website ή social media, website vs social media

Website ή Social Media; Τι να επιλέξω για την επιχειρήση μου;

Μια απορία που πολλοί επιχειρηματίες μπορεί να έχουν είναι γιατί να κάνουν website για την επιχείρηση τους αφού έχουν ήδη social media και μπορει να πηγαίνουν και καλά. Οπότε website ή social media, social media ή website; Ποιο θα δημιουργήσει περισσότερους δυνητικούς πελάτες; Ποιο κανάλι παρέχει τη μεγαλύτερη απόδοση επένδυσης; Ποιο κανάλι θα αναπτύξει την επιχείρηση πιο γρήγορα;

Πολλές χαώδεις ερωτήσεις, και τελικά ποιο είναι το σωστό; Η απάντηση είναι…και τα δύο! Διάβαστε αυτό το άρθρο και θα σας λυθούν πολλές απορίες σχετικά με το γιατί επιχείρηση σας θα πρέπει να έχει site αλλά και γιατί δεν πρέπει να παραμελείτε τα social media.

Και τα δύο έχουν σκοπό την ανάπτυξη και την εξέλιξη της επιχείρησης σας, όμως το επιτυγχάνουν με διαφορετικό τρόπο και έχουν διαφορετικά οφέλη. Πάμε να δούμε συνοπτικά κάποια χαρακτηριστικά:

Website ή Social Media;

Ιστότοπος είναι ο ψηφιακός χώρος της εταιρείας σας, το κατάστημα σας on-line και σίγουρα έχει πολλά οφέλη:

1. Ένας ιστότοπος βοηθά να βρει κάποιος την επιχείρηση σας οργανικά στο διαδίκτυο

Όταν συζητάμε Website ή Social Media και τον αντίκτυπό τους στη δημιουργία δυνητικών πελατών, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι ένας ιστότοπος είναι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία σας βρίσκεται στο διαδίκτυο.

Σχεδόν το 90% των ανθρώπων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να βρουν ακόμα και τοπικές επιχειρήσεις. Εάν δεν έχετε έναν ιστότοπο και δεν τον συντηρείτε σωστά, χάνετε την ευκαιρία να σας βρει κάποιος on-line.

Η ύπαρξη ενός ιστότοπου σημαίνει ότι η επιχείρησή σας μπορεί μέσω της στρατηγικής βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (γνωστό και ως SEO) να αυξήσει την παρουσία της στο διαδίκτυο. Οι στατιστικές δείχνουν ότι το 53,3% της επισκεψιμότητας, ή και παραπάνω, του ιστότοπου προέρχεται από την οργανική αναζήτηση, επομένως, εάν οι επιχειρήσεις δώσουν μεγάλη προσοχή στη στρατηγική SEO και οργανικής αναζήτησης, μπορούν να δουν απίστευτη ανάπτυξη στις προσπάθειές τους για τη δημιουργία δυνητικών πελατών.

Οι στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την οργανική ανάπτυξη περιλαμβάνουν:

  • Δημιουργία ενός ιστολογίου που παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το κοινό σας
  • Στόχευση τοπικού κοινού μέσω τοπικών στρατηγικών SEO
  • Επιλογή σχετικών λέξεων-κλειδιών για καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης

Εάν εστιάσετε στη δημιουργία ενός ιστότοπου που είναι χρήσιμος, γρήγορος και μπορεί να βρεθεί εύκολα, θα λάβετε ποιοτικούς δυνητικούς πελάτες χωρίς να το καταλάβετε καν.

Διαβάστε και αυτό:SEO friendly περιεχόμενο, πώς να το δημιουργήσετε και να απογειώσετε το site σας

website ή social media, website vs social media

2. Ένας ιστότοπος προωθεί τα προϊόντα/υπηρεσίες σας στο διαδίκτυο

Μια άλλη κρίσιμη πτυχή ενός ιστότοπου είναι η ικανότητά του να προωθεί τα προϊόντα/υπηρεσίες σας ηλεκτρονικά. ‘Ολο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να ψωνίσουν πλέον ηλεκτρονικά, ιδιαίτερα από την έναρξη του covid και μετά.

Το διαδίκτυο είναι ένα απίστευτα ισχυρό εργαλείο για τη δημιουργία δυνητικών πελατών, γι’ αυτό και οι υπηρεσίες σας πρέπει να περιγράφονται και να προωθούνται σωστά στον ιστότοπό σας(το SEO που λέγαμε και πριν).

Μπορείτε να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας με πολλούς τρόπους, αλλά ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους είναι να έχετε μια στοχευμένη σελίδα προορισμού.

Μια σελίδα προορισμού είναι μια ιστοσελίδα που θα οδηγούνται οι χρήστες αφού κάνουν κλικ σε έναν σύνδεσμο. Αυτός ο σύνδεσμος μπορεί να είναι είτε σε καμπάνια μάρκετινγκ είτε από οργανική αναζήτηση. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε σελίδες προορισμού που στοχεύουν συγκεκριμένες τοποθεσίες (γνωστές και ως σελίδες προορισμού ειδικά για γεωγραφικές περιοχές), σε περίπτωση που η επιχείρησή σας έχει πολλές τοποθεσίες σε ολόκληρη τη χώρα.

Οι σελίδες προορισμού σας θα πρέπει να περιγράφουν αποτελεσματικά ποιες είναι οι υπηρεσίες σας και πώς επιλύουν τα προβλήματα του κοινού σας. Μια σελίδα προορισμού θα πρέπει να τραβάει το ενδιαφέρον του χρήστη, να είναι απλή στη χρήση και να είναι συγκεκριμένη στο τι να κάνει ο επισκέπτης.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε μια σελίδα προορισμού που περιγράφει τις υπηρεσίες σας και ενθαρρύνει τους δυνητικούς πελάτες να εγγραφούν στη e-mail λίστα σας ώστε να λάβουν μια ειδική προσφορά, όπως εκπτωση στην πρώτη τους παραγγελία ή ένα δωρεάν e-book.

Όσο πιο αποτελεσματική είναι η σελίδα προορισμού σας, τόσο περισσότερες μετατροπές θα βλέπετε.

website ή social media, website vs social media

3. Ένας ιστότοπος είναι ένα κρίσιμο μέρος της διοχέτευσης των πωλήσεών σας

Να έχετε κατά νου ότι ένας ιστότοπος παίζει σημαντικό ρόλο στη διοχέτευση των πωλήσεών σας. Τι εννοούμε; Φανταστείτε τις πωλήσεις σαν ένα χωνί(funnel). Ο ιστότοπός σας καθοδηγεί τους χρήστες από την κορυφή του χωνιού της διοχέτευσης πωλήσεων, μέσω μιας διαδικασίας όπου μαθαίνουν για την επιχείρηση και τις υπηρεσίες σας, στο τέλος της διοχέτευσης πωλήσεων, όπου μετατρέπονται και γίνονται πελάτες.

Οι χρήστες ξεκινούν από το στάδιο της ευαισθητοποίησης, στο στάδιο του ενδιαφέροντος και καταλήγουν στην αγορά μέσω αυτού του χωνιού. Γνωστό στο μάρκετινγκ και ως marketing funnel.

To site σας είναι ένας χώρος όπου οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να μάθουν για τις υπηρεσίες σας 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο. Αυτό το καθιστά απίστευτα πολύτιμο για τη διαδικασία πωλήσεών σας.

4. Ένας ιστότοπος βοηθά την εταιρεία σας να αποκτήσει αξιοπιστία

Η αξιοπιστία σημαίνει πολλά για τους καταναλωτές στο σημερινό ψηφιακό τοπίο. Σκεφτείτε πόσο πιο θετική εντύπωση σας δημιουργεί μια εταιρεία όταν βλέπετε ότι έχει website.

Εάν μια επιχείρηση φαίνεται αξιόπιστη στο διαδίκτυο, οι επισκέπτες της ιστοσελίδας της είναι πιο πιθανό να την εμπιστευτούν και να μετατραπούν σε πελάτες.

Η δημιουργία αξιοπιστίας στο διαδίκτυο περιλαμβάνει τη δημοσίευση ενδιαφέροντος περιεχομένου όπως χρήσιμα άρθρα και βίντεο με οδηγίες.Όσο πιο πολύτιμες πληροφορίες παρέχετε, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχετε για καλύτερη οργανική κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και να αποκτήσετε καλή φήμη στο κοινό σας. Επίσης, οι χρήστες θα σας εμπιστευτούν και θα επιστρέφουν στο site σας ξανά και ξανά.

Ένας άλλος τρόπος για να εδραιώσετε την αξιοπιστία της εταιρείας σας είναι να παρουσιάσετε μαρτυρίες και κριτικές από πελάτες. Οι θετικές κριτικές για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας δείχνουν ότι άλλα άτομα έχουν συνεργαστεί μαζί σας και ήταν ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα. Μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι οι κριτικές είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο καθώς καθορίζουν πολλές φορές την τελική απόφαση αγοράς.

5. Ένας ιστότοπος σάς παρέχει βασικά δεδομένα για την εταιρεία σας

Ένας ιστότοπος παρέχει σημαντικά δεδομένα που είναι σημαντικά για το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας. Τα δεδομένα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σε μια υπερανταγωνιστική παγκόσμια οικονομία. Όσο περισσότερα δεδομένα έχετε, τόσο περισσότερο μπορείτε να δείτε τι λειτουργεί και τι όχι ώστε να το αλλάξετε.

Εργαλεία όπως το Google Analytics παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών στον ιστότοπό σας. Μπορείτε να πάρετε δεδομένα όπως ο αριθμός των επισκεπτών, ο χρόνος που πέρασαν οι επισκέπτες στον ιστότοπο, ο αριθμός των μετατροπών και το ποσοστό εγκατάλειψης.

Και πάμε τώρα στα Social Media:

Ενώ ο ιστότοπός σας προσφέρει μεγάλη αξία για την εταιρεία σας, τα Social Media είναι ο χώρος που επιτρέπει εξωστρέφεια, σύνδεση με το κοινό σας και αύξηση της αναγνωρισιμότητας σας. Πιο αναλυτικά:

1. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σάς βοηθούν να συνδεθείτε με το κοινό σας

Κάτι ζωτικής σημασίας που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν σκέφτεστε website ή Social Media είναι ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν τις εταιρείες να συνδεθούν με το κοινό τους σε προσωπικό επίπεδο.

Oι χρήστες ξοδεύουν στο διαδίκτυο, κατά μέσο όρο, 142 λεπτά την ημέρα σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και ανταλλαγής μηνυμάτων.

Θα πρέπει να εκμεταλλευτείτε αυτόν τον χρόνο για να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο κοινό. Θα πρέπει ένα φροντίσετε όμως να είστε συνεπείς στη δημοσίευση και την δημιουργία ενδιαφέροντος περιεχομένου που πληροφορεί, επιμορφώνει και παρακινεί το κοινό σας. Θα πρέπει να δίνει στο κοινό σας έναυσμα για να αλληλεπίδραση.

Ένας άλλος τρόπος για να το κάνετε είναι να δημιουργήσετε μια κοινότητα στην οποία το κοινό σας θα θέλει να συμμετέχει. Επίσης, να απαντάτε σε σχόλια και μηνύματα. Να μοιράζεστε το backstage και να δίνετε αφορμή για επικοινωνία.

Αυτές οι τακτικές ενθαρρύνουν επίσης τους ανθρώπους να μάθουν περισσότερα εσάς και ενθαρρύνει να ελέγξουν τον ιστότοπό σας. Αυτοί οι υποψήφιοι πελάτες μπορεί να μην βρήκαν τον ιστότοπό σας από μόνοι τους(όπως στην οργανική αναζήτηση), αλλά βρήκαν περισσότερες πληροφορίες λόγω των όσων είδαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

2. Στα Social Media ‘χτίζετε’ την επωνυμία σας

website ή social media, website vs social media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης ένα ζωτικής σημασίας κανάλι για χρήση κατά την οικοδόμηση της επωνυμίας και της αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας. Όσο πιο συνδεδεμένο είναι το κοινό με την επωνυμία σας, τόσο πιο πιθανό είναι να γίνουν πελάτες και υποστηρικτές της επωνυμίας.

Ένας βασικός τρόπος είναι να εξανθρωπίσετε την εταιρεία σας. Μπορείτε να μοιράζεστε καθημερινές ιστορίες και τις νίκες ή τις ήττες σας, να δείχνετε δηλαδή το ανθρώπινο πρόσωπο πίσω από την επιχείρηση σας.

Όσο περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν ότι υπάρχει ένας πραγματικός άνθρωπος στην άλλη πλευρά πρόθυμος να τους βοηθήσει, τόσο πιο πιθανό είναι να εμπιστευτούν την επωνυμία σας και να συνδεθούν μαζί σας.

3. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σάς βοηθούν να μοιραστείτε το περιεχόμενό σας

Σε αυτή την περίπτωση τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η πλατφόρμα που θα προωθείτε το περιεχόμενο του ιστότοπου σας. Μέσω του πολύτιμου περιεχόμενου μπορείτε για να προσεγγίσετε το κατάλληλο κοινό και να δημιουργήσετε πιστούς πελάτες.

Στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αρέσει να καταναλώνουν περιεχόμενο με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικές πλατφόρμες. Εάν είστε στο Facebook ή στο Twitter, μπορείτε να μοιραστείτε έναν σύνδεσμο προς το ιστολόγιό σας. Εάν είστε στο Instagram ή στο TikTok, δημιουργήστε περιεχόμενο που είναι κυρίως εικόνες και βίντεο. Εάν βρίσκεστε στο YouTube, κάντε βίντεο που αφορά είτε τις αναρτήσεις του ιστολογίου είτε παρουσιάστε τη χρησιμότητα των προϊόντων σας.

Η κοινή χρήση περιεχομένου σε πολλές πλατφόρμες βοηθάει στη μεγαλύτερη διείσδυση της εταιρείας σας. Όσο περισσότερο μοιράζεστε, τόσο περισσότερο ενισχύετε τη θέση σας, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους να συνεχίσουν να σας ακολουθούν για να λάβουν πολύτιμες πληροφορίες. Βασική προϋπόθεση είναι να είστε συνεπείς στη δημιουργία περιεχομένου.

4. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σάς επιτρέπουν να προσεγγίσετε νέο κοινό

Ένα ακόμα ισχυρό πλεονέκτημα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι σάς επιτρέπουν να προσεγγίσετε νέο κοινό με τρόπους που δεν μπορείτε μόνο μέσω του ιστότοπού σας.

Για παράδειγμα, πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Twitter, το LinkedIn και το Instagram σάς επιτρέπουν να χρησιμοποιείτε hashtags για να παρακολουθείτε συγκεκριμένα θέματα. Η χρήση της στρατηγικής hashtag μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε στοχευμένο κοινό οργανικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μπορείτε επίσης να προσεγγίσετε στοχευμένο κοινό μέσω του μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης επί πληρωμή. Το καλό με την επί πληρωμή προώθηση είναι ότι ακόμη και με μικρό budget μπορείτε να στοχέυσετε αποτελεσματικά στο ιδανικό κοινό της επιχείρησης σας και σάς συμβουλεύουμε να το εντάξετε στη στρατηγική κοινωνικών μέσων.

website ή social media, website vs social media

Διαβάστε και αυτό: Ο απόλυτος οδηγός social media για μικρές επιχειρήσεις

5. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση

Κάτι που είναι μοναδικό στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση και τη δέσμευση μεταξύ των επιχειρήσεων και του κοινού τους. Σκεφτείτε το: κάθε like, σχόλιο ή κοινή χρήση είναι ακόμη ένα ακόμη σημάδι που δείχνει ότι το κοινό υποστηρίζει την επιχείρηση σας. Είναι μια μορφή κοινωνικής απόδειξης.

Όσο περισσότερο ασχολείστε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τόσο περισσότερο θα βγαίνει προς τα έξω η επιχείρηση σας.

Θα πρέπει να μελετήσετε πότε το κοινό σας είναι περισσότερο ενεργό και με ποιες αναρτήσεις αλληλεπιδρά περισσότερο και να προσαρμόσετε τη στρατηγική κοινωνικής δικτύωσης.

Όταν δημιουργείτε εξαιρετικό περιεχόμενο τόσο περισσότερες πιθανότητες προβολής στο υπάρχον κοινό σας. Αν τώρα αυτό το εξαιρετικό περιεχόμενο θελήσει το κοινό σας να το μοιραστεί μέσω των δικών του προφίλ τότε μπορεί να εμφανίσει το όνομα της επωνυμίας σας μπροστά σε εκατοντάδες (ή ακόμα και χιλιάδες) νέα άτομα.

Έτσι αυξάνεται ακόμα περισσότερο την αναγνωρισιμότητα αλλά και προωθείται το προφίλ σας.

Στο δια ταύτα Website ή Social Media

Eλπίζουμε μέσω των παραπάνω να κάναμε ξεκάθαρη την απάντηση στην ερώτηση Website ή Social Media. Είναι εξίσου σημαντικό να έχετε και τα δυο!

Σαφώς δεν έχουμε αναφέρει κι άλλα οφέλη τα οποία είναι κοινά και στα δύο κανάλια. Αυτό το κάναμε εσκεμμένα ώστε να διαχωρίσουμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του καθενός. To καθένα έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και βάζουν το δικό τους κομμάτι στην οικοδόμηση, την προβολή και την προώθηση της επιχείρησης σας. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι και τα δύο αλληλοσυμπληρώνονται για να δημιουργήσουν μια ισχυρή ψηφιακή εικόνα της επιχείρησης σας.

Έχουν τον ίδιο στόχο: να κάνουν γνωστή την επιχείρηση σας και να μετατρέψουν δυνητικούς πελάτες σε πελάτες.

Όταν συνδυαστούν σωστά τότε η εγγύηση είναι δεδομένη. Οπότε μην καθυστερείτε άλλο με αυτό το δίλημμα. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη! Μήπως πρέπει να ξανασκεφτείτε τη στρατηγική σας;

Διαβάστε και αυτό: 18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας

Αν χρειαστείτε βοήθεια για να στήσετε το website της επιχείρησης σας ή να οργανώσετε τη στρατηγική social media της επιχείρησης σας τότε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Ακολουθήστε μας και σε Facebook και Instagram για ακομά περισσότερα tips και πληροφορίες.

Facebook
Twitter
LinkedIn