email marketing, email μάρκετινγκ, εμαιλ μάρκετινγκ,

Email marketing: 7 στρατηγικές για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας

Κάθε χρόνο ο αριθμός των χρηστών email αυξάνεται με εκπληκτικό ρυθμό. Αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του 2022 θα υπάρχουν πάνω από 4,2 δισεκατομμύρια χρήστες. Αυτό που δείχνουν αυτοί οι αριθμοί, εκτός από το ότι το email είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους επικοινωνίας, είναι ότι το email marketing εξακολουθεί να είναι ένας πολύ, πολύ, πολύ αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης δυνητικών πελατών, αν όχι απαραίτητος για μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing!

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι υπάρχουν πάνω από 293 δισεκατομμύρια email που αποστέλλονται καθημερινά, είναι περιττό να τεθεί το ερώτημα αν το email marketing θα είναι αποδοτικό και για τη δική σας επιχείρηση.

Πώς όμως μπορείτε μέσα σε έναν ωκεανό μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να κάνετε την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει από το πλήθος και να έχετε περισσότερες πωλήσεις;

Ακολουθούν 7 τρόποι για να χρησιμοποιήσετε το email marketing ώστε να απογειώσετε τις πωλήσεις σας:

1. Κάντε το πιο προσωπικό

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εξατομίκευση email είναι μια εξαιρετική τακτική που έχει αποδειχθεί ότι έχει εκπληκτικά οφέλη στις καμπάνιες αλληλογραφίας. Σύμφωνα με έρευνα την Invesp, σε σύγκριση με τις μη εξατομικευμένες, οι εξατομικευμένες προωθητικές αποστολές έχουν 29% υψηλότερα μοναδικά ποσοστά ανοίγματος. Τα οφέλη προχωρούν ακόμη περισσότερο. Μια άλλη έρευνα της Epson αναφέρει ότι το 80% των πελατών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μια επωνυμία που παρέχει μια εξατομικευμένη εμπειρία.

Διαβάστε περισσότερα και εδώ:Τι είναι ο σχεδιασμός UX και γιατί είναι σημαντικός για τις μικρές επιχειρήσεις;

email marketing, email μάρκετινγκ, εμαιλ μάρκετινγκ,

Όμως αν και είναι υπέροχο να έρθετε κοντά με τους πελάτες σας, πρέπει να προσέχετε να μην ξεπεράσετε κάποια όρια. Η χρήση του μικρού ονόματος είναι θεμιτή(ανάλογα πάντα με τον ιδανικό πελάτη). Η υπερβολική χρήση του μικρού ονόματος όμως μπορεί να φανεί ενοχλητική και μπορεί αυτό να βλάψει τη φήμη σας.

Εδώ μπορεί να βοηθήσει πολύ η ύπαρξη μιας βάσης δεδομένων των πελατών. Για παράδειγμα, μια άλλη επιλογή εξατομίκευσης είναι η χρήση γενικών δεδομένων του χρήστη, όπως ημερομηνία γέννησης. Μπορείτε για παράδειγμα να στείλετε ευχές στους πελάτες σας την ημέρα των γενεθλίων τους μαζί με κάποια συγκεκριμένη προσφορά γι΄αυτούς λόγω ημέρας.

Μια έρευνα της Experian διαπίστωσε ότι τα email γενεθλίων παράγουν 342% υψηλότερα έσοδα ανά email, 179% υψηλότερα ποσοστά μοναδικών κλικ και 481% υψηλότερα ποσοστά συναλλαγών από τα διαφημιστικά email. Αυτό φαίνεται σαν ένας πολύ καλός λόγος για να συμπεριλάβετε email εξατομίκευσης στις στρατηγικές email marketing της επιχείρησης σας, σωστά;

Η χρήση προσαρμοσμένων δεδομένων μπορεί να σας βοηθήσει στη δημιουργία κι άλλων προσαρμοσμένων καμπανιών. Να θυμάστε ότι η εξατομίκευση είναι κάτι περισσότερο από την απλή αναφορά του ονόματος κάθε πελάτη στο email. Υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να το κάνετε και είναι στο χέρι σας να δοκιμάσετε και να δείτε ποια επιλογή λειτουργεί καλύτερα στην λίστα των e-mail σας.

2. Χρησιμοποίησε έναν σύντομο και ενδιαφέρον τίτλο

email marketing, email μάρκετινγκ, εμαιλ μάρκετινγκ,

Το 47% των παραληπτών email ανοίγουν την αλληλογραφία μόνο με βάση τον τίτλο. Άλλωστε αν το σκεφτείτε είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος, ίσως και πριν ακόμα δει τον παραλήπτη. Οι πρώτες γραμμές είναι εξαιρετικά σημαντικές για την επιτυχία της καμπάνιας email marketing. Τα στατιστικά δείχνουν ότι δεν είναι μόνο το περιεχόμενο του θέματος αλλά και το πόσο μεγάλο είναι. Βάση ερευνών οι τίτλοι email με 6-10 λέξεις είναι αυτές με το υψηλότερο ποσοστό ανοιγμάτων.

Επίσης πέρα από σύντομος και περιεκτικός θα πρέπει οπωσδήποτε να τραβάει το ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, τίτλοι με την αίσθηση του επείγοντος ή της αποκλειστικότητας δίνουν υψηλότερα ποσοστά ανοίγματος. Και γιατί άλλωστε να ανοίξει κάποιος το email σας αν δεν του προκαλεί κανένα ενδιαφέρον, παρακίνηση ή περιέργεια;

Όπως βλέπετε όλα ξεκινάνε από τον τίτλο και μπορεί να είναι αυτό που θα καθορίσει αν θα ανοιχτεί το email και αν θα διαβαστεί. Όσο υπέροχο κι αν είναι το μήνυμα που θέλετε να μεταδώσετε εξίσου σημαντικός είναι και ο τίτλος. Οπότε την επόμενη φορά που θα γράψετε ένα email αφιερώστε λίγο χρόνο παραπάνω στον τίτλο, αν θέλετε να είναι πραγματικά επιτυχημένη η καμπάνια σας.

3. Επιλέξτε την κατάλληλη στιγμή για αποστολή email

Ο χρόνος είναι το παν όταν πρόκειται για το ποσοστό επιτυχίας των καμπανιών email σας. Σίγουρα στοχεύετε σε βελτιωμένη αναλογία ανοίγματος και κλικ, επομένως η σωστή επιλογή της ώρας είναι ένα στοιχείο στο οποίο πρέπει να εστιάσετε. Ένας επιπλέον λόγος είναι ότι οι πιστοί χρήστες μπορεί να θέλουν να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σας (κοινοποίηση με φίλους ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ.). Έχοντας αυτό υπόψη, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε όλα τα εργαλεία που μπορείτε για να προσδιορίσετε ποιος είναι ο καλύτερος χρόνος για αυτούς.

Δεν υπάρχει χρόνος για αποστολή; Υπάρχουν αμέτρητα εργαλεία αυτοματισμού μάρκετινγκ που μπορούν να σας βοηθήσουν να εκτελέσετε δοκιμές προκειμένου να βρείτε τον ιδανικό χρόνο για την αποστολή μηνυμάτων στους αναγνώστες σας. Σε αντάλλαγμα, αυτό θα εξοικονομήσει στην επιχείρησή σας άφθονο χρόνο και πόρους και θα σας επιτρέψει να εστιάσετε στις σημαντικές πτυχές της στρατηγικής μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας.

Παρακολουθήστε τα στατιστικά και τη συμπεριφορά των χρηστών ώστε να προσδιορίσετε την κατάλληλη ώρα για αποστολή.

4. Χαρίστε δωρεάν υλικό(freebies)

email marketing, email μάρκετινγκ, εμαιλ μάρκετινγκ,

Τα δώρα δεν μπορούν μόνο να αυξήσουν σημαντικά τον αριθμό των συνδρομητών, αλλά μπορούν να αυξήσουν και το εισόδημά σας. Μπορεί να είστε δύσπιστοι ως προς το γιατί πρέπει να χαρίσετε κάτι δωρεάν, αλλά αυτού του είδους το διαφημιστικό περιεχόμενο αρέσει σε πολλούς συνδρομητές και είναι πρόθυμοι να σας δώσουν τη διεύθυνση email τους σε αντάλλαγμα. Τα δώρα, όπως τα δωρεάν e-book, αυξάνουν όχι μόνον τις εγγραφές στην e-mail λίστα αλλά και τα ανοίγματα email, οπότε αυξάνει και την επιτυχία της καμπάνιας σας.

Επιπλέον τα δώρα κάνουν τους εν δυνάμει πελάτες σας να αισθάνονται ξεχωριστοί και ότι έχετε την διάθεση να ασχοληθείτε μαζί τους και με το πρόβλημα τους, οπότε δίνουν με μεγαλύτερη προθυμία το email τους.

5. Αποστολή email φιλικών προς κινητά

email marketing, email μάρκετινγκ, εμαιλ μάρκετινγκ,

Φανταστείτε να στείλετε ένα email στο οποίο δώσατε τον καλύτερο σας εαυτό και βγήκε εξαιρετικό. Αλλά τη στιγμή που το ανοίγετε στο τηλέφωνό σας, οι εικόνες δεν εμφανίζονται και ο σχεδιασμός φαίνεται κακός. Ως αποτέλεσμα, οι συνδρομητές σας δεν μπορούν να αλληλεπιδράσουν. Αυτή η κατάσταση μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την επιτυχία της καμπάνιας σας. Οπότε θα πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας όταν δημιουργείτε ένα email να είναι φιλικά σχεδιασμένο και για κινητά.

Κάποιες γρήγορες συμβουλές σχεδιασμού που θα βοηθήσουν είναι:

  • Δημιουργία μιας στήλης μόνο
  • Τοποθετήστε το σημαντικό κείμενο στο κέντρο
  • Έχετε ένα εύκολο κουμπί παρότρυνσης για δράση
  • Χρησιμοποιήστε μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρύνετε τις εικόνες

Ο σχεδιασμός βελτιστοποιημένος για κινητά είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της καμπάνιας σας.

Το 80% των χρηστών του διαδικτύου μπαίνουν από κινητές συσκευές, είτε πρόκειται να μπουν στα social media, είτε πρόκειται να ανοίξουν τα email τους και ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί με τα χρόνια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει ποτέ να αφήνετε τη στρατηγική email μάρκετινγκ χωρίς σχεδιασμό φιλικό προς τα κινητά.

6. Τμηματοποιήστε τους συνδρομητές σας

Η τμηματοποίηση των λιστών email σάς βοηθάει να στέλνετε τα κατάλληλα μηνύματα σε κάθε άτομο της λίστα σας. Στέλνοντας το κατάλληλο μήνυμα στο σωστό άτομο θα αυξήσετε τα ανοίγματα των email, θα αυξήσετε την αφοσίωση των συνδρομητών σας και μαζί και τις πωλήσεις σας. Θα πρέπει όμως να τμηματοποιήσετε τα άτομα της λίστα σας έξυπνα.

Αν το κάνετε σωστά, τα αποτελέσματα θα είναι σίγουρα!

Σύμφωνα με στοιχεία, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τμηματοποίηση email παρουσίασαν 24% υψηλότερες πωλήσεις. Οι συνδρομητές θέλουν να λαμβάνουν περιεχόμενο σχετικό με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους.

email marketing, email μάρκετινγκ, εμαιλ μάρκετινγκ,

Η τμηματοποίηση δημιουργεί μια απρόσκοπτη εμπειρία πελάτη.

Επίσης με την τμηματοποίηση θα αυξήσετε την αφοσίωση των συνδρομητών σας, καθώς θα δουν ότι φροντίσατε να τους δώσετε το περιεχόμενο που τους ταιριάζει και ενδιαφέρεστε γι’ αυτούς.

Πώς μπορείτε να τμηματοποιήσετε τους συνδρομητές σας;

Τμηματοποίηση με βάση τα δημογραφικά δεδομένα: Ένας από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να τμηματοποιήσετε τη λίστα σας είναι να το κάνετε βάσει δημογραφικών δεδομένων (φύλο, ηλικία, τοποθεσία, επίπεδο εισοδήματος, θέση εταιρείας κ.λπ.). Για παράδειγμα αν έχετε επιχείρηση με ρούχα η γνώση του φύλου και της ηλικίας των πελατών σας θα είναι μια βασική πληροφορία. Από την άλλη πλευρά, εάν είστε προγραμματιστής λογισμικού B2B, τα δημογραφικά στοιχεία όπως το αντικείμενο της εταιρείας θα έχουν μεγάλη αξία.

Τμηματοποίηση σχετικά με την δέσμευση μέσω email: Αυτή η τμηματοποίηση είναι εξαιρετικά σημαντική και μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στους χρήστες αλλά και στα αποτελέσματα της καμπάνια και των εσόδων σας.

Για παραδειμα, έστω ότι θέλετε να στείλετε μια αλληλουχία e-mail στους συνδρομητές σας με κάποια προσφορά. Κάποιοι θα αγοράσουν την προσφορά, κάποιοι μπορεί να δουν την προσφορά και να δοκιμάσουν να αγοράσουν αλλά να μην την ολοκληρώσουν, κάποιοι μπορεί να ανοίξουν το e-mail αλλά να μην ασχοληθούν καν. Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα το επόμενο e-mail που θα θέλετε να υπενθιμήσετε την προσφορά δεν μπορεί να είναι το ίδιο για όλους.

Οι κύριες μετρήσεις εδώ είναι η αναλογία ανοίγματος και η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Χρησιμοποιόντας τα στατιστικά σας μπορείτε να στείλετε διαφορετικό e-mail για κάθε κατηγορία ώστε να μεταδώσετε το σωστό μήνυμα όπως να ολοκληρώσει κάποιος την αγορά ή να πατήσει έστω το κλικ για να την δει.

Τμηματοποίηση σε προηγούμενη αγορά: Αυτός είναι ένας άλλος απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος για να βελτιστοποιήσετε τη στόχευσή σας. Μπορείτε να ξεκινήσετε στέλνοντας προτάσεις για παρόμοιες αγορές που έχουν κάνει αυτοί οι χρήστες. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος έχει αγοράσει ένα προϊόν μαλλιών από τον ιστότοπό σας. Μπορείτε, για παράδειγμα, να κάνετε μια εικασία για το πότε θα εξαντληθεί αυτό το προϊόν και να στείλετε ένα e-mail στον ίδιο χρήστη, προτείνοντας την εκ νέου παραγγελία εκ των προτέρων.

7. Συνεργαστείτε ξανά με ανενεργούς Πελάτες

Βάση δεδομένων είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χάνετε περίπου το ένα τέταρτο των συνδρομητών σας κάθε χρόνο, εάν δεν εργάζεστε σκληρά για να στείλετε ελκυστικές και σχετικές πληροφορίες. Η μείωση της λίστας email είναι αναπόφευκτη, αλλά μπορείτε να την αποτρέψετε σε κάποιο βαθμό.

Πώς διατηρείτε ενεργούς τους συνδρομητές σας ή πώς κάνετε τους ανενεργούς συνδρομητές ξανά ενεργούς;

Με καμπάνιες επανασύνδεσης ή γνωστές και ως καμπάνιες επιστροφής(win-back campaigns). Αυτές περιλαμβάνουν την αποστολή μιας σειράς μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκειμένου οι ανενεργοί συνδρομητές να αλληλεπιδράσουν μαζί σας.

Πριν το κάνετε αυτό, θα πρέπει να προσδιορίσετε:

Τι σημαίνει για εσάς η αδράνεια και για ποια χρονική περίοδο; Συγκεκριμένα, είναι ανενεργό για περίοδο 3, 6 ή 9 μηνών; Σκεφτείτε τι είναι αυτό που θέλετε να κάνουν αλλά δεν κάνουν οι συνδρομητές σας. Δεν συνδέονται τόσο πολύ όσο πριν ή μήπως δεν έχουν αγοράσει τίποτα τον τελευταίο μήνα;

Για παράδειγμα, πολλές εταιρείες προσπαθούν να αλληλεπιδράσουν με τους συνδρομητές τους όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτό φτάνει στο σημείο να στέλνουν πάρα πολλά email και οι συνδρομητές τα βρίσκουν ασχετά ή ενοχλητικά. Το κάνετε και εσείς; Μήπως πρέπει να μειώσετε τη ροή των email σε αυτούς τους χρήστες;

Επίσης, μην υποτιμάτε ποτέ τη δύναμη του καλού σχεδιασμού σε ένα email. Εάν τα email σας δεν είναι φιλικά προς τον χρήστη και βελτιστοποιημένα για κινητά, τότε υπάρχει κίνδυνος να επισημανθεί το email σας ως ανεπιθύμητο, να διαγραφεί ή ακόμα και να μην ανοίξει.

Όταν πρόκειται για τη σωστή στρατηγική, πρέπει να απαντήσετε στις προαναφερθείσες ερωτήσεις και, στη συνέχεια, μπορείτε να εστιάσετε στη δημιουργία της καμπάνιας αφοσίωσης ή win-back καμπάνιας. Υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί τρόποι για την εκτέλεση του win-back. Κάποιοι επιλέγουν τον τύπο καμπανιών «μας έλειψες», καθώς και εκπτώσεις ή κουπόνια με προσφορές ή ίσως και τα δύο.

Οι καμπάνιες επιστροφής συχνά δεν είναι τόσο εύκολες. Λάβετε όμως υπόψη ότι οι εταιρείες που επενδύουν σε win-back καμπάνιες έχουν πολύ καλύτερη απόδοση. Αυτό καθώς η επιστροφή ανενεργών συνδρομητών είναι πιο οικονομική από την απόκτηση νέων.

Όποια και αν είναι η στρατηγική σας, όσο υπέροχη και αν είναι η win-back καμπάνια σας, μπορεί να στείλετε έναν συγκεκριμένο αριθμό email και οι συνδρομητές σας να μην αντιδράσουν. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι καλύτερο να τους ρωτήσετε απλώς τι είδους email προτιμούν ή γιατί σταμάτησαν να αντιδρούν. Αφήστε τους να αποφασίσουν εάν εξακολουθούν να θέλουν να λαμβάνουν τα email σας. Μια ξεκάθαρη λίστα email με ενεργούς συνδρομητές είναι πολύ καλύτερη για την επιτυχία σας στο email marketing από το να ξοδεύετε χρήματα και χρόνο σε συνδρομητές που δεν θα επιστρέψουν ανεξάρτητα από τη στρατηγική σας.

Κάντε δοκιμές

Ο πιο ισχυρός τρόπος για να μάθετε τι λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρησή σας είναι να στέλνετε δοκιμαστικό email σε κάποιο δικό σας email. Αυτό θα σας γλιτώσει από τυπογραφικά λάθη και άλλα προβλήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί πριν το στείλετε επίσημα σε όλους.

Επίσης, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι δοκιμές δεν είναι κάτι που πρέπει να κάνετε περιστασιακά, αλλά σε κάθε καμπάνια.

Επίσης κάντε δοκιμές και αλλαγές στις καμπάνιες σας. Η δοκιμή διαφορετικών παραλλαγών της ίδιας καμπάνιας email θα σας δώσει πολλές πληροφορίες σχετικά με το πώς ανταποκρίνονται οι συνδρομητές σας. Θα γνωρίζετε τι λειτουργεί καλά και τι πρέπει να βελτιωθεί στις επόμενες καμπάνιες σας.

Συμπέρασμα

Το email marketing μια προκλητική και συναρπαστική, δυναμική και διαδραστική διαδικασία. Δίνει απίστευτα πολλές δυνατότητες ανάπτυξης και επιτυχίας. Μπορείτε να δείτε τα έσοδα σας να αυξάνονται αρκεί να το χρησιμοποιήσετε με το σωστό τρόπο.

Είναι μια προσπάθεια για να επικοινωνήσετε ουσιαστικά με τους συνδρομητές σας, ώστε να γίνουν πιστοί πελάτες και αυτό που θα σας οδηγήσει ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό σας.

Διαβάστε επίσης: Πως να σχεδιάσεις σωστά τη στρατηγική marketing της επιχείρησης σου

Ότι κι αν κάνετε μην ξεχάσετε πώς δεν είστε μια μηχανή. Πρέπει να δείξετε τον άνθρωπο πίσω από την επιχείρηση σας και ότι ενδιαφέρεστε, καθώς οι άνθρωποι θέλουν να συνδέονται με ανθρώπους που ενδιαφέρονται γι’ αυτούς.

Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε το email marketing αν δεν το κάνετε ήδη και θα εκπλαγείτε με τα αποτελέσματα που μπορεί να σας φέρει. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που όλες οι μεγάλες και πετυχημένες εταιρείες δεν παραβλέπουν ποτέ από την στρατηγική τους το email marketing. Εσείς;

Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram για να μαθαίνετε πρώτοι τα πάντα γύρω από το on-line marketing. Αν πιστεύετε ότι χρειάζεστε βοήθεια για να στήσετε την στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης σας τότε μη διστασετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Μπορούμε να βοηθήσουμε!

Facebook
Twitter
LinkedIn