Possibly an article to write more interesting and attractive newsletter to see you strange or useless one and You don't even use marketing email!
You are not the only! For some reason the marketing email is secondary issue up to unknown For many businesses, especially for small businesses. After all, what are you going to win by using marketing email or if you write better newsletter;
The answer is a lot! Why do we imagine you don't know that marketing email is the Νο1 κανάλι μετατροπής χρηστών σε πελάτες και το πιο κερδοφόρο!
Πριν ξεκινήσουμε να δίνουμε tips ας δούμε κάποια πράγματα για να είμαστε στο ίδιο μήκος κύματος.
Τι είναι ένα newsletter;
Το newsletter είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις και οργανισμούς για να μοιράζονται σχετικές και πολύτιμες πληροφορίες με το δίκτυο πελατών και συνδρομητών τους. Τα newsletter σάς δίνουν άμεση πρόσβαση στα εισερχόμενα email του κοινού σας, επιτρέποντάς σας να μοιράζεστε ελκυστικό περιεχόμενο και τα νέα σας, να προωθείτε προϊόντα, να αυξάνετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας και φυσικά τις πωλήσεις σας.
In addition, οι καμπάνιες email είναι εύκολο να μετρηθούν. Να αποδοθούν δηλαδή statistics, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να κάνετε ουσιαστικές προσαρμογές που οδηγούν σε περισσότερα ελκυστικά newsletter.
Read also: Email marketing: 7 strategies to increase your sales
Τι κάνει τα newsletter καταπληκτικό εργαλείο μάρκετινγκ;
Τα newsletter σε καμία περίπτωση is not ένα ενημερωτικό δελτίο προσφορών(αν και περιλαμβάνει και προσφορές) ή ένα μήνυμα απλά με μερικές γραμμές!
Τα newsletter είναι ένας πολύ καλός τρόπος to αλληλεπιδράσετε and yes sign in με το κοινό σας και να το ενημερώνετε για πράγματα σχετικά με την επιχείρησή σας σε τακτική βάση. Τα newsletter είναι προσωπικά, στοχευμένα και συνεπή.
Τα ελκυστικά newsletter τώρα, μπορούν να εγγυηθούν σταθερή επισκεψιμότητα on your website, Entries in your online seminars, View and strengthen your other events and of course product sales.
However, for them to be effective the newsletter should be well designed, well -written and on a consistent basis– something that is easier to say than to do.
Some businesses again believe that creating attractive newsletter is an easy way to attract hordes. It's a way of attracting but definitely not easy!
When in your newsletter product updates alternate with blog posts and offers probably the newsletter is not very likely to be successful in the long run.
3 Basics that a newsletter must have to be attractive
Think of a recent newsletter you read by the end. What made you read it;
If you can't think about what this was, to help a little:
The public Must learn about your newsletter as soon as it reads the line line. Once they open it, They also have to understand quickly What should they focus on and what actions should they take(CTA). Different, You won't see good rates of opening and dedication. If this is the case you might want to take a step back and take a look at why Not attractive your newsletter for your readers.
To see this wonder if the newsletter contains these 3 data:
- Is relevant; – Is directly related to your reader's interests.
- Is interesting; – Entertain, Trains or thanks your reader.
- Gives value; – Teaches to the reader or provides him with something he considers useful.
Without these features, Your newsletter will not be able to attract a consistent and dedicated readership audience.
In this blog post, We will share 7 tips on how to create attractive newsletter that focus on these elements.
Of course, Before you do anything else, You should first specify your newsletter strategy. This includes the Determination of targets your, him Determination of the audience-target you and decide the visual style of your newsletter. In this article, however, we will not analyze this more information we will pass directly to the tips.
7 Tips for more attractive newsletter
1. Choose your focus
Focusing your newsletter is decisive for how interesting it will be.
It is important to know Who are your readers, so you know for whom are you writing. Try to get a good idea for the What is your audience interested in, In which branches are working, What issues are they interested in, so you can write relevant content.
One way to understand what you need to focus on your newsletter is to try different versions of. Or you can conduct a survey and ask your existing subscribers what they would like to read to your newsletter.
As we mentioned earlier, Most newsletter try to do too many things at once. It makes sense to have your product updates in the same newsletter as the top posts of the week; Once you decide on your focus, Stay on it, so your readers to know what to expect every time.
2. Keep it simple, Keep the catch
We are all busy people and spend less and less time in our inbox.
Because your audience will devote less time to reading an email than a blog post must understand the meaning of the newsletter you just open it. So keep your content simple and understandable.
The simplicity of newsletter is the key to their readability.
You also can draw the attention of your readers by making your writing short and comprehensive.
End, Your readers may not know exactly what to wait for when they register with your newsletter, So set what to wait on your registration page or welcome email.
3. Include contents of third parties
Your Newsletter You don't always need to concern your company only. The integration of content from leaders or influencers in your industry It's a great way to align your brand with the experts. Try including articles, post or links with content from your partners or your favorite brands to create attractive newsletter.
THE cooperation with others It is also an effective way to increase your subscriber list.
Put people in the spotlight of your work. Think What is it that attracts them interest, people who would like to follow and get to know. Using third -party material means you are human in the things and You keep track of developments in your industry. Also using excerpts, Posts and content by industry experts and other sources make your content look authentic and reliable.
4. Include content created by users
Another way to make your newsletter more attractive is change your company focus on users, to the public even to your employees. Think about incorporating content from your community, such as comments, Third -party posts with your products or answer questions that are often made on social media.
also, A great way to show the human face is you to get involved in your newsletter and the rest of your team.
5. Deal with up -to -date issues or events
Depending on the nature of your newsletter, You may want to connect your content to popular, Topical issues or events. It is a tactic that It is increasingly used by marketing professionals as they see that The public wants to see brands take positions on everyday issues and with social content. Therefore the inclusion of such issues can be an effective way to put your business in the game.
6. Use social media as a teaser
Social media media is an amazing effective channel to excite people. Have some shocking new or exclusive content to share in the upcoming, your exciting newsletter; Αποκαλύψτε ένα μικρό απόσπασμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσετε λίγο θόρυβο γύρω από αυτό.
Επωφεληθείτε από τις διαφορετικές μορφές που είναι διαθέσιμες για χρήση. For example, μπορεί να θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Twitter και το Facebook για φωτογραφίες και gif ή τα Instagram Stories για να κάνετε ανακοίνωση μέσω βίντεο και να συμπεριλάβετε λινκ που οδηγεί στη φόρμα εγγραφής του newsletter σας(αν κάποιοι δεν έχουν κάνει ήδη εγγραφή). Μιλήστε για το τι μπορούν να περιμένουν οι αναγνώστες σας στο επερχόμενο newsletter και γιατί πρέπει να εγγραφούν. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε την call to action(Call To Action)!
7. Να είστε συνεπείς αλλά και να προσφέρετε κάτι μοναδικό
Το newsletter σας απλώς μεταφέρει όλα όσα δημοσιεύετε στο blog σας, στα social media ή στον ιστότοπό σας; Κακώς! Το newsletter σας θα πρέπει να παρέχει στο κοινό σας κάτι που δεν μπορεί να πάρει από τα άλλα κανάλια σας.
Το περιεχόμενο του πρέπει να είναι unique ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον για να το διαβάσει κάποιος.
Είπαμε ότι συνήθως οι άνθρωποι θα καταναλώσουν λίγο χρόνο στο να ανοίξουν ένα newsletter. Αν αυτό περιέχει κάτι που ήδη έχουν βρει και αλλού τότε μάλλον οι πιθανότητες να το διαβάσουν ελαχιστοποιούνται ακόμα περισσότερο!
In conclusion…
Η δημιουργία καλών newsletter είναι ένα θεμελιώδες μέρος της στρατηγικής του email μάρκετινγκ αλλά και της συνολικής στρατηγικής μάρκετινγκ. Οργανωθείτε, διαβάστε ενδιαφέροντα newsletter, εμπνευστείτε και σκεφτείτε πώς μπορείτε να βελτιώσετε τα δικά σας.
Ένα καλό newletter μπορεί να δημιουργήσει ένα πολύ μεγαλύτερο και πιστό κοινό, πρόθυμο όχι μονο να κάνει κλικ για να ανοίξει το newsletter σας αλλά και να κάνει κλικ ώστε να αγοράσει τα προϊόντα σας!
Εσείς αλήθεια χρησιμοποιείτε το email μάρκετινγκ; If not, μήπως ήρθε η ώρα να το κάνετε;
Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρουν:
Learn How To Create Content That Sells
How To Turn An Abandoned Cart Into Sales
Αν σας απασχολεί η ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης σας και θέλετε να την κάνετε ακόμα πιο δυνατή μη διστάσετε να contact with us.
Follow us on Facebook and Instagram ώστε να μαθαίνετε ακόμα περισσότερα γύρω από το digital marketing.