μάρκετινγκ για εστιατόρια, marketing gia estiatoria, marketing for restaurants

8 αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για εστιατόρια. Προσέλκυσε πελάτες και αύξησε τις πωλήσεις σου!

Το ψηφιακό μάρκετινγκ για εστιατόρια είναι ένα δύσκολο εγχείρημα. Ίσως φαντάζει ‘βουνό’ όμως υπάρχουν τρόποι ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί και ψηφιακά μια επιχείρηση εστίασης και μάλιστα αποδοτικά αρκεί να γίνουν τα σωστά βήματα. Ακολουθήστε μας!

Λένε ότι οι επιχειρήσεις εστίασης είναι μια από τις πιο δύσκολες βιομηχανίες για να εισχωρήσει κανείς, πόσο μάλλον να αναπτυχθεί. Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν ήδη μια δύσκολη μάχη, καθώς έχει αποδειχθεί ότι σχεδόν το 50 τοις εκατό από αυτούς αποτυγχάνουν μέσα στα πρώτα πέντε χρόνια! Καταλαβαίνετε ότι πρέπει άμεσα να σχεδιάσετε στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ αν θέλετε να γυρίσετε τις πιθανότητες υπέρ σας, να προσελκύσετε πελάτες και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας!

Το κλειδί για κάθε επιτυχημένη επιχείρηση είναι να κατανοήσετε πώς συμπεριφέρεται το κοινό σας. Πρέπει να απαντήσετε σε σημαντικές ερωτήσεις όπως “Πώς θα καταλάβει το κοινό ότι υπάρχω;” και “Πώς μπορώ να προσελκύσω κόσμο στο εστιατόριό μου;” κ.α.

Περισσότερα μπορείτε να βρείτε εδώ:

18+1 ερωτήσεις για να την ανακαλύψεις το Ιδανικό Κοινό της επιχείρησης σου

Οι απαντήσεις σας βρίσκονται στο ψηφιακό μάρκετινγκ για εστιατόρια. Ενώ μπορεί να υπάρξει κάποια κίνηση από τα παραδοσιακά μέσα διαφήμισης, όπως η διανομή φυλλαδίων, ραδιοφωνικές διαφημίσεις κ.α. ο κόσμος έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό ψηφιακός. Εάν δεν έχετε παρουσία στο διαδίκτυο τότε έχετε ένα τραγικό μειονέκτημα!

Πάμε να δούμε τώρα ποια είναι τα βήματα αποτελεσματικού ψηφιακού μάρκετινγκ για εστιατόρια:

1. Τελειοποιήστε τον Ιστότοπό σας

Πρώτον, παρόλο που διαθέτετε ένα τοπικό εστιατόριο που είναι κάθε άλλο παρά ψηφιακό, η βιτρίνα σας δεν είναι πλέον το πρόσωπο της εταιρείας σας. Όταν πάνω από το 88% των καταναλωτών συνδέονται στο διαδίκτυο για να ερευνήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες, κρίνουν την αξιοπιστία μιας επιχείρησης με βάση τον ιστότοπό της πάνω από όλα. Εάν ο ιστότοπος του εστιατορίου σας είναι βαρετός ή ανύπαρκος τότε ίσως μειωθεί η αξιοπιστία σας!

Αντίθετα, ένα μοναδικό και ευχάριστο website μόνο θετικές εντυπώσεις θα αποκομίσει!

Ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι επαγγελματικός, λειτουργικός και φιλικός προς τον χρήστη. Οι πιθανοί πελάτες πρέπει να μπορούν να πλοηγούνται στον ιστότοπό σας εύκολα για να βρουν πράγματα όπως μενού, ώρες λειτουργίας και τη διεύθυνσή σας. Επιπλέον, να θυμάστε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το smartphone τους για να γκουγλάρουν, ανεξάρτητα από το αν βρίσκονται στο σπίτι, στο αυτοκίνητο, στη δουλειά κ.λπ. – ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι βελτιστοποιημένος για κινητές συσκευές.

Τέλος, επενδύστε λίγο χρόνο και χρήματα σε επαγγελματικές φωτογραφίες του χώρου του εστιατορίου σας, των τροφίμων που προσφέρετε και του προσωπικού σας. Κάτι που θεωρούμε υπέρ-απαραίτητο! Το φαγητό θα φαίνεται πιο νόστιμο και το προσωπικό σας θα φαίνεται πιο επαγγελματικό. Δίνει στους πιθανούς πελάτες μια αίσθηση κύρους και οικειότητας με το εστιατόριό σας ακόμη και πριν το επισκεφτούν.

2. Εστίαση στο Τοπικό SEO

Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στο ψηφιακό μάρκετινγκ εστιατορίων είναι η τελειοποίηση της βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησής σας. Το SEO είναι το Α και το Ω όσον αφορά την αύξηση οργανικής επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας και, τελικά, την αύξηση πελατών. Όταν κάποιος πληκτρολογεί “Ιταλικά (ή οτιδήποτε άλλο) εστιατόρια κοντά μου”, το SEO είναι αυτό που θα καθορίσει πόσο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης θα βγει το εστιατόριο σας!

Το SEO είναι ισχυρότατο εργαλείο στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετιγκ άρα και στο μάρκετινγκ για εστιατόρια!

Είτε οι άνθρωποι είναι ντόπιοι είτε ταξιδιώτες, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το SEO του ιστότοπού σας σάς κάνει ένα τοπικό hotspot. Μπορείτε να ενισχύσετε το SEO σας κάνοντας τις ακόλουθες ενέργειες:

  • Δημιουργήστε ένα blog στον ιστότοπό σας γεμάτο ελκυστικό και σχετικό περιεχόμενο
  • Βεβαιωθείτε ότι κάθε σελίδα του ιστότοπού σας χρησιμοποιεί τοπικές λέξεις-κλειδιά και άλλες μορφές κωδικοποίησης SEO (εικόνες, βίντεο, επικεφαλίδες κ.λπ.)
  • Χρησιμοποιήστε τόσο εσωτερικούς συνδέσμους (σε άλλες σελίδες του ιστότοπού σας) όσο και εξωτερικούς συνδέσμους (για συνδεδεμένους ιστότοπους, πηγές δεδομένων κ.λπ.)
  • Δημιουργήστε έναν λογαριασμό Google My Business
  • Βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία επικοινωνίας και η διεύθυνσή σας αναφέρονται πολλές φορές και είναι εύκολο να τα βρεθούν

Εάν δεν γνωρίζετε πώς να κάνετε τοπικό SEO ζητήστε βοήθεια από κάποιον ειδικό.

μάρκετινγκ για εστιατόρια, marketing gia estiatoria, marketing for restaurants

3. Κερδίστε ακόλουθους στα Social Media

Βασικά, δεν υπάρχει καμία λογική στο μην χρησιμοποιείτε τα social media για να προωθήσετε τη επιχείρηση σας. Όχι μόνο θα αυξηθεί ο αριθμός των followers σας αλλά θα κερδίσετε πελάτες, οι οποίοι είναι πιθανό να είναι επαναλαμβανόμενοι πελάτες! Άλλωστε τα social media κάνουν αυτό που υπόσχονται: προσφέρουν ευκαιρίες κοινωνικοποίησης και δικτύωσης. Το καλύτερο είναι ότι έχετε πολλές επιλογές δωρεάν όσο και για επί πληρωμή διαφημιστικές καμπάνιες.

Το κλειδί σε αυτό είναι συνεπές και μοναδικό περιεχόμενο. Σε αυτό θα βοηθήσει μια επαγγελματική φωτογράφηση(αν δεν έχετε ήδη κάνει για το site) ώστε να φαίνονται τα φαγήτα σας πιο δελεαστικά και ακαταμάχητα. Επίσης, θα φαίνεται πιο προσεγμένος ο χώρος και ότι παίρνετε στα σοβαρά την επιχείρηση σας.

Μέσω των social media θα μπορείτε να δείχνετε τη δουλειά σας και τη δραστηριότητα σας δωρεάν. Ταυτόχρονα θα μπορείτε να επικοινωνείτε event, προσφορές και τα πιάτα της ημέρας.

Εναλλακτικά, μπορείτε να κάνετε επί πληρωμή διαφήμιση ή χορηγούμενες δημοσιεύσεις που σας επιτρέπουν να επιλέξετε πόσα ξοδεύετε την ημέρα για την καμπάνια σας καθώς και για το κοινό-στόχο σας (με βάση την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία και άλλα). Σαφώς η διαφήμιση, εφόσον έχετε εντοπίσει το ιδανικό σας κοινό, θα φέρει όχι μόνο επισκέψεις στο προφίλ σας στα social media αλλά και επισκέψεις στο φυσικό σας κατάστημα!

Η διαφήμιση θα συνοδεύεται από το προνόμιο των αναλυτικών δεδομένων που αναλύουν την επιτυχία και την απόδοση των διαφημίσεών σας. Θα μπορείτε να δείτε την απόδοση κάθε διαφήμισης όσον αφορά την αφοσίωση (κλικ σε συνδέσμους, επισημάνσεις “μου αρέσει”, παρακολουθήσεις, κοινοποιήσεις, σχόλια) για να σας βοηθήσει να προσαρμόσετε με ακρίβεια τις διαφημίσεις σας. Με αυτόν τον τρόπο θα δείτε τι αποδίδει ώστε να επενδύσετε σωστά τα χρήματα σας.

4. Χρησιμοποιήστε το Influencer Marketing

Εάν δεν έχετε ακόμη συγκεντρώσει αρκετούς ακόλουθους ή αναζητάτε ένα μεγαλύτερο κοινό-στόχο, σκεφτείτε το influencer μάρκετινγκ. Τη συνεργασία δηλαδή με κάποιον influencer.

Οι influencers έχουν ήδη στήσει το κοινό τους και έχουν εδραιώσει την αξιοπιστία τους. Οπότε μια τέτοια συνεργασία θα εκθέσει το κατάστημα σας σε ευρύτερο κοινό και θα έχετε περισσότερες ευκαιρίες να συνδεθεί το κοινό μαζί σας.

Βασικό εδώ είναι να η συνεργασία να είναι με κάποιον ο οποίος απευθύνεται στο κοινό-στόχο που σας ενδιαφέρει. Ενδεχομένως κάποιος σε τοπικό επίπεδο αν απευθύνεστε τοπικά ή κάποιος ο οποίος έχει ως αντικείμενο το φαγητό και τη μαγειρική. Μια καλή συνεργασία μπορεί να σας απογειώσει, μπορεί όμως και να μην σας προσφέρει τίποτα αν γίνει με τον λάθος influencer.

Πώς μπορείτε να συνεργαστείτε; Εάν υπάρχουν κάποιοι που επηρεάζουν ειδικά όσον αφορά το φαγητό ή τις δραστηριότητες στην τοποθεσία σας. Μπορεί να μην είναι κακή ιδέα να απευθυνθείτε και να τους προσκαλέσετε να φάνε στο εστιατόριό σας δωρεάν. Αν τους αρέσει το φαγητό σας, μπορείτε να καταλήξετε ακόμα και σε κάποια μόνιμη συνεργασία. Υπάρχει βέβαια και η περιπτώση να γίνει επί πληρωμή η συνεργασία, όπου για μια ανάρτηση για το εστιατόριό σας, μπορεί να πληρώσετε μια αμοιβή ή να δώσετε έναν ορισμένο αριθμό δωρεάν γευμάτων.

5. Εφαρμόστε το Email Marketing

μάρκετινγκ για εστιατόρια, marketing gia estiatoria, marketing for restaurants

Μια άλλη αποτελεσματική στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για εστιατόρια ονομάζεται μάρκετινγκ μέσω email.

Αρχικά, πρέπει να δημιουργήσετε μια λίστα email με παραλήπτες που έχουν εγγραφεί στο email σας. Η συγκέντρωση των email μπορεί να γίνει προσφέροντας εκπτώσεις σε προηγούμενους πελάτες εάν κάνουν εγγραφή, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, του ιστότοπού σας ή των ιστοτόπων συνεργατών και των διαφημίσεων σελίδων προορισμού(landing pages).

Μόλις εγγραφεί ένας πελάτης, πρέπει να έχετε ένα αυτοματοποιημένο σύνολο μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Αυτά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πρέπει να είναι φιλικά και να εκφράζουν ευγνωμοσύνη στους συνδρομητές σας, ενώ τους ωθούν διακριτικά να επιστρέψουν στο εστιατόριό σας. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να περιέχουν πολύτιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο (εκπτώσεις, προσφορές, συνταγές, νέα) αν θέλετε να παραμείνουν.

Το email μάρκετινγκ έχει αποδειχθεί ότι είναι το κορυφαίο μέσω μετατροπής αναγνωστών σε πελάτες. Αφορά άτομα που έχουν ήδη ενδιαφερθεί για το εστιατόριο σας και να εγγραφούν στη λίστα σας.

Διαβάστε και αυτό:

Πως να σχεδιάσεις σωστά τη στρατηγική marketing της επιχείρησης σου

6. Εκμεταλλευτείτε τις διαδικτυακές κριτικές

Να θυμάστε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται λίγη επιβεβαίωση όταν πρόκειται να επενδύσουν σε προϊόντα ή υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των γευστικών εμπειριών. Έχετε πιάσει ποτέ τον εαυτό σας να μπαίνει στο google maps ή στο tripadvisor για να ελέγξει τις κριτικές για κάποιο εστιατόριο; Τότε καταλαβαίνετε γιατί ακριβώς μιλάμε!

Όταν οι άνθρωποι ερευνούν εστιατόρια στο διαδίκτυο, ένα από τα πράγματα που αναζητούν είναι αυτό που είχαν να πουν οι άλλοι πελάτες. Πρέπει να επωφεληθείτε από τις διαδικτυακές κριτικές και το επίπεδο αξιοπιστίας που έχουν οι καταναλωτές.

Ξεκινήστε ενθαρρύνοντας κάθε πελάτη που έρχεται στο κατάστημα σας να δημοσιεύσει μια κριτική στο Google, στον ιστότοπό σας ή στο προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται κίνητρο για να το κάνουν όποτε μια υπενθύμιση θα ήταν καλή. Ή μπορείτε να δώσετε μια έκπτωση στο επόμενο γεύμα τους μόλις ολοκληρώσουν την αξιολόγηση.

Μια αληθινή αξιολόγηση ίσως αξίζει όσο 100 διαφημίσεις!

7. Συνεργασία με άλλες τοπικές επιχειρήσεις

μάρκετινγκ για εστιατόρια, marketing gia estiatoria, marketing for restaurants

Μια άλλη αποδοτική στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ για εστιατόρια είναι η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις στην περιοχή σας. Ξεκινήστε να δημιουργείτε σχέσεις με συναφείς επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία κ.α.(όχι εστιατόρια). Μπορείτε να συνεργαστείτε μεταξύ σας αναρτώντας ο ένας στα ιστολόγια του άλλου ή στα social media, προτείνοντας τις υπηρεσίες τους.

Για παράδειγμα, συνεργαστείτε με ένα τοπικό ξενοδοχείο ώστε να συστήσει το εστιατόριό σας σε ταξιδιώτες και άλλους επισκέπτες. Μπορούν να το κάνουν αυτοπροσώπως, μέσω των social media ή μέσω της ιστοσελίδας τους. Σε ανταπόδοση, προσφέρετε εκπτώσεις σε όσους πελάτες έρχονται σε εσάς μέσω του ξενοδοχείου.

Εναλλακτικά, μπορείτε να συνεργαστείτε με άλλες μικρές επιχειρήσεις και να προσφέρετε εκπτώσεις για επιχειρηματικά γεύματα. Όπως πωλητές που συναντώνται με υφιστάμενους ή δυνητικούς πελάτες, γεύματα ομάδας, πάρτι μετά τη δουλειά κ.λπ. Το κλειδί είναι να προσφέρετε αξία σε άλλες επιχειρήσεις που επιλέγουν για συνεργαστούν μαζί σας. Σε αντάλλαγμα, κερδίζετε περισσότερους πελάτες και ισχυρότερη απήχηση.

8. Διατηρήστε τη διαδικτυακή δέσμευση σε υψηλά επίπεδα

Τέλος, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η συνέπεια είναι το παν στο ψηφιακό μάρκετινγκ για εστιατόρια. Εάν θέλετε η κοινότητά σας να θυμάται το όνομά σας και να χτίσετε brand awareness όταν έρθει η ώρα να φάνε ένα γεύμα, πρέπει να καταβάλετε προσπάθεια για να το κάνετε. Η εκτέλεση μιας διαφημιστικής καμπάνιας μία φορά το χρόνο δεν αρκεί!

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει να επενδύσετε μια περιουσία σε διαφημίσεις ώστε να κρατήσετε τους πελάτες και να επιστρέφουν στο εστιατόριό σας ξανά και ξανά. Είναι τα μικρά πράγματα, όπως η τακτική ενημέρωση του ιστότοπού σας, η δημοσίευση νέου περιεχομένου με συνέπεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η διαφήμιση νέων στοιχείων στο μενού σας. Αλλά να θυμάστε, πρέπει να διατηρήσετε την κοινότητα εμπλεκόμενη, δημιουργώντας αλληλεπίδραση, νέες προσφορές στο διαδίκτυο, διοργανώνοντας διαγωνισμούς και ανταποδίδοντας. Λίγο απ’ όλα δηλαδή!

Αναζητάτε περισσότερη βοήθεια με το Ψηφιακό Μάρκετινγκ εστιατορίων;

Η ιδιοκτησία ενός επιτυχημένου εστιατορίου δεν είναι όπως παλιά. Κάποτε, όσο το φαγητό και η εξυπηρέτησή σας ήταν καλά, μπορούσατε να δημιουργήσετε ένα κατάστημα στη γωνία του δρόμου και να κάνετε επιχειρήσεις για χρόνια. Ωστόσο, χρειάζεται λίγη περισσότερη προσπάθεια τώρα στον τρόπο με τον οποίο προωθείτε την επιχείρηση σας.

Αν σας φαίνεται δύσκολο μπορούμε να σας βοηθήσουμε να στήσετε το ψηφιακό μάρκετινγκ του εστιατορίου σας. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας! Ακολουθήστε μας, επίσης, σε Facebook και Instagram για ακόμα περισσότερες πληροφορίες.

Facebook
Twitter
LinkedIn