Πριν μερικά χρόνια αν είχες εστιατόριο θα το καταχωρούσες στη Google, θα έκανες μια σελίδα στο Facebook και ίσως επένδυες στο παραδοσιακό μάρκετινγκ(φυλλάδια, διαφήμιση στο ραδιόφωνο κ.α.). Σήμερα δυστυχώς αυτά δεν είναι αρκετά. Ζούμε σε έναν ψηφιακό κόσμο που τρέχει με γρήγορους ρυθμούς και εν έτη 2023 μιλάμε για εξειδικευμένο μάρκετινγκ, το μάρκετινγκ εστιατορίου.
Ορίστε;
Ναι, ακόμα κι αν η επιχείρησή σας είναι εστιατόριο θα πρέπει να δώσετε πολύ μεγάλη σημασία στο μάρκετινγκ και κυρίως στο ψηφιακό μάρκετινγκ(digital marketing).
Μπορεί να είναι “άγνωστα νερά” όμως πραγματικά είναι απλές κινήσεις που μπορούν να δώσουν ώθηση στην επιχείρησή σας, να αυξήσουν τις κρατήσεις σας και τα κέρδη σας.
Για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε όσο περισσότερο γίνεται θα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τι είναι το μάρκετινγκ εστιατορίου, γιατί είναι σημαντικό να υπάρχει εξειδίκευση όσον αφορά τα εστιατόρια αλλά και στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να στήσετε μια εξαιρετική παρουσία και βέβαια να αυξήσετε τα έσοδα σας.
Τι είναι το μάρκετινγκ εστιατορίου;
Το μάρκετινγκ εστιατορίου είναι ένα πλάνο που βοηθά τους ιδιοκτήτες εστιατορίων να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους. Στόχος είναι να προσελκύσουν πελάτες στο εστιατόριο.
Οι στρατηγικές μάρκετινγκ εστιατορίου περιλαμβάνουν διαφήμιση, προσφορές, εξυπηρέτηση πελατών, τη σχεδίαση του μενού, την τιμολόγηση κ.α. Υπάρχουν όμως και πολλοί άλλοι τρόποι κυρίως εστιάζοντας στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Γιατί είναι σημαντικό να υπάρχει στρατηγική μάρκετινγκ εστιατορίου;
Εάν θέλετε να προσελκύσετε επισκέπτες(και κέρδη), πρέπει να προωθήσετε το εστιατόριό σας. Αυτό επιτυγχάνεται πολύ ευκολότερα μέσα από μια οργανωμένη στρατηγική μάρκετινγκ εστιατορίων. Το καλό είναι ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψετε μια περιουσία για να αρχίσετε να διαφημίζετε το εστιατόριό σας.
Ειδικά μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ υπάρχουν πολλοί τρόποι να το κάνετε δωρεάν ή με λίγα χρήματα και πολύ αποδοτικά. Αυτοί οι τρόποι περιλαμβάνουν τα social media, το SEO, το email marketing κ.α. που θα αναφέρουμε αναλυτικά παρακάτω.
22 Τακτικές για πετυχημένο μάρκετινγκ εστιατορίου
1. Προσθέστε συνδέσμους κράτησης στο Google Business
Φανταζόμαστε πώς έχετε ήδη καταχωρήσει το εστιατόριο σας στη Google. Αν δεν το έχετε κάνει, ίσως θέλετε να το κάνετε…χθες! Ο λόγος είναι απλός: Ποιος δεν ψάχνει στη Google για να βρει κάτι; Μάλιστα, εστιατόρια και φαγάδικα ίσως να είναι στην κορυφή των αναζητήσεων στο Google Maps.
Οπότε αν έχετε κάνει την καταχώρηση στο Google Business κάνατε εξαιρετική δουλειά. Ας το πάμε όμως ένα βήμα παρακάτω. Το Google Business προσφέρει αρκετές δυνατότες, όπως να προσθέσετε τηλέφωνα επικοινωνίας, ωράριο και ιστότοπο. Προσφέρει επίσης τη δυνατότητα να έχετε συστήμα κρατήσεων. Αυτό γίνεται καταχωρώντας έναν σύνδεσμο στο πεδίο “κρατήσεις”.
Αυτός είναι ένας εξαιρετικός τρόπος οι εν δυνάμει επισκέπτες σας να κάνουν την κράτηση τους άμεσα, χωρίς χρονοτριβές και χωρίς κόπο. Έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχει αύξηση μέχρι και 20% στις online κρατήσεις με αυτή την απλή προσθήκη.
Μπορεί οι Έλληνες να μην είμαστε πλήρως εξοικειωμένοι με τις κρατήσεις μέσω Google όμως στο εξωτερικό χρησιμοποιείται αρκετά. Οπότε, αν έχετε εστιατόριο σε τουριστική περιοχή έχετε έναν επιπλέον λόγο να προσθέσετε άμεσα την επιλογή κρατήσεων.
2. Αναβαθμίστε τον ιστότοπό σας
Αν δεν έχετε ιστότοπο σάς προτείνουμε να δημιουργήσετε έναν. Ένας ιστότοπος ενισχύει την εικόνα της επιχείρησής σας(ναι, ακόμα και αν έχετε εστιατόριο) και δείχνει αξιοπιστία και επαγγελματισμό.
Προσθέστε ή ενημερώστε στον ιστότοπό σας με το μενού, τις ώρες λειτουργίας και την τοποθεσία σας. Αυτές είναι οι κύριες πληροφορίες που αναζητούν οι πελάτες από έναν ιστότοπο εστιατορίου. Μην μείνετε όμως σε αυτά. Προσθέστε φωτογραφίες και βίντεο. Φροντίστε να ενημερώνετε τακτικά για αλλαγές στο μενού αλλά και προσφορές αν έχετε. Παροτρύνετε τους επισκέπτες να γραφτούν στην email λίστα σας ώστε να χρησιμοποιήσετε και το email marketing. Τέλος, μην ξεχάσετε να προσθέσετε και ένα σύστημα για online κρατήσεις ώστε να το κάνετε πιο εύκολο για κάποιον να κάνει κράτηση.
3. Χρησιμοποιήστε email μάρκετινγκ (που να λειτουργεί)
Ίσως να έχετε ξανακούσει την πρόταση να υιοθετήσετε το email marketing και είναι πολύ πιθανόν να απορείτε πώς αυτό λειτουργεί για ένα εστιατόριο.
Το email μάρκετινγκ είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο σύνδεσης με τους πελάτες που χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες, μικρές και μεγάλες, σε όλους τους κλάδους. Το email μάρκετινγκ βοηθάει να μετατρέψετε απλούς πελάτες σε φανατικούς πελάτες της επιχείρησής σας. Και δείτε το κι έτσι: Η απλή αποστολή ενός ευγενικού και ενδιαφέροντος email μία με δύο φορές το μήνα δεν θα είναι κάτι που θα βλάψει κανέναν. Επίσης, το ότι δεν χρησιμοποιείται συνήθως από εστιατόρια σάς δίνει εξαιρετικό πλεονέκτημα!
Τι να περιλαμβάνει αυτό το email; Στείλτε τα νέα σας, μια αλλαγή στο μενού που προτείνετε να δοκιμάσουν, ακόμα και κάποια συνταγή. Μπορείτε επίσης να στείλετε προσφορές ή κουπόνια σε όσους είναι γραμμένοι στην email λίστα σας. Αυτό θα κινητοποιήσει περισσότερους πελάτες να αφήσουν το email τους.
4. Στείλτε email σε γιορτές και γενέθλια
Αυτή η τακτική σχετίζεται με την προηγούμενη, αλλά θα την αναπτύξουμε λιγάκι παραπάνω γιατί αξίζει.
Γιατί;
Γιατί έχουμε συνδέσει τις ονομαστικές γιορτές αλλά και τα γενέθλια με έξοδο και φαγητό. Μάλιστα τις συγκεκριμένες μέρες ίσως οι άνθρωποι θελήσουν να βγουν λίγο εκτός προϋπολογισμού για να το γιορτάσουν. Οπότε δεν είναι ένα συνηθισμένο email.
Για να μπορέσετε να στείλετε email πρέπει πρώτα να καταγράψετε το όνομα και την ημερομηνία γέννησης(δεν είναι απαραίτητη και η χρονολογία) ώστε να έχετε τα στοιχεία διαθέσιμα. Ιδανικά αν έχετε ένα σύστημα διαχείρισης CRM μπορείτε να καταγράψετε τα στοιχεία των πελατών σας.
Στείλτε τους ένα εξατομικευμένο email 1 με 2 εβδομάδες πριν τη μεγάλη τους μέρα ώστε να σας έχουν στα υπόψιν αν θελήσουν να γιορτάσουν. Αν προσφέρετε κάτι πιο ιδιαίτερο εκείνη την ημέρα (π.χ. κάποιο γλυκό) ενημερώστε τους. Τέλος, μπορείτε να τους κάνετε κάποια προσφορά.
Αν πιστεύετε ότι μπορεί να ενοχλήσετε με το email σας σκεφτείτε πόσοι άνθρωποι ψάχνουν να δουν τι θα κάνουν την ημέρα της γιορτής ή των γενέθλιών τους. Οπότε θα ανοίξουν το email με χαρά και ίσως τους βγάλετε από τη δύσκολη θέση. Αν δεν επιθυμούν απλά θα το προσπεράσουν. Κοινώς δεν έχετε κάτι να χάσετε.
Την ίδια τακτική μπορείτε να ακολουθήσετε αν χρησιμοποιείτε το SMS marketing.
5. Χρησιμοποιήστε τις διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων
Οι διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων είναι ένα πολύ δημοφιλές εργαλείο τα τελευταία χρόνια. Όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Χρησιμοποιείται αρκετά σε μεγάλες πόλεις αλλά και σε τουριστικά μέρη όπου η κράτηση σε μέρες και ώρες αιχμής είναι μια δύσκολη υπόθεση.
Πλατφόρμες όπως το Open Table, το e-table και το The List App δίνουν τη δυνατότητα σε πελάτες να επιλέξουν το εστιατόριο που επιθυμούν, μέρα και ώρα κράτησης γρήγορα και εύκολα. Επίσης, δίνουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν στη λίστα των επιλογών αν δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο εστιατόριο στο μυαλό τους.
Γιατί να μην είστε και εσείς μέσα σε αυτές τις επιλογές;
6. Κάντε τα πιάτα σας πιο “Instagrammable”
Το “Instagrammable γλυκό” είναι μια σχετικά νέα φράση στον κόσμο του μάρκετινγκ εστιατορίου. Η βασική ιδέα είναι, όπως ίσως φαντάζεστε, η παρουσίαση ενός πιάτου που προκαλεί τους ανθρώπους(όχι μόνο influencers) να τραβήξουν φωτογραφίες και να τις μοιραστούν στα social media τους. Ειδικά στο Instagram όπου τα hashtags όπως το #foodporn είναι εξαιρετικά δημοφιλή.
Η δημιουργία Instagrammable πιάτων είναι μια εξαιρετικά ισχυρή τακτική προώθησης, επειδή αξιοποιεί περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες(User Generated Content) για να διαφημίσει την επιχείρησή σας χωρίς να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ. To ίδιο πιάτο μπορεί να εμφανίζεται ξανά και ξανά με διαφορετικό τρόπο, από διαφορετικούς χρήστες και σε διαφορετικό κοινό. Σίγουρα δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από αυτή. Μάλιστα το User Generated Content είναι μια πολύ ισχυρή τακτική μάρκετινγκ. Βασίζεται στο αυθόρμητο και αυθεντικό περιεχόμενο το οποίο οι χρήστες εμπιστεύονται και μπορούν να ταυτιστούν.
Διαβάστε και αυτό: Τι Είναι Το User Generated Content(UGC) Και Πώς Βοηθάει Την Επιχείρησή Μας
7. Τρέξτε καμπάνιες με κουπόνια και εκπτώσεις
Τα κουπόνια και οι εκπτώσεις είναι μια πολύ καλή πρακτική μάρκετινγκ εστιατορίου και ένα επιπλέον κίνητρο για να περάσει ο κόσμος την πόρτα του εστιατορίου σας. Μπορείτε να προσφέρετε κάποιο δωρεάν πιάτο ή γλυκό ή να δώσετε κάποια έκπτωση για την επόμενη φορά. Μάλιστα από τη στιγμή που θα υπάρχει έκπτωση μπορεί να σκεφτούν να καταναλώσουν και περισσότερο.
8. Δημιουργήστε πιστούς πελάτες
Το να κάνετε τους πελάτες να επιστρέφουν ξανά και ξανά θα πρέπει να είναι ένας από τους κύριους στόχους της στρατηγικής σας. Οι πιστοί και ευχαριστημένοι πελάτες δεν αφήνουν μόνο χρήματα. Είναι η καλύτερη δωρεάν διαφήμιση για την επιχείρησή σας. Θα επιστρέψουν με μεγαλύτερη παρέα αλλά και θα πουν τα καλύτερα σε γνωστούς και φίλους.
Πώς θα μετατρέψετε ένα πελάτη σε έναν πιστό πελάτη;
Εδώ παίζει σημαντικότατο ρόλο η εξυπηρέτηση και η προσωπική επαφή. Ένα νόστιμο φαγητό είναι πάντα ένα νόστιμο φαγητό. Όταν όμως αυτό το φαγητό συνοδεύεται από ευγενικό και κατατοπισμένο σχετικά με το μενού προσωπικό αλλά και φροντίδα για τον πελάτη, ένα απλό τραπέζι γίνεται μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε προγράμματα αφοσίωσης πελατών όπου οι πελάτες σας θα έχουν αποκλειστικά προνόμια και εκπτώσεις.
9. Διαφημίσεις σε τοπικό επίπεδο
Εκτός κι αν το εστιατόριο σας βρίσκεται σε ένα απομακρυσμένο νησί, η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών σας θα είναι ντόπιοι. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δώσετε βάση ώστε να προσεγγίσετε αυτούς τους ανθρώπους.
Η διαφήμιση είναι ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι κάθε επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ. Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να παραβλέπεται. Σήμερα, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εποχή, έχετε λόγους να χρησιμοποιήσετε τις διαφημίσεις. Πρώτα απ΄ όλα μπορείτε να αξιοποιήσετε την τοπική στόχευση με μεγάλη ακρίβεια. Μέσα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες διαφημίσεων μπορείτε να επιλέξετε τη γεωγραφική περιοχή που θέλετε να στοχεύσετε. Επιπλέον, η ηλεκτρονική διαφήμιση(κυρίως μέσα από τα social media) είναι για κάθε budget και ιδιαίτερα αποτελεσματική.
10. Εκμεταλευτείτε το τοπικό SEO
Είπαμε και πιο επάνω ότι το Google Maps χρησιμοποιείται αρκετά όταν πρόκειται για εστιατόρια και γενικότερα για καταστήματα εστίασης. Καθημερινά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αναζητούν πράγματα όπως «εστιατόρια κοντά μου». Για την ακρίβεια σύμφωνα με έρευνες οι άνθρωποι αναζητούν όρους σχετικούς με το «εστιατόρια κοντά μου» 20 εκατομμύρια φορές παγκομίως κάθε μήνα! Εκπληκτικό;
Πώς μπορείτε να το εκμεταλευτείτε αυτό;
- Ενημερώνοντας το Google Business προφίλ σας
- Χρησιμοποιώντας ακριβείς πληροφορίες τοποθεσίας στον ιστότοπό σας
- Κριτικές στη Google
- Λέξεις-κλειδιά τοποθεσίας στη διεύθυνσης URL του ιστότοπού σας
- Βελτιστοποιημένες ιστοσελίδες για SEO
11. Φτιάξτε ένα φοβερό online μενού
Το μενού σας είναι η βιτρίνα σας. Είναι το πιο δημοφιλές στοιχείο στον ιστότοπό σας. Δεν γίνεται να το αφήνετε παρατημένο στο μοίρα του. Ένα ευανάγνωστο και καλά σχεδιασμένο διαδικτυακό μενού προκαλεί τους ανθρώπους να κάνουν κράτηση.
Προσέξτε να βρίσκεται σε περίοπτη θέση στον ιστότοπό σας και να μην είναι θαμμένο σε κάποια σελίδα. Θέλετε να μπορεί ο πελάτης σας να το βρει εύκολα. Επίσης προσέξτε να είναι βελτιστοποιημένο για κινητά τηλέφωνα μιας και πλέον πάνω από το 90% των ανθρώπων θα χρησιμοποιήσουν το κινητό τους τηλέφωνο.
Σαφώς το ίδιο ισχύει και για τον κατάλογο στο κατάστημα σας, ο οποίος πρέπει να είναι καλαίσθητος και ευανάγνωστος.
12. Χρησιμοποιήστε την επαναστόχευση διαφημίσεων
Τι είναι οι διαφημίσεις επαναστόχευσης; Είναι η επανεμφάνιση διαφημίσεων σε άτομα που έχουν ήδη επισκεφτεί τον ιστότοπό σας. Για να το έκαναν μια φορά σημαίνει ότι ενδιαφέρονται για το εστιατόριό σας. Οπότε ίσως χρειάζονται ένα ¨σπρώξιμο¨ για να προχωρήσουν στην κράτηση. Το 90% των επισκεπτών ενός ιστότοπου δεν πραγματοποιεί ποτέ μια αγορά με την πρώτη φορά. Η επαναστόχευση είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να το κάνουν όμως. Η επαναστόχευση είναι επίσης ένα πολύ ισχυρό κανάλι διαφήμισης καθώς οι διαφημίσεις αυτές απευθύνονται σε ζεστό κοινό, έτοιμο να προχωρήσει σε αγόρα. Εδώ πιο συγκεκριμένα σε κράτηση. Το μόνο που χρειάζεται είναι ο developer σας να κάνει κάποιες προσθήκες στο site σας.
13. Φτιάξτε ένα δυνατό brand
Ένα δυνατό brand μπορεί να επηρεάσει το πώς σας βλέπουν οι πελάτες και να δημιουργήσει επίσης φανατικούς πελάτες.
Ίσως αυτό μπερδεύει λίγο όταν μιλάμε για εστιατόρια. Τι εννοούμε όταν λέμε branding στα εστιατόρια: Δημιουργήστε τη ταυτότητα σας. Θεωρήστε ελληνική κουζίνα, εστιατόριo για vegan; Είστε διάσημοι γιατί προσφέρετε υγιεινές επιλογές; Όσο πιο συγκεκριμένοι γίνετε τόσο πιο πολύ το συγκεκριμένο κοινό θα σας αναζητά. Επίσης θα είναι πιο εύκολο να σας βρίσκουν.
Φροντίστε η διακόσμηση, οι κατάλογοι, τα χρώματα να βγάζουν το χαρακτήρα της επιχείρησής σας. Να είστε συνεπής με την εικόνα σας τόσο στο φυσικό κατάστημα όσο και ηλεκτρονικά(ιστότοπος, διαφημίσεις και social media). Θα το κάνετε πολύ εύκολο για το κοινό να μπορεί να σας αναγνωρίσει και να σας ξεχωρίσει. Αν φτιάξετε ένα δυνατό brand και το κοινό σας ταυτιστεί, τότε θα έχετε σίγουρα θέσει γερά θεμέλια για την επιτυχία σας.
14. Συλλέξτε και χρησιμοποιήστε δεδομένα επισκεπτών
Με λίγα λόγια κρατήστε στατιστικά. Παρακολουθήστε πότε και πόσοι άνθρωποι επισκέπτονται το εστιατόριο σας. Είναι για να γιορτάσουν κάποιο γεγονός; Ποια πιάτα προτιμούν; Ποιες είναι οι παρατηρήσεις τους(αν έχουν); Αντίστοιχα στις διαδικτυακές κρατήσεις: Πότε κάνουν κράτηση; Από ποια πλατφόρμα;
Όλα αυτά μπορείτε να τα αξιοποιήσετε για να κάνετε ακόμα πιο ισχυρή τη στρατηγική μάρκετινγκ εστιατορίου σας.
15. SMS Μάρκετινγκ
Τα SMS μάρκετινγκ είναι ιδιαίτερα δημοφιλές καθώς τα SMS τείνουν να έχουν πολύ υψηλό ποσοστό ανοίγματος.
Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να επικοινωνήσετε μια προσφορά ή ένα καινούργιο πιάτο. Προσοχή όμως να μην γίνει καταχρηστικό καθώς κανείς δε θέλει να λαμβάνει μηνύματα που δεν τον ενδιαφέρουν κάθε τρεις και λίγο.
16. Δείξτε τα συστατικά σας
Υπάρχουν άνθρωποι όπως vegan ή άνθρωποι που προτιμούν τα βιολογικά προϊόντα. Επίσης, κάποιοι αγαπούν να στηρίζουν τους τοπικούς παράγωγους ή τα παραδοσιακά προϊόντα. Τέτοιοι άνθρωποι παθιάζονται όταν γνωρίζουν ότι υπάρχουν εστιατόρια που λειτουργούν όπως αυτοί. Αν το εστιατόριο σας προσφέρει κάτι ξεχωριστό ή ιδιαίτερα υλικά τότε είναι μια καλή ευκαιρία να το προβάλετε.
17. Χρησιμοποιήστε υψηλής ποιότητας εικόνες
Δεν βγήκε τυχαία η φράση ότι “Πρώτα χορταίνει το μάτι!”. Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις ή στην περίπτωσή μας χίλιες γεύσεις! Οι άνθρωποι είμαστε οπτικοί τύποι. Ναι, μια υπέροχη εικόνα μιας λαχταριστής μακαρονάδας για παράδειγμα μπορεί να μας κάνει να θέλουμε να την φάμε. Δεν θα συμβεί το ίδιο αν η φωτογραφία του ίδιου πιάτου είναι βγαλμένη ατσούμπαλα και πρόχειρα και η εικόνα είναι θολή. Στη σημερινή οπτική εποχή, η υψηλής ποιότητας εικόνες είναι εξαιρετικής σημασίας. Αν δεν είστε σε θέση να βγάλετε τέτοιες φωτογραφίες καλύτερα να προσλάβετε έναν επαγγελματία φωτογράφο.
18. Ενισχύστε το PR
Οι δημόσιες σχέσεις δεν είναι κάτι ξεπερασμένο. Είναι κάτι που δυναμώνει τις σχέσεις με τους πελάτες σας. Όταν λέμε PR δεν εννοούμε κάποια καλλίγραμη κοπέλα ή έναν γοητευτικό νεαρό που θα στέκεται στην είσοδο του εστιατορίου και θα τοποθετεί τον κόσμο σε τραπέζια.
Εννοούμε τις καλές σχέσεις με πελάτες και εταιρείες. Ανθρώπους που θα ενθουσιαστούν και θα φέρουν κι άλλους ανθρώπους. PR μπορεί να είναι επίσης οι καλές σχέσεις με δημοσιογράφους και bloggers oι οποίοι θα διαφημίσουν την επιχείρησή σας.
19. Δώστε κίνητρα για online κριτικές
Για πολλούς, οι διαδικτυακές κριτικές είναι το πιο σημαντικό πράγμα όταν επιλέγουν ένα εστιατόριο.
Δοκιμάστε απλώς να ζητήσετε από τους ανθρώπους να αξιολογήσουν εάν είχαν μια εξαιρετική εμπειρία στο εστιατόριο σας. Αν μπορείτε προχωρήστε ένα βήμα παραπέρα και παρακινήστε τους ανθρώπους να αφήσουν θετικές κριτικές. Καλό είναι να αφήσουν και κριτική πέρα από μια αξιολόγηση 5 αστέρων.
Επίσης, μην ξεχνάτε να απαντάτε σε διαδικτυακές κριτικές, είτε θετικές, είτε αρνητικές. Με αυτό τον τρόπο δείχνετε ότι ενδιαφέρεστε για τη γνώμη των πελατών σας. Απαντήστε ακόμη κι αν οι κριτικές είναι κακές. Θα δείξετε έτσι ότι λαμβάνετε υπόψη όλες τις απόψεις και ότι ενδιαφέρεστε για το τι μπορεί να πήγε λάθος ώστε να βελτιωθείτε.
20. Χρησιμοποιήστε το Influencer marketing
Οι Influencers έχουν ήδη το κοινό τους το οποίο τους ακολουθεί και λαμβάνει υπόψη τη γνώμη τους. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να προσκαλέσετε κάποιον influencer στο εστιατόριο σας. Μπορεί να γίνει με αμοιβή ή ανταποδοτικά κάνοντας του απλά το τραπέζι. Από εκεί και πέρα δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι εσείς.
Ο influencer θα φροντίσει να δείξει τα πιάτα σας και το χώρο σας στο κοινό του και να επικοινωνήσει την εμπειρία του. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να προβληθείτε σε νέους ανθρώπους, νέους εν δυνάμει πελάτες.
Ένα κομμάτι που θα πρέπει να προσέξετε είναι ο influencer να απευθύνεται στο κοινό που θέλετε να προσεγγίσετε ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να γίνουν πελάτες σας. Επίσης, μπορείτε να προσεγγίσετε κάποιον τοπικό influencer που απευθύνεται σε τοπικό κοινό.
21. Χρησιμοποιήστε το social media marketing
Το social media marketing δεν λείπει από καμία στρατηγική μάρκετινγκ, ούτε από το μάρκετινγκ εστιατορίου. Όχι, τη στιγμή που εκατομμύρια χρήστες περνάνε κατά μέσο ώρο 2 με 3 ώρες στην οθόνη του κινητού τους σκρολάροντας στα social media. Οργανώστε τη στρατηγική σας και το υλικό σας στα social media. Χρησιμοποιείστε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας και βίντεο που τραβούν το ενδιαφέρον. Κάντε stories. Αξιοποιήστε τα στατιστικά σας και δείτε τι αγαπούν να βλέπουν οι ακόλουθοι σας.
22. Δώστε πίσω στην κοινότητα
Εάν είστε τοπικό εστιατόριο, είναι σημαντικό να εστιάσετε σε στρατηγικές μάρκετινγκ εστιατορίου που θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε την τοπική κοινότητα. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το κάνετε αυτό.
Πρώτα απ΄όλα μπορείτε να παίρνετε πρώτες ύλες από τοπικούς παραγωγούς. Μπορείτε επίσης να ενισχύσετε κάποιο τοπικό σκοπό με κοινωνικό χαρακτήρα ή ένα τοπικό ίδρυμα. Μπορείτε τέλος να κανονίστε με κάποιο τοπικό συσσίτιο να δίνετε όσα φαγητά περισσεύουν. Εννοούμε βέβαια αυτά που μαγειρέψατε επιπλέον και δεν βγήκαν στους πελάτες.
Δείξτε στους ανθρώπους ότι ενδιαφέρεστε για την τοπική κοινωνία και θα κερδίσετε την εκτίμηση τους.
Συμπέρασμα
Ίσως κάποια από τα παραπάνω να τα είχατε σκεφτεί, ίσως κάποια να τα εφαρμόζετε ήδη. Ελπίζουμε όμως να σας δώσαμε ιδέες για ακόμα περισσότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Ελπίζουμε επίσης να σας λύσαμε απορίες αν κάτι δεν πήγαινε καλά. Το μάρκετινγκ εστιατορίου έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια και συνεχίζει να εξελίσσεται. Αν θέλετε να κάνετε το κάτι παραπάνω για το εστιατόριο σας έχετε τα όπλα…μένει μόνο να τα χρησιμοποιήσετε! Είναι κρίμα να έχετε εξαιρετικά πιάτα και φιλόξενο κλίμα και να μην τα επικοινωνήσετε ώστε να τα μάθει ο κόσμος, να κερδίσετε πελάτες και σαφώς να αυξήσετε τα κέρδη του εστιατορίου σας.
Διαβάστε επίσης:
8 Αποτελεσματικές Στρατηγικές Ψηφιακού Μάρκετινγκ Για Εστιατόρια
Πώς Να Κάνετε τις Επαγγελματικές Σας Κάρτες Ένα Δυνατό Εργαλείο Πωλήσεων
Αν χρειάζεστε βοήθεια για να οργανώσετε τη στρατηγική δράσης σας και να κάνετε ένα αποτελεσματικό σχέδιο μάρκετινγκ του εστιατορίου σας θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε. Μη διστάσετε να επικοινωνήστε μαζί μας.
Ακολουθήστε μας σε Facebοok, LinkedIn και Instagram για να μαθαίνετε ό,τι νεότερο γύρω από την online παρουσία της επιχείρησης σας.