Τα social media αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο marketing για την επιχείρηση σου. Υπάρχουν πάνω από 4,6 δισεκατομμύρια χρήστες διαδικτύου ενώ σχεδόν οι 4,2 δισεκατομμύρια από αυτούς είναι ενεργοί στα social media.
Με τα στοιχεία αυτά να αυξάνονται καθημερινά, η προώθηση της επιχείρησής σου στα social media είναι πλέον απαραίτητη.
Δεν ξέρεις από πού και πώς να ξεκινήσεις; Μην ανησυχείς! Δεν είσαι μόνος! Στην Easy Online Media είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε. Αξιοποιήσε τις δυνατότητες των social media και δες τις πωλήσεις σου να αυξάνονται κατακόρυφα.
Ανακάλυψε 9 τρόπους για να τα καταφέρεις :
1. Πλήρωσε για διαφημίσεις
Ο καλύτερος τρόπος για να αξιοποιήσεις τα social media είναι οι πληρωμένες διαφημίσεις (Paid Advertising).
Με τις διαφημίσεις επιτυγχάνεις διπλό στόχο. Πρώτον, μεγιστοποιείς τις πιθανότητες να εμφανιστείς στην ροή του κοινού που σε ενδιαφέρει. Δεύτερον, αυξάνεις το awareness του brand σου, δηλαδή την αναγνωρισιμότητά σου.
Ενώ όλες οι πλατφόρμες των social media διαθέτουν τη δυνατότητα για διαφημίσεις επί πληρωμή, το Facebook προσφέρει τα καλύτερα εξιδανικευμένα εργαλεία. Σου επιτρέπει να προωθήσεις τις αναρτήσεις σου εξυπηρετώντας έναν στόχο τη φορά:
#1 Reach
#2 Engagement
#3 Impressions
#4 Click-throughs
Μπορείς να προσαρμόσεις την τοποθεσία που σε ενδιαφέρει, να ορίσεις τα χρήματα που θέλεις να ξοδέψεις, τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σου, ακόμη και τα ενδιαφέροντά του.
Σίγουρα θα έχεις συναντήσει και εσύ στο news feed τέτοιου είδους διαφημίσεις. Είτε πρόκειται για φωτογραφίες, βίντεο ή ακόμα και ιστορίες, οι διαφημίσεις επί πληρωμή είναι αποτελεσματικές και σίγουρα αξίζουν την επένδυση!
2. Συνεργάσου με influencers
Οι influencers, οι λεγόμενοι δημιουργοί περιεχομένου, είναι άτομα με φήμη και με μεγάλο αριθμό ακολούθων.
Ήξερες ότι το 49% των καταναλωτών εξαρτάται από τις συστάσεις του influencer που ακολουθεί; Για να επωφεληθείς, βρες influencers που ταιριάζουν στον κλάδο σου και έχουν οπαδούς που θα ενδιαφέρονταν για το προϊόν/την υπηρεσία σου.
Ζητήσέ τους να προωθήσουν το brand σου δημοσιεύοντας για το προϊόν/την υπηρεσία σου και δίνοντας ειλικρινείς κριτικές με αντάλλαγμα ειδικούς κωδικούς έκπτωσης, δωρεάν δείγματα ή και πληρωμή.
3. Βρες brand ambassadors
Εκτός από τους influencers, μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις πραγματικούς πελάτες για την προώθηση των προϊόντων σου. Για να έχεις μια επιτυχημένη παρουσία στα social media, οι χρήστες – και εν δυνάμει πελάτες σου – πρέπει να μιλούν συνεχώς για το brand σου.
Χρησιμοποίησε τους πιο παθιασμένους πελάτες σου για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και να προωθήσουν τα προϊόντα σου στα social media με αντάλλαγμα δωρεάν προϊόντα ή εκπτώσεις.
4. Εμφάνισε το περιεχόμενο που σου στέλνουν οι πελάτες σου
Υπάρχει καλύτερος τρόπος να πάρεις το feedback που χρειάζεσαι από το να μοιραστείς τις εμπειρίες των πελατών στα social media; Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι οργανικό και δεν σου κοστίζει απολύτως τίποτα. Ενθάρρυνε τους πελάτες σου να σου στέλνουν φωτογραφίες ή βίντεο και εσύ στη συνέχεια ανέβασέ τα στον λογαριασμό σου.
Αναδημοσιεύοντας το περιεχόμενο των χρηστών σου, βελτιώνεις την εικόνα του brand σου και το κάνεις πιο ελκυστικό και προσβάσιμο σε όλους.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι πελάτες που βλέπουν περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, έχουν 97% περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν το προϊόν.
Οι άνθρωποι προτιμούν το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, καθώς έτσι μπορούν εύκολα να συσχετιστούν με το προϊόν.
5. Χρησιμοποίησε διαδραστικές αναρτήσεις
Αν το σκεφτείς, χρησιμοποιούμε τα social media κυρίως στον ελεύθερό μας χρόνο. Οι χρήστες θέλουν να βλέπουν διασκεδαστικές δημοσιεύσεις και όχι αναρτήσεις που είναι πιεστικές και τους αναγκάζουν να αγοράσουν κάτι.
Γι΄αυτό, πρέπει να βρεις μια καλή και σωστή ισορροπία ώστε να μην κουράσεις το κοινό σου.
Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να το πετύχεις:
- Δημιούργησε διαδραστικό περιεχόμενο, όπως διαγωνισμούς ή δώρα. Προκάλεσε τους χρήστες να να σχολιάσουν με φράσεις call to action.
- Χρησιμοποίησε κινούμενη φωτογραφία/βίντεο/GIF.
- Εμπνεύσου από πραγματικές ιστορίες και δημοσίευσε φωτογραφίες ή βίντεο που έχουν να πουν κάτι.
- Πρόσθεσε αστεία/λογοπαίγνια για να δημιουργήσεις χιουμοριστικό περιεχόμενο.
- Δημοσίευσε περιεχόμενο που περιλαμβάνει συνταγές/συμβουλές για τη χρήση των προϊόντων σου.
- Μοιράσου φωτογραφίες πελατών που χρησιμοποιούν τα προϊόντα σου.
6. Δώσε στους χρήστες τη δυνατότητα να αγοράζουν απευθείας από τις αναρτήσεις
Ναι! Οι αναρτήσεις για αγορές επιτρέπουν στους χρήστες να κάνουν γρήγορες και ασφαλείς αγορές κατά την περιήγησή τους στη ροή τους. Με μόνο ένα κλικ, ο χρήστης γλιτώνει όλα τα πολλαπλά βήματα και ολοκληρώνει την αγορά σε λίγα λεπτά.
Αυτή η δυνατότητα, μειώνει τον χρόνο των χρηστών να επανεξετάσουν την απόφασή τους για να αγοράσουν το προϊόν σου.
7. Γνώρισε την αγορά – στόχο σου
Δεδομένου ότι υπάρχουν πολλές social media πλατφόρμες, πώς θα ξέρεις ποια να χρησιμοποιήσεις και τι περιεχόμενο θα δημοσιεύεις στην κάθε μία;
Ακολουθούν μερικές γενικές συμβουλές:
- Το Facebook χρησιμοποιείται από όλους. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο σε διάρκεια από άποψη βίντεο και υποτίτλων, καθώς αποτελεί ισχυρή πλατφόρμα για αφήγηση ιστοριών.
- Το κοινό του Instagram αποτελείται κυρίως από μια μια νεότερη αγορά. Το περιεχόμενο πρέπει να περιστρέφεται γύρω από εντυπωσιακές εικόνες και ιστορίες που τραβούν τα βλέμματα.
- Το Snapchat περιστρέφεται επίσης γύρω από ένα νεότερο κοινό. Το περιεχόμενο στο snapchat είναι ως επί το πλείστον σύντομα βίντεο πραγματικής ζωής που είναι διασκεδαστικά.
- Το Pinterest είναι εξαιρετικό για την παροχή πιο λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με προϊόντα και συμβουλές π.χ. συνταγές, DIY κ.λπ.
- Το Twitter είναι γνωστό για σύντομα μηνύματα και ενημερώσεις μέσω ενός tweet.
- Το LinkedIn χρησιμοποιείται για επαγγελματίες επιχειρήσεων και χρησιμοποιείται κυρίως για προσλήψεις.
- Το YouTube είναι για μακρά, ενημερωτικά και διασκεδαστικά βίντεο.
- Το TikTok είναι το σημείο όπου μπορείτε να απελευθερώσετε τη δημιουργική πλευρά της μάρκας σας με βίντεο λιγότερο από 1 λεπτό.
Για να χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά τα social media, πρέπει α) να κατανοήσεις το brand σου και β) σε ποια πλατφόρμα βρίσκεται το κοινό -στόχος σου. Μόνο τότε μπορείς να επιλέξεις την καλύτερη πλατφόρμα για χρήση και να δημιουργήσεις μοναδικό περιεχόμενο σχετικό με αυτήν.
Δίνοντας προτεραιότητα και επενδύοντας στη σωστή πλατφόρμα η πιθανότητα αύξησης των πωλήσεών σου είναι μεγαλύτερη.
8. Αξιοποίησε τις τελευταίες τάσεις
Η δημιουργία περιεχομένου και προωθήσεων γύρω από εποχιακές περιστάσεις/γιορτές, όπως του Αγίου Βαλεντίνου ή των Χριστουγέννων, δεν αρκεί για να διατηρήσεις το περιεχόμενό σου συναρπαστικό και επίκαιρο.
Δημιούργησε μοντέρνες αναρτήσεις, μόλις εμφανιστεί η τάση ή ακόμα και πριν, αν μπορείς να το προβλέψεις εκ των προτέρων.
9. Δημοσίευε συχνά και με συνέπεια
Οι άνθρωποι αναζητούν συνεχώς νέες πληροφορίες σε καθημερινή βάση. Για να αξιοποιείς στο έπακρο το social media marketing θα πρέπει να δημοσιεύεις τακτικά.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς οι περισσότερες social media πλατφόρμες έχουν αλλάξει τον αλγόριθμό τους. Με σκοπό οι αναρτήσεις σου να ξεχωρίζουν, η σελίδα σου πρέπει να είναι ενεργή και ελκυστική.
Εξέπληξε τους πελάτες σου με μοναδικό και δημιουργικό περιεχόμενο. Κάντους να σε εμπιστευτούν και να σε “αγοράσουν”.
Η δύναμη των social media είναι στα χέρια σου!
Αξιοποιώντας τις διαφορετικές social media πλατφόρμες, μπορείς να αυξήσεις τις πωλήσεις σου χωρίς να ξοδέψεις πολλά χρήματα! Αρκεί να βρεις τον σωστό τρόπο.
Στην Easy Online Media σου δίνουμε τις πιο έξυπνες συμβουλές μας για να εκτοξεύσεις τις πωλήσεις σου!
Για περισσότερες συμβουλές και tips ακολούθησε μας στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.