giati na ftiaxeis website

Πως να σχεδιάσεις σωστά τη στρατηγική marketing της επιχείρησης σου

Οι μικρές επιχειρήσεις έχουν πολλαπλά οφέλη από τις στρατηγικές marketing.

Πρέπει ο επιχειρηματίας, αν θέλει να ονομάζει την επιχείρησή του σύγχρονη, να ενημερωθεί και να προχωρήσει με τις αγοραστικές προωθήσεις του σήμερα. Τα καλά νέα είναι πως δεν απαιτείται μεγάλο οικονομικό πακέτο, μπορεί εύκολα να προσαρμόσει το budget στα δικά του επίπεδα.

 

Αυτό που κρίνεται απαραίτητο είναι να υπάρχει πειθαρχεία στη τήρηση των στρατηγικών δεξιοτήτων που θα χρησιμοποιήσει, καθώς και ένα πλάνο. Κανείς δεν πήγε την επιχείρησή του ψηλά, βαδίζοντας στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Οι συγκεκριμένοι που το έκαναν, δυστυχώς μάλλον αναγκάστηκαν να αλλάξουν επάγγελμα.

 

Ας ξεκινήσουμε με τον όρο στρατηγικές marketing τον οποίο όταν ακούει κάποιος επιχειρηματίας, δεν καταλαβαίνει και είναι απόλυτα λογικό. Είναι πολύ απλά τρόποι που πρέπει να εφαρμοστούν, ώστε να προωθηθούν τα προϊόντα του με σκοπό βέβαια την αύξηση των πωλήσεων. Μη νομίζεις πως πρόκειται για ατελείωτους καταλόγους με αναλυτικούς πίνακες και δυσκολονόητους ορισμούς.

Μιλάμε πάντα για κατανοητά βήματα που εφαρμόζονται σήμερα ώστε να αναπτύξουν τα επίπεδα πωλήσεων της επιχείρησής σου.

pastedGraphic_1.png

Φυσικά έχουν σχέση με τα social και με το διαδίκτυο, αλλιώς θα είχαμε μείνει σε τεφτέρια και ξεπερασμένους αναποτελεσματικούς τρόπους marketing.

 

Το μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αποτελεσματικό επειδή:

  • Μειώνει τις δαπάνες μάρκετινγκ, ενώ ενισχύει τη δημιουργία νέων ιδεών

  • Παρέχει μετρήσεις που δίνουν στις εταιρίες πολύτιμη και χρήσιμη πληροφόρηση για την αγορά

  • Δίνει στα προϊόντα την ευκαιρία να τα γνωρίσουν περισσότεροι αγοραστές

  • Ενθαρρύνει τις πωλήσεις

 

Διάβασε κι αυτό σε ενδιαφέρει: 18+1 ερωτήσεις για να την ανακαλύψεις το Ιδανικό Κοινό της επιχείρησης σου

 

Πως θα καταφέρουμε να σχεδιάσουμε σωστά τη στρατηγική marketing που θα απογειώσει την επιχείρηση μας? Σου έχουμε τη λύση :

 

6+1 τρόποι για να πετύχεις τους στόχους της επιχείρησης σου:

 

#1 Η σύγκριση με το προηγούμενο έτος θα σου δώσει χρήσιμες πληροφορίες για τα επόμενα βήματα

Φυσικά το 2021 έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες καθώς οι μικρές επιχειρήσεις είτε ήταν κλειστές, είτε υπολειτουργούσαν. Σίγουρα δεν αποτελεί καλό δείκτη, όμως αυτό που θα πάρεις από αυτή τη δυσνόητη, δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση που έζησε η αγορά, είναι η αλλαγή στον προσανατολισμό της προώθησης των προϊόντων.

Τι εννοούμε; Το ότι ο κόσμος πλέον έχει εξοικειωθεί με τις ηλεκτρονικές αγορές. Έχει μπει στο κανάλι επικοινωνίας με τα brands μέσω των social και εμπιστεύεται τα e-shop όσο ποτέ.

Αυτό που άλλαξε το χρησιμοποιείς για να δώσεις boost στη δική σου επιχείρηση. Και όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η κύρια αλλαγή υπήρξε στο τρόπο που αγοράζει ο μέσος καταναλωτής. Κινείται πλέον στο διαδίκτυο, πράγμα που γινόταν και στο παρελθόν αλλά τώρα μιλάμε για 5σμο των κινήσεων.

 

pastedGraphic_2.png

 

Άρα τι πιο τρανταχτό επιχείρημα πως πρέπει να στραφείς αν δεν το έχεις ήδη κάνει, στη δημιουργία site, e-shop και παράλληλα στην ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων δικτύωσης της επιχείρησης;

 

#2 Η στρατηγική απαιτεί ένα όραμα

 

Το όραμα είναι η κινητήριος δύναμη. Το να φανταστείς που θέλεις να φτάσει η επιχείρησή σου θα σου δείξει και τον τρόπο.

Πάρε χαρτί και μολύβι και γράψτο με στοιχεία με αριθμούς, συγκεκριμενοποίησε το όραμά σου και βάλε χρονοδιάγραμμα.

Αυτό θα ενισχύσει την εφαρμογή στρατηγικής.

 

Τι πρέπει να περιλαμβάνει το όραμά σου;
  • Υλοποιήσιμους στόχους
  • Τις αξίες της επιχείρησης
  • Τις νέες κινήσεις που θα εντάξεις στη στρατηγική
  • Μετρήσιμα μεγέθη ανοδικών πωλήσεων
  • Αν απαιτείται πρόσληψη νέων υπαλλήλων
  • Επιμόρφωση κάποιων παλαιότερων υπαλλήλων
  • Εισαγωγή νέων μεθόδων σε κάθε τομέα
  • Παρατήρηση ανταγωνιστών
  • Κόστοι που θα απαιτηθούν για κάθε ενέργεια
  • Επαφές με τους πελάτες
  • Εισαγωγή νέων προϊόντων – υπηρεσιών
  • Διαβάθμιση υπαλλήλων
  • Κατανομή υποχρεώσεων σύμφωνα με τις δεξιότητες και την ειδίκευση του καθένα

 

pastedGraphic_3.png

 

Όπως σαφώς έχεις αντιληφθεί το όραμα δεν είναι το να έχεις μια επιχείρηση στη γειτονιά σου και να οραματίζεσαι να γίνεις μεγιστάνας.

Το όραμα έχει:
  • Πλάνο
  • Χρονοδιάγραμμα
  • Απαιτεί σκληρή δουλειά
  • Καλή οργάνωση

#3 Εντόπισε τα υπάρχων και τα πιθανά εμπόδια που θα συναντήσεις στο μέλλον

 

Σίγουρα για να υλοποιήσεις το όραμά σου δεν αρκούν μόνο ευχολόγια και καλές προθέσεις.

Θα εμφανιστούν σίγουρα δυσκολίες που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν να ξεπεραστούν, ώστε το όραμα να αποκτήσει σάρκα και οστά.

Αν τώρα βρίσκεις στις δυσκολίες ευκαιρίες για να τα παρατήσεις, τότε καλύτερα να μην προσπαθήσεις καν.

Οι δυσκολίες όσον αφορά στη στρατηγική marketing θα είναι αρκετές αλλά “ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται”.

Πολλές φορές ένα εμπόδιο μας δείχνει έναν άλλον δρόμο, που μελλοντικά θα αποδειχθεί πιο επικερδής και ωφέλιμος.