social media-idaniko-koino

Πώς να χτίσεις το ιδανικό κοινό για την επιχείρησή σου με τα Social Media

Για να πετύχει η στρατηγική marketing στα social media της επιχείρησής σου είναι αναγκαίο να ορίσεις ποιο είναι το ιδανικό κοινό σου. Σε ποιον απευθύνεσαι; Ποιος θα ήθελες να σε «αγοράσει» και γιατί; Τα ερωτήματα αυτά θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις κατάλληλο περιεχόμενο και να σου δώσουν τους πελάτες που ονειρεύεσαι.

Το social media marketing αποτελεί την πιο ισχυρή μέθοδο ανάπτυξης της επιχείρησής σου, αποκλειστικά με τη χρήση των social media. Με μια σωστά σχεδιασμένη στρατηγική και τα πιο έξυπνα social media εργαλεία, αυξάνεις την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου, χτίζεις σχέσεις με το κοινό σου και προσελκύεις δυνητικούς πελάτες και εκτοξεύεις τις πωλήσεις σου. Είναι σημαντικό να αντιληφθείς ότι το social media marketing δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά την πώληση αγαθών. Το κοινό σου δεν περιμένει να δει από σένα σκληρές τεχνικές πωλήσεων.

Αντίθετα, το social media marketing είναι μια επέκταση του content marketing. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις τη «σωστή» ομάδα ανθρώπων για να παρουσιάσεις το περιεχόμενό σου.

Πώς άραγε θα το κάνεις αυτό;

Ανακάλυψε τον buyer persona σου

Το πρώτο στάδιο οποιασδήποτε καμπάνιας social media marketing είναι να καθορίσεις το κοινό – στόχο σου, αλλιώς τον buyer persona ή marketing persona. Οι buyer personas είναι μια γενικευμένη απεικόνιση του ιδανικού πελατη σου και σε βοηθούν να διαμορφώνεις το περιεχόμενό σου ανάλογα με συγκεκριμένες ανάγκες και συμπεριφορές των δυνητικών πελατών σου.

Καθώς δημιουργείς μια περιγραφή του κοινού -στόχου σου, έχε στο νου σου τα εξής:

  • Ηλικία ή ηλικιακό εύρος
  • Τοποθεσία (γεωγραφική)
  • Φύλο (ή ταυτότητα)
  • Το επίπεδο του εισοδήματος
  • Επίπεδο Εκπαίδευσης
  • Οικογενειακή ή οικογενειακή κατάσταση
  • Επάγγελμα ή τύπος επιχείρησης
  • Ψυχογραφία (προσωπικότητα, αξίες, ενδιαφέροντα και στάσεις)
  • Χόμπι και απαιτήσεις τρόπου ζωής
  • Χαρακτηριστικά συμπεριφοράς (για παράδειγμα, αγοραστής ώθησης ή λιτός άνθρωπος)

Για να σχεδιάσεις τους buyer personas σου πρέπει να κάνεις έρευνα, να πραγματοποιήσεις συνεντεύξεις ή δημοσκοπήσεις από το στοχευμένο κοινό σου. Αφού συλλέξεις όλα τα απαραίτητα δεδομένα σου, προσπάθησε να αναγνωρίσεις μοτίβα και ομοιότητες από τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που έχεις θέσει και δημιούργησε την πρώτη σου persona.

pastedGraphic.png

Ποιες social media πλατφόρμες να επιλέξεις

Facebook – YouTube – Instagram – Twitter – Tik Tok. Οι πιο γνωστές social media πλατφόρμες και κοινής χρήσης βίντεο με (δις)εκατομμύρια μέλη. Δημιούργησε λογαριασμό σε πλατφόρμες που το κοινό- στόχος σου δραστηριοποιείται.

Για να αποφασίσεις σε ποια από τις πλατφόρμες θα επενδύσεις αξίζει να λάβεις υπόψη τα χαρακτηριστικά τους.

pastedGraphic_1.png

FACEBOOK

  • Η μεγαλύτερη social media κοινωνική πλατφόρμα με 2.9 δις. χρήστες μηνιαίως.
  • Η ηλικία των χρηστών είναι μεταξύ 35-70 ετών.
  • Η ροή των αναρτήσεων διαμορφώνεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και την αλληλοεπίδραση των χρηστών.
  • Δεν υπάρχει περιορισμός χαρακτήρων στις αναρτήσεις.
  • Δυνατότητα λεπτομερούς στόχευσης του κοινού και πολύ αναλυτικής παρακολούθησης των αποτελεσμάτων των διαφημίσεων.
  • Προσφέρει τη δυνατότητα του re-targeting μέσω του Facebook Pixel – ανιχνευτής ενεργειών του κοινού σου – στην ιστοσελίδα ή στο e-shop σου.
  • Εξαιρετικό κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες σου τόσο πριν την πώληση όσο και μετά την πώληση.
  • Ο αλγόριθμος έχει πλέον μικρή οργανική ανάπτυξη.

INSTAGRAM

  • Η social media κοινωνική πλατφόρμα με 1.4 δις χρήστες μηνιαίως.
  • Το 67% των χρηστών είναι 18-30 ετών.
  • Βασίζεται στο οπτικό υλικό, στις φωτογραφίες και στα μικρά βίντεο ή πλέον και μεγάλα βίντεο (IGTV).
  • Χρησιμοποιείται κυρίως από κινητά τηλέφωνα.
  • Η ροή των αναρτήσεων εξαρτάται από τα ενδιαφέροντα και την αλληλοεπίδραση μεταξύ των χρηστών.
  • Οι αναρτήσεις έχουν περιορισμό 2200 χαρακτήρων.
  • Το βιογραφικό έχει περιορισμό 150 χαρακτήρες.
  • Διαθέτει ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες για διαφήμιση με το Facebook.
  • Παρουσιάζει μικρή οργανική ανάπτυξη λόγω της μεγάλης ζήτησης των διαφημίσεων του.

TWITTER

  • Η social media κοινωνική πλατφόρμα με 397 εκ. χρήστες μηνιαίως.
  • Το 60% των χρηστών είναι 18-30 ετών.
  • Οι αναρτήσεις είναι μέχρι 240 χαρακτήρες.
  • Η ροή των αναρτήσεων γίνεται σε πραγματικό χρόνο και ταξινομούνται με χρονολογική σειρά.
  • Μεγάλη χρήση των #hashtags για να δημιουργηθεί και να ξεκινήσει μια συζήτηση σε ένα θέμα, ένα γεγονός, μια εκδήλωση.
  • Η ροή των αναρτήσεων γίνεται σε πραγματικό χρόνο.
  • Οι αναρτήσεις ταξινομούνται και παρουσιάζονται με χρονολογική σειρά δημοσίευσης.
  • Αυτό σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό ότι όλες οι συνομιλίες είναι δημόσιες και όλοι μπορούν να τις δουν το έχει κάνει ένα μέσο διάδοσης ειδήσεων σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιείται πολύ από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και τους πολιτικούς.
  • Οι επιχειρήσεις μπορούν να ανακοινώνουν άμεσα τα νέα τους και να δημιουργούν ανοικτή επικοινωνία με το κοινό τους.

YOUTUBE

  • Η δεύτερη μεγαλύτερη social media κοινωνική πλατφόρμα με 2.2 δις. μηνιαίους χρήστες.
  • Είναι πλατφόρμα αποκλειστικά για βίντεο μικρής ή μεγάλης διάρκειας.
  • Είναι από μόνο του μια μηχανή αναζήτησης.
  • Ανήκει στον όμιλο του Google και είναι πολύ εύκολο να κάνει κάποιος εγγραφή.
  • Είναι ιδανικό κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες μέσω εκπαιδευτικών και πληροφοριακών βίντεο.
  • Επίσης είναι εξαιρετικός τόπος για τοποθέτηση διαφημίσεων, στατικών ή βίντεο, μέσω του Google ads.

TIKTOK

  • Η social media κοινωνική πλατφόρμα με 1 δις. χρήστες μηνιαίως.
  • Το 41% των χρηστών είναι ηλικίας κάτω των 24 ετών.
  • Αποκλειστικά για χρήστες κινητών τηλεφώνων.
  • Μπορείς να φτιάχνεις και να δημοσιεύεις αποκλειστικά πολύ μικρά βίντεο με μουσική και ειδικά εφέ.
  • Είναι σχετικά νέα εφαρμογή και η οργανική ανάπτυξη είναι εύκολη.
  • Ο διαφημιστικός ανταγωνισμός είναι σχετικά μικρός.
  • Ιδανικό μέσο αν το κοινό σου είναι πολύ μικρό σε ηλικία.

pastedGraphic_2.png

Δημιούργησε περιεχόμενο που θα λατρέψει το κοινό που απευθύνεσαι

Μετά την έρευνά σου θα έχεις κατανοήσει το κοινό σου και τις ανάγκες του. Το μόνο που σου μένει είναι να δημιουργήσεις πρωτότυπο και ελκυστικό περιεχόμενο. Σκοπός σου δεν πρέπει να είναι απλά να πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου αλλά να εμπνεύσεις και να αποτελέσεις πρότυπο γι’ αυτό. Κάνε τους χρήστες να έρθουν στη σελίδα σου επειδή εκτιμούν το περιεχόμενο που δημιουργείς και μοιράζεσαι.

Μην ξεχνάς να συμπεριλάβεις στο περιεχόμενό σου, αναρτήσεις που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή. Είναι σημαντικό να θέτεις συχνά ερωτήματα στο κοινό σου γιατί έτσι δείχνεις ότι νοιάζεσαι πραγματικά για αυτό. Μην παραλείπεις να αφιερώνεις χρόνο για να απαντήσεις στα σχόλια των χρηστών σου.

 

Για περισσότερες συμβουλές και tips ακολούθησε μας στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.

Facebook
Twitter
LinkedIn