ux-designer-making-paper-wireframes-1

UX Designer – Πώς βελτιώνει την πλοήγηση στο website σου

Αναρωτιέσαι τι σημαίνει UX Designer; Ποιες είναι άραγε οι βασικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει; Θέλεις κι εσύ να γίνεις ένας UX Designer; Ανακάλυψε πως ένας UX Designer θα βελτιστοποιήσει το website της επιχείρησή σου και θα κάνει τους χρήστες να σε θυμούνται για πάντα.

 

Το UX (User Experience) δεν εμφανίστηκε πρόσφατα στην ιστορία του marketing. Στην πραγματικότητα, ο όρος επινοήθηκε τις αρχές της δεκαετίας του ’90, από τον Donald Norman όταν εργάστηκε για την Apple ως γνωστικός επιστήμονας. Ο Donald Norman ενδιαφέρθηκε για όλες τις πτυχές της εμπειρίας ενός χρήστη σε σχέση με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Στην έρευνά του συμπεριέλαβε τον βιομηχανικό σχεδιασμό, τα γραφικά και τη φυσική αλληλεπίδραση του χρήστη με το προϊόν. Τα διαφορετικά αυτά στοιχεία τον βοήθησαν να καθορίσει τα συναισθήματα του χρήστη κατά τη διάρκεια του αγοραστικού του ταξιδιού.

 

Από τότε που προέκυψε ο όρος, ο σχεδιασμός UX έγινε απαραίτητος για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να προσφέρουν στους χρήστες τους την πιο ευχάριστη εμπειρία μετατρέποντάς τους σε πελάτες.

 

Τι σημαίνει ο όρος UX Designer;

 

Ένας UX Designer (User eXperience Designer) ή Σχεδιαστής UX επικεντρώνεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ πραγματικών ανθρώπων και προϊόντων ή υπηρεσιών. Είναι ένας εξαιρετικά περίπλοκος κλάδος που συνδυάζει πτυχές της ψυχολογίας, των επιχειρήσεων, της έρευνας αγοράς, του σχεδιασμού και της τεχνολογίας.

 

Πώς μοιάζει ένας UX Designer στην πράξη;

 

Φαντάσου ότι θέλεις να αγοράσεις ένα ζευγάρι παπούτσια από ένα e-shop. Βρίσκεσαι στην κατηγορία “παπούτσια” και υπάρχουν πάνω από τριακόσια διαφορετικά ζευγάρια για να περιηγηθείς. Τότε συνειδητοποιείς ότι δεν υπάρχει τρόπος να φιλτράρεις τα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιηγηθείς σε εκατοντάδες ακατάλληλα παπούτσια πριν βρεις αυτό που ψάχνεις.

 

Μετά από ώρα βρίσκεις αυτά που θέλεις και τα προσθέτεις στο καλάθι σου. Είσαι έτοιμος να κάνεις την αγορά και ως νέος πελάτης, πρέπει να δημιουργήσεις έναν νέο λογαριασμό. Όλα βαίνουν καλώς, μέχρι να σου ζητηθούν τουλάχιστον δέκα υποχρεωτικά πεδία για να συμπληρώσεις. Η διαδικασία σε έχει κουράσει πολύ και τελικά αποφασίζεις να εγκαταλείψεις την αγορά και να ψάξεις κάπου αλλού.

 

Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να επιστρέψεις πάλι στο συγκεκριμένο e-shop; Πιθανότατα καμία… γιατί μόλις απέκτησες τη λεγόμενη κακή εμπειρία χρήστη (bad user experience).

 

Ο ρόλος, λοιπόν, ενός UX Designer είναι να καταφέρει να σχεδιάσει μια ευχάριστη πλοήγηση και μια διασκεδαστική εμπειρία κατά τη διαδικασία της αγοράς.

 

pastedGraphic.png

Ο UX Designer είναι υπεύθυνος για να κάνει τα προϊόντα και την τεχνολογία αξιοποιήσιμα, ευχάριστα και προσβάσιμα για τον άνθρωπο. Οι σχεδιαστές UX τείνουν να εργάζονται ως μέρος μιας ευρύτερης ομάδας προϊόντων και συχνά θα χρειαστεί να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ του χρήστη, της ομάδας ανάπτυξης και των βασικών ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων.

 

Ο UX Designer υποστηρίζει τον τελικό χρήστη ή τον πελάτη. Είτε σχεδιάζει ένα ολοκαίνουργιο προϊόν, είτε εισάγει μια νέα λειτουργία, ακόμα κι αν κάνει αλλαγές σε ένα υπάρχον προϊόν ή υπηρεσία, πρέπει να εξετάζει τι είναι καλύτερο για τον χρήστη και τη συνολική εμπειρία του.

 

Ταυτόχρονα, είναι υπεύθυνος ότι το προϊόν ή η υπηρεσία ικανοποιεί τις ανάγκες της επιχείρησης. Ταιριάζει με το όραμα του CEO; Θα βοηθήσει στην αύξηση των εσόδων ή στη διατήρηση των πιστών πελατών;

 

pastedGraphic_1.png

 

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι οι UX Designers δεν ασχολούνται με τον οπτικό σχεδιασμό ενός προϊόντος. Αντιθέτως, εστιάζουν στο ταξίδι που κάνει ο χρήστης και στο πώς είναι δομημένο το προϊόν για να διευκολύνει αυτό το ταξίδι.

 

Ο UX Designer ανακαλύπτει το κοινό του

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που πρέπει να λάβει υπόψη ένας UX Designer κατά το σχεδιασμό ενός προϊόντος είναι το κοινό του. Εάν σκοπεύει να σχεδιάσει ένα προϊόν που θα λατρέψουν οι χρήστες του, πρέπει να γνωρίζει ποιοι πραγματικά είναι και ποιες είναι οι ανάγκες του.

 

Και αυτό σημαίνει ότι η έρευνα των χρηστών πρέπει να αποτελεί ουσιαστικό μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού του UX. Με αυτόν τον τρόπο δίνει αξία στο άτομο που θα χρησιμοποιήσει το προϊόν του και στα συναισθήματα που θα του προκαλέσει.

 

Ο UX Designer δημιουργεί απλό αλλά ουσιώδες περιεχόμενο

 

Μια μελέτη του 2015 που πραγματοποιήθηκε από τη Microsoft διαπίστωσε ότι το μέσο διάστημα προσοχής του ανθρώπου έχει μειωθεί από 12 δευτερόλεπτα σε 8 δευτερόλεπτα. Ένας UX Designer οφείλει να προσαρμόζει στον σχεδιασμό του αυτό τον ανθρώπινο παράγοντα.

 

pastedGraphic_2.png

 

Ο UX Designer κάνει την πληροφορία όσο πιο απλή γίνεται χωρίς όμως να χάνεται η ουσία. Κάτι τέτοιο βοηθά τον χρήστη να λάβει κατευθείαν το μήνυμα και να αλληλεπιδράσει με το προϊόν. Φαντάσου να έπρεπε να διαβάσεις οδηγίες για να κατανοήσεις πώς να χρησιμοποιείς μια εφαρμογή. Ο UX Designer οφείλει να αποσαφηνίζει κάθε πληροφορία και να καθοδηγεί διακριτικά τον χρήστη στο σημείο που θέλει να κατευθυνθεί.

 

Ο UX Designer καθιστά το σχέδιο χρήσιμο και προσβάσιμο

 

Ο προσβάσιμος σχεδιασμός αλληλεπίδρασης επιτρέπει στους χρήστες όλων των δυνατοτήτων να πλοηγηθούν, να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν με επιτυχία τα ψηφιακά προϊόντα. Ένα καλά σχεδιασμένο προϊόν είναι προσβάσιμο σε χρήστες όλων των ικανοτήτων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με χαμηλή όραση, τύφλωση, προβλήματα ακοής, γνωστικές διαταραχές ή κινητικές διαταραχές.

pastedGraphic_4.png

.

Ο UX Designer προλαβαίνει τα σφάλματα προτού γίνουν

Σφάλματα συμβαίνουν συχνά όταν τα άτομα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Μερικές φορές, συμβαίνουν επειδή οι χρήστες κάνουν λάθη και άλλες φορές συμβαίνουν επειδή αποτυγχάνει μια εφαρμογή. Όποια και αν είναι η αιτία, αυτά τα σφάλματα και ο τρόπος χειρισμού τους έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην εμπειρία του χρήστη.

 

Στους χρήστες δεν αρέσουν τα λάθη πόσο μάλλον να νιώθουν ότι το δημιούργησαν. Ο UX Designer είτε προλαμβάνει τα σφάλματα που μπορεί να προκύψουν είτε μεριμνά πριν οι χρήστες πριν προχωρήσουν στην επόμενη ενέργειά τους.

pastedGraphic_5.png

 

 

 

 

Επικοινώνησε μαζί μας για να σου λύσουμε κάθε απορία στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.

 

Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο διάβασε ακόμα →

Website vs Social Media: Γιατί η επιχείρησή σου χρειάζεται Website

Social Media – 9 τρόποι να αυξήσεις τις online πωλήσεις σου

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn