Ενδεχομένως ένα άρθρο για να γράφετε πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά newsletter να σας φαίνεται περίεργο ή άχρηστο μια και δεν χρησιμοποιείτε καν email μάρκετινγκ!
Δεν είστε ο μόνος! Για κάποιο λόγο το email μάρκετινγκ είναι δευτερεύον ζήτημα έως άγνωστο για πολλές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα για μικρές επιχειρήσεις. Άλλωστε τι πρόκειται να κερδίσετε με το να χρησιμοποιείτε email marketing ή αν γράφετε καλύτερα newsletter;
Η απάντηση είναι πολλά! Γιατί φανταζόμαστε δεν γνώριζετε ότι το email μάρκετινγκ είναι το Νο1 κανάλι μετατροπής χρηστών σε πελάτες και το πιο κερδοφόρο!
Πριν ξεκινήσουμε να δίνουμε tips ας δούμε κάποια πράγματα για να είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος.
Τι είναι ένα newsletter;
Το newsletter είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις και οργανισμούς για να μοιράζονται σχετικές και πολύτιμες πληροφορίες με το δίκτυο πελατών και συνδρομητών τους. Τα newsletter σάς δίνουν άμεση πρόσβαση στα εισερχόμενα email του κοινού σας, επιτρέποντάς σας να μοιράζεστε ελκυστικό περιεχόμενο και τα νέα σας, να προωθείτε προϊόντα, να αυξάνετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και φυσικά τις πωλήσεις σας.
Επιπλέον, οι καμπάνιες email είναι εύκολο να μετρηθούν. Να αποδοθούν δηλαδή στατιστικά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να κάνετε ουσιαστικές προσαρμογές που οδηγούν σε περισσότερα ελκυστικά newsletter.
Διαβάστε επίσης: Email marketing: 7 στρατηγικές για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας
Τι κάνει τα newsletter καταπληκτικό εργαλείο μάρκετινγκ;
Τα newsletter σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα ενημερωτικό δελτίο προσφορών(αν και περιλαμβάνει και προσφορές) ή ένα μήνυμα απλά με μερικές γραμμές!
Τα newsletter είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αλληλεπιδράσετε και να συνδεθείτε με το κοινό σας και να το ενημερώνετε για πράγματα σχετικά με την επιχείρησή σας σε τακτική βάση. Τα newsletter είναι προσωπικά, στοχευμένα και συνεπή.
Τα ελκυστικά newsletter τώρα, μπορούν να εγγυηθούν σταθερή επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, συμμετοχές στα διαδικτυακά σας σεμινάρια, προβολή και ενίσχυση άλλων εκδηλώσεων σας και βέβαια πωλήσεις προϊόντων.
Ωστόσο, για είναι αποτελεσματικά τα newsletter θα πρέπει να είναι καλά σχεδιασμένα, καλογραμμένα και σε συνεπή βάση– κάτι που είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις.
Ορισμένες επιχειρήσεις πάλι πιστεύουν ότι η δημιουργία ελκυστικών newsletter είναι ένας εύκολος τρόπος για να προσελκύσουν ορδές πελατών κάτι που σαφώς επίσης δεν ισχύει εκτός κι αν έχουν καταφέρει να στήσουν ένα εκπληκτικό σύστημα email μάρκετινγκ και δυνατές σχέσεις με το κοινό τους. Είναι τρόπος προσέλκυσης αλλά σίγουρα όχι εύκολος!
Όταν μέσα στα newsletter σας οι ενημερώσεις των προϊόντων εναλλάσσονται με αναρτήσεις ιστολογίου και προσφορές μάλλον το newsletter δεν έχει πολλές πιθανότητες να έχει επιτυχία μακροπρόθεσμα.
3 βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει ένα newsletter για να είναι ελκυστικό
Σκεφτείτε ένα πρόσφατο newsletter που διαβάσατε μέχρι το τέλος. Τι σας έκανε να το διαβάσετε;
Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε τι ήταν αυτό, να βοηθήσουμε λιγάκι:
Το κοινό πρέπει να μάθει τι αφορά το newsletter σας μόλις διαβάσει τη γραμμή του θέματος. Μόλις το ανοίξουν, πρέπει επίσης να καταλάβουν γρήγορα σε τι πρέπει να επικεντρωθούν και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν(CTA). Διαφορετικά, δεν θα δείτε καλά ποσοστά ανοίγματος και αφοσίωσης. Εάν αυτό ισχύει ίσως θελήσετε να κάνετε ένα βήμα πίσω και να ρίξετε μια ματιά στο γιατί δεν είναι ελκυστικό το newsletter σας για τους αναγνώστες σας.
Για να το δείτε αυτό αναρωτηθείτε αν το newsletter περιέχει αυτά τα 3 στοιχεία:
- Είναι σχετικό; – Σχετίζεται άμεσα με τα ενδιαφέροντα του αναγνώστη σας.
- Είναι ενδιαφέρον; – Ψυχαγωγεί, εκπαιδεύει ή ευχαριστεί τον αναγνώστη σας.
- Δίνει αξία; – Διδάσκει στον αναγνώστη ή του παρέχει κάτι που θεωρεί χρήσιμο.
Χωρίς αυτά τα χαρακτηριστικά, το newsletter σας δεν θα είναι σε θέση να προσελκύσει ένα συνεπές και αφοσιωμένο αναγνωστικό κοινό.
Σε αυτήν την ανάρτηση ιστολογίου, θα μοιραστούμε 7 tips για το πώς να δημιουργείτε ελκυστικά newsletter που εστιάζουν σε αυτά τα στοιχεία.
Φυσικά, προτού κάνετε οτιδήποτε άλλο, θα πρέπει πρώτα να καθορίσετε τη στρατηγική του newsletter σας. Αυτό περιλαμβάνει τον καθορισμό των στόχων σας, τον προσδιορισμό του κοινού-στόχου σας και να αποφασίσετε το οπτικό στυλ του newsletter σας. Στο συγκεκριμένο άρθρο δε θα αναλύσουμε όμως περισσότερο αυτά τα στοιχεία θα περάσουμε απευθείας στα tips.
7 Tips για πιο ελκυστικά newsletter
1. Επιλέξτε την εστίασή σας
Η εστίαση του newsletter σας είναι καθοριστική για το πόσο ενδιαφέρον θα είναι.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιοι είναι οι αναγνώστες σας, ώστε να γνωρίζετε για ποιον γράφετε. Προσπαθήστε να αποκτήσετε μια καλή ιδέα για το τι ενδιαφέρει το κοινό σας, σε ποιους κλάδους εργάζονται, ποια θέματα τους ενδιαφέρουν κ.α., ώστε να μπορείτε να γράψετε σχετικό περιεχόμενο.
Ένας τρόπος για να καταλάβετε σε τι πρέπει να εστιάσετε στο newsletter σας είναι να δοκιμάσετε διαφορετικές εκδοχές του. Ή μπορείτε να διεξάγετε μια έρευνα και να ρωτήσετε τους υπάρχοντες συνδρομητές σας τι θα ήθελαν να διαβάζουν στα newsletter σας.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, τα περισσότερα newsletter προσπαθούν να κάνουν πάρα πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Έχει νόημα να έχετε τις ενημερώσεις των προϊόντων σας στο ίδιο ενημερωτικό δελτίο με τα κορυφαία post της εβδομάδας; Μόλις αποφασίσετε για την εστίασή σας, μείνετε σε αυτό, ώστε οι αναγνώστες σας να ξέρουν τι να περιμένουν κάθε φορά.
2. Κρατήστε το απλό, κρατήστε το πιασάρικο
Είμαστε όλοι πολυάσχολοι άνθρωποι και ξοδεύουμε όλο και λιγότερο χρόνο στα εισερχόμενά μας.
Επειδή το κοινό σας θα αφιερώσει λιγότερο χρόνο στο να διαβάσει ένα email από ότι μια ανάρτηση ιστολογίου πρέπει να κατανοήσει το νόημα του newsletter σας μόλις το ανοίξει. Οπότε διατηρήστε το περιεχόμενο σας απλό και κατανοητό.
Η απλότητα των newsletter είναι το κλειδί για την αναγνωσιμότητά τους.
Mπορείτε επίσης να τραβήξετε την προσοχή των αναγνωστών σας κάνοντας τη γραφή σας σύντομη και περιεκτική.
Τέλος, οι αναγνώστες σας μπορεί να μην ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν όταν κάνουν εγγραφή στο newsletter σας, επομένως ορίστε τι να περιμένουν στη σελίδα εγγραφής σας ή στο email καλωσορίσματος.
3. Συμπεριλάβετε περιεχόμενο τρίτων
Το newsletter σας δεν χρειάζεται πάντα να αφορά μόνο την εταιρεία σας. Η ενσωμάτωση περιεχομένου από ηγέτες ή influencers στον κλάδο σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ευθυγραμμίσετε την επωνυμία σας με τους ειδικούς. Δοκιμάστε να συμπεριλάβετε άρθρα, ποστ ή συνδέσμους με περιεχόμενο από τους συνεργάτες σας ή τις αγαπημένες σας επωνυμίες για να δημιουργήσετε ελκυστικά newsletter.
Η συνεργασία με άλλους είναι επίσης ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε τη λίστα των συνδρομητών σας.
Βάλτε τους ανθρώπους στο επίκεντρο της δουλειάς σας. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που τους τραβάει το ενδιαφέρον, άτομα που θα θέλανε να ακολουθήσουν και να γνωρίσουν. Το να χρησιμοποιείτε υλικό τρίτων σημαίνει ότι είστε άνθρωπος μέσα στα πράγματα και παρακολουθείτε τις εξελίξεις στον κλάδο σας. Επίσης το να χρησιμοποιείτε αποσπάσματα, δημοσιεύσεις και περιεχόμενο από ειδικούς του κλάδου και άλλες πηγές κάνουν το περιεχόμενό σας να φαίνεται αυθεντικό και αξιόπιστο.
4. Συμπεριλάβετε περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες
Ένας άλλος τρόπος για να κάνετε το newsletter σας πιο ελκυστικό είναι να αλλάξετε την εστίαση από την εταιρεία σας στους χρήστες, στο κοινό ακόμη και στους υπαλλήλους σας. Σκεφτείτε να ενσωματώσετε περιεχόμενο από την κοινότητά σας, όπως σχόλια, δημοσιεύσεις τρίτων με τα προϊόντα σας ή απαντήστε σε ερωτήσεις που γίνονται συχνά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επίσης, ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξετε το ανθρώπινο πρόσωπο σας είναι να να εμπλέξετε στα newsletter σας και την υπόλοιπη ομάδα σας.
5. Ασχοληθείτε με επίκαιρα θέματα ή εκδηλώσεις
Ανάλογα με τη φύση του newsletter σας, μπορεί να θέλετε να συνδέσετε το περιεχόμενό σας με δημοφιλή, επίκαιρα θέματα ή εκδηλώσεις. Είναι μια τακτική που χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ καθώς βλέπουν πως το κοινό θέλει να βλέπει brands να παίρνουν θέσεις απέναντι σε θέματα της καθημερινότητας και με κοινωνικό περιεχόμενο. Επομένως η συμπερίληψη τέτοιων θεμάτων μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να βάλετε την επιχείρηση σας στο παιχνίδι.
6. Χρησιμοποιήστε τα social media ως teaser
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα εκπληκτικά αποτελεσματικό κανάλι για να ενθουσιάσει τους ανθρώπους. Έχετε κάποια συγκλονιστικά νέα ή αποκλειστικό περιεχόμενο να μοιραστείτε στο επερχόμενο, συναρπαστικό newsletter σας; Αποκαλύψτε ένα μικρό απόσπασμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσετε λίγο θόρυβο γύρω από αυτό.
Επωφεληθείτε από τις διαφορετικές μορφές που είναι διαθέσιμες για χρήση. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Twitter και το Facebook για φωτογραφίες και gif ή τα Instagram Stories για να κάνετε ανακοίνωση μέσω βίντεο και να συμπεριλάβετε λινκ που οδηγεί στη φόρμα εγγραφής του newsletter σας(αν κάποιοι δεν έχουν κάνει ήδη εγγραφή). Μιλήστε για το τι μπορούν να περιμένουν οι αναγνώστες σας στο επερχόμενο newsletter και γιατί πρέπει να εγγραφούν. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε την παρότρυνση για δράση(Call To Action)!
7. Να είστε συνεπείς αλλά και να προσφέρετε κάτι μοναδικό
Το newsletter σας απλώς μεταφέρει όλα όσα δημοσιεύετε στο blog σας, στα social media ή στον ιστότοπό σας; Κακώς! Το newsletter σας θα πρέπει να παρέχει στο κοινό σας κάτι που δεν μπορεί να πάρει από τα άλλα κανάλια σας.
Το περιεχόμενο του πρέπει να είναι μοναδικό ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον για να το διαβάσει κάποιος.
Είπαμε ότι συνήθως οι άνθρωποι θα καταναλώσουν λίγο χρόνο στο να ανοίξουν ένα newsletter. Αν αυτό περιέχει κάτι που ήδη έχουν βρει και αλλού τότε μάλλον οι πιθανότητες να το διαβάσουν ελαχιστοποιούνται ακόμα περισσότερο!
Εν κατακλείδι…
Η δημιουργία καλών newsletter είναι ένα θεμελιώδες μέρος της στρατηγικής του email μάρκετινγκ αλλά και της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Οργανωθείτε, διαβάστε ενδιαφέροντα newsletter, εμπνευστείτε και σκεφτείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα δικά σας.
Ένα καλό newletter μπορεί να δημιουργήσει ένα πολύ μεγαλύτερο και πιστό κοινό, πρόθυμο όχι μονο να κάνει κλικ για να ανοίξει το newsletter σας αλλά και να κάνει κλικ ώστε να αγοράσει τα προϊόντα σας!
Εσείς αλήθεια χρησιμοποιείτε το email μάρκετινγκ; Αν όχι, μήπως ήρθε η ώρα να το κάνετε;
Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν:
Μάθετε Πώς Να Δημιουργείτε Περιεχόμενο Που Πουλάει
Πώς Να Μετατρέψεις Ένα Εγκαταλελειμμένο Καλάθι Σε Πωλήσεις
Αν σας απασχολεί η ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης σας και θέλετε να την κάνετε ακόμα πιο δυνατή μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.
Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram ώστε να μαθαίνετε ακόμα περισσότερα γύρω από το digital marketing.