέρμα», «10 κορυφαίοι χειμερινοί προορισμοί στην Ελλάδα» κ.α. Πιστεύουμε πιάσατε το νόημα.

ux kai seo, ux και seo

Τοποθετήστε εσωτερικούς συνδέσμους(links)

Η τοποθέτηση εσωτερικών συνδέσμων είναι ακόμα μια εξαιρετική στρατηγική για να κρατήσετε τον χρήστη περισσότερη ώρα στο site σας. Πολύ σημαντικό είναι βέβαια αυτοί οι σύνδεσμοι να οδηγούν σε περιεχόμενο σχετικό με αυτό που διαβάζει/ψάχνει ο χρήστης. Αυτά τα link μπορεί να οδηγούν σε άλλα σχετικά άρθρα στο site σας ή σε προϊόντα που μπορεί να ενδιαφέρουν τον πελάτη. Με αυτήν την τακτική δεν κερδίζετε μόνο εσείς από το SEO αλλά και ο εν δυνάμει πελάτης σας φεύγει ικανοποιημένος έχοντας πάρει πολλές περισσότερες πληροφορίες.

Δημιουργήστε Call To Action

Προτρέψτε δηλαδή τους χρήστες να κάνουν κάτι. Όπως για παράδειγμα να κάνουν κλικ σε κάποιο άρθρο ή σε κάποιο προϊόν που μπορεί να τους ενδιαφέρει. Χρησιμοποιήστε εικόνες, κουμπιά και λέξεις που οδηγούν τον χρήστη εύκολα στο επόμενο βήμα.

Χρησιμοποιήστε τα cookies

Ναι, αυτά τα cookies για να τα οποία πρέπει να πατήσει αποδοχή κάποιος μόλις μπει σε έναν ιστότοπο. Αυτά τα cookies δε κάνουν τίποτα περισσότερο από το να καταγράφουν τις προτιμήσεις του χρήστη. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να παρουσιάσετε εξατομικευμένα προϊόντα που μπορεί να ενδιαφέρουν τον χρήστη καθώς διαμορφώνονται με βάση τις προτιμήσεις του.

Μπορεί πίσω από αυτήν την εξατομικευμένη εμπειρία αγορών να κρύβεται το κίνητρο των πωλήσεων όμως τα προϊόντα που παρουσιάζονται στους χρήστες είναι προϊόντα για τα οποία είναι πιθανό να θέλουν να διαβάσουν περισσότερα ή να αγοράσουν και, επομένως, είναι πιο πιθανό να παραμείνουν στον ιστότοπο για περισσότερη ώρα.

Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπο σας για κινητές συσκευές

Από τη στιγμή που πάνω από το 80% των χρηστών χρησιμοποιούν το κινητό τους για να μπαίνουν σε έναν ιστότοπο δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα. Αν ο ιστότοπός σας δεν είναι βελτιστοποιημένος για κινητές συσκευές χάνετε πόντους στο SEO, δημιουργείτε άσχημη εμπειρία χρήστη και βέβαια χάνετε ανθρώπους που μπορεί να γίνονταν ή είναι πελάτες σας.

Δεν τα λέμε μόνο εμείς, τα λέει και η Google

Aπό το 2010 η Google ανακοίνωσε ότι η ταχύτητα της σελίδας είναι ένας παράγοντας κατάταξης. Μάλιστα έχουν υπάρξει αρκετές μελέτες συσχέτισης κατάταξης που δείχνουν ότι αυτό συμβαίνει. Επιπλέον, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, υπήρξε δήλωση ότι η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας για κινητές συσκευές θα είναι ένας ακόμα από τους παράγοντες κατάταξης.

Από την άλλη, το ποσοστό εγκατάλειψης είναι ένα κάπως αμφιλεγόμενο θέμα ως παράγοντας κατάταξης SEO. Ως αυτόνομη μέτρηση στο Google Analytics, δείχνει το ποσοστό των επισκεπτών που εγκαταλείπουν τον ιστότοπο αφού επισκεφτούν μια μεμονωμένη σελίδα. Ωστόσο, η εγκατάλειψη ενός ιστότοπου μετά από την επίσκεψη σε μία σελίδα δεν είναι πάντα κακό. Ορισμένες σελίδες δίνουν άμεσες απαντήσεις σε ερωτήματα οπότε αναμένεται υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης. Επομένως, δεν θα πρέπει να λαμβάνει κανείς στρατηγικές αποφάσεις SEO με βάση το ποσοστό εγκατάλειψης χωρίς την επαρκή ποσότητα πληροφοριών με βάση κι άλλες παραμέτρους, όπως η πρόθεση χρήστη, ο τύπος περιεχομένου, τα CTA και ούτω καθεξής.

 

Έχουμε και λέμε…

UX και SEO πάνε χέρι-χέρι και φαίνεται ότι η βελτιστοποίηση ιστοτόπων για την ικανοποίηση των χρηστών μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ομολογουμένως, το UX είναι ένα ευρύ θέμα και οι παραπάνω συμβουλές καλύπτουν μόνο ένα μικρό μέρος του. Ωστόσο, ελπίζουμε ότι τα παραπάνω να έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον σας για το UX και σας έχουν δώσει περισσότερες ιδέες βελτιστοποίησης ώστε να δημιουργήσετε μια πραγματικά εξαιρετική εμπειρία πελατών για να ανέβετε ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης και για να κερδίσετε νέους αλλά και πιστούς πελάτες.

Πιστέψτε μας, με την κατάλληλη οργάνωση, βοήθεια και καθοδήγηση τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα απ’ ότι νομίζετε!

Όποιο θέμα και αν αντιμετωπίζετε σχετικά με την on line παρουσία της επιχείρησής σας ίσως μπορούμε να βοηθήσουμε. Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

 

Διαβάστε επίσης:

19 Τρόποι Για Να Βελτιώσεις Το Website Της Μικρής Σου Επιχείρησης

Μάθετε Πώς Να Δημιουργείτε Περιεχόμενο Που Πουλάει

Ακολουθήστε μας σε Facebook, Instagram και Linkedin για να μένετε ενημερώμενοι.

Facebook
Twitter
LinkedIn