Παίρνουμε σα δεδομένο ότι έχετε ήδη τυπωμένες επαγγελματικές κάρτες για την επιχείρηση σας. Όχι; Μάλλον θα πρέπει να εκτυπώσετε αύριο κιόλας! Πριν το κάνετε όμως διαβάστε αυτό το άρθρο για να δημιουργήσετε επαγγελματικές κάρτες που όχι μόνο δε θα περνάνε απαρατήρητες αλλά θα είναι και ένα πολύ δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ για την επιχείρηση σας.
Ίσως δε το έχετε σκεφτεί ποτέ όμως οι επαγγελματικές κάρτες μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο που σκέφτονται οι πελάτες(ή εν δυνάμει πελάτες) για εσάς. Έχετε μάλιστα τη δυνατότητα να προσεγγίσετε τους πελάτες σας περισσότερο απ΄ότι πιστεύετε!
Ας το πάμε από την αρχή….
Πώς μπορούν οι επαγγελματικές κάρτες να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης σας;
Οι επαγγελματικές κάρτες είναι ένα τρομερό εργαλείο στην τσέπη σας που μπορεί να λειτουργήσει με διάφορους τρόπους. Προβάλλει την επιχείρησή σας, τις αξίες σας, την αισθητική σας. Μπορεί να καθορίσει όχι μόνο μια καλή πρώτη εντύπωση αλλά είναι και μια δυνατή υπενθύμιση του brand σας πολύ αφότου εσείς και ο παραλήπτης έχετε χωρίσει τους δρόμους σας.
Αν θεωρήσετε τις επαγγελματικές κάρτες ως κάτι τυπικό και απλά ένα “αναγκαίο” στοιχείο ή τις αφήσετε εντελώς έξω από τη στρατηγική της επιχείρησής σας, θα αφήσετε ενδεχομένως μια εξαιρετική ευκαιρία μάρκετινγκ.
Ποια είναι λοιπόν τα οφέλη των επαγγελματικών καρτών και γιατί πρέπει να έχετε πάντα επάνω σας μερικές
- Θα σας θυμούνται ακόμα και αφού έχει τελειώσει η συνάντηση, η συζήτηση, η εργασία που κάνατε. Ας υποθέσουμε ότι βρίσκεστε σε μια εκδήλωση και ολοκληρώνετε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση. Στο τέλος, δίνετε την κομψή, προσωπική επαγγελματική σας κάρτα και τους λέτε ότι θέλετε να μείνετε σε επαφή. Μπορεί να έχετε κερδίσει έναν μελλοντικό πελάτη, να γιατί μην ξέρει πού να σας βρει;
- Θα αποπνέετε επαγγελματισμό. Το να δώσετε σε κάποιον την προσωπική σας επαγγελματική κάρτα είναι κάτι απλό, όμως αυξάνει τη συνολική εντύπωση που αφήνετε και σας καθιερώνει ως ένα άτομο που παίρνει στα σοβαρά την δουλειά του.
- Θα είστε πάντα έτοιμοι να αξιοποιήσετε ευκαιρίες. Μερικές φορές σημαντικές ευκαιρίες δικτύωσης συμβαίνουν όταν δεν τις περιμένουμε. Φανταστείτε αυτό: μόλις ξεκινήσατε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση στην ουρά του cafe περιμένοντας τον καφέ σας. Μετά από πέντε λεπτά διαπιστώνετε ότι μιλάτε με τον ιδανικό σας πελάτη, του οποίου ο καφές έχει ετοιμαστεί και αυτός ετοιμάζεται να φύγει. Δε θα ήταν κρίμα να τον έχετε μπροστά σας και να μην του δώσετε την επαγγελματική σας κάρτα;
- Ενισχύεται το brand σας. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, εκτός από την ευκολία να έχετε στη διάθεσή σας τα στοιχεία επικοινωνίας σας, οι επαγγελματικές κάρτες μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην ενίσχυση της επωνυμίας σας. Όλα, από την αισθητική της κάρτας μέχρι τις λεπτομέρειες που περιλαμβάνονται (περισσότερα για αυτό παρακάτω), βοηθούν το brand σας να γίνει γνωστό.
Οι παρακάτω συμβουλές θα σας δώσουν μια καλή ιδέα του τι πρέπει να κάνετε, πώς θα πρέπει να είναι οι κάρτες σας και πώς θα ενισχύσουν την επωνυμία σας.
1. Δώστε στις επαγγελματικές κάρτες μια δημιουργική εμφάνιση που δε θα περνά αδιάφορη
Η δημιουργικότητα εκπλήσσει τους πάντες και εκτιμάται από όλες τις πλευρές. Η ίδια λογική θα ισχύει και για τις επαγγελματικές κάρτες. Εάν εμφανίσετε τα κλασικά στοιχεία(όνομα, τηλέφωνο κτλ) στην κάρτα σας με μοναδικό τρόπο, θα κάνει εντύπωση σε όλους!
Μπορείτε να τους δώσετε δημιουργικές υφές με τη βοήθεια μιας σειράς διαφορετικών τεχνικών όπως ανάγλυφη εκτύπωση ή συμπίεση γραμμάτων.
Το χρώμα είναι επίσης ένα κρίσιμο στοιχείο που παρατηρείται σε μια επαγγελματική κάρτα. Η αντίθεση των χρωμάτων που χρησιμοποιούνται στην κάρτα σας πρέπει να είναι τέτοια ώστε όλα τα απαραίτητα στοιχεία να είναι ευδιάκριτα. Ενώ τα πιο σημαντικά στοιχεία πρέπει να ξεχωρίζουν. Επομένως, όταν επιλέγετε την κάρτα που θέλετε, κάντε μια δοκιμαστική εκτύπωση αν είναι εφικτό ή εκτυπώστε όσο το δυνατό μικρότερο αριθμό καρτών ώστε αν δεν μείνετε ικανοποιημένοι να ξανακάνετε εκτύπωση.
Όσον αφορά την παλέτα χρωμάτων, ο χρωματικός σας συνδυασμός θα πρέπει να είναι συνεπής στον ιστότοπο σας, στο διαφημιστικό σας υλικό και σαφώς και στις επαγγελματικές σας κάρτες.
2. Συνδυάστε εμφάνιση και λειτουργικότητα
Η κάρτα σας όπως είπαμε πρέπει να ξεχωρίζει. Μην παρασυρθείτε όμως! Προτεραιότητά σας θα πρέπει να είναι η λειτουργικότητα. Να παρέχει επαρκείς πληροφορίες με έναν ελκυστικό οπτικό σχεδιασμό, μοναδικό στυλ και αναγνωσιμότητα. Και όλα αυτά στον περιορισμένο χώρο της κάρτας σας.
Εάν είστε σε θέση να συμπεριλάβετε όλα αυτά τα στοιχεία, αυτό που θα βγαίνει προς τα έξω είναι η προσοχή σας στη λεπτομέρεια και είναι απόδειξη ξεκάθαρου επαγγελματισμού. Με αυτό τον τρόπο οι προσεγμένες, δημιουργικές, επαγγελματικές κάρτες χρησιμεύουν ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ενίσχυση της στρατηγικής μάρκετινγκ της επιχείρησης σας.
Μια τέτοια επαγγελματική κάρτα γίνεται αυτόματα μέσο επικοινωνίας για την επιχείρησή σας που μπορεί να οδηγήσει σε πωλήσεις και όχι την κάρτα στον κάδο των αχρήστων.
Διαβάστε επίσης:Ικανοποίηση πελατών: Το Α και το Ω για τις μικρές επιχειρήσεις
3. Συμπεριλάβετε testimonials(μαρτυρίες πελατών)
Έχουμε αναφέρει πάμπολλες φορές ποσό ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ είναι οι μαρτυρίες άλλων πελατών που χρησιμοποίησαν το προϊόν ή την υπηρεσία σας και θέλησαν να το μοιραστούν. Σχεδόν οι πάντες ψάχνουν κριτικές και αξιολογήσεις πριν αγοράσουν κάτι, πριν πάνε σε ένα εστιατόριο κτλ. Μάλιστα πολλές φορές οι μαρτυρίες πελατών καθορίζουν την ολοκλήρωση μιας πώλησης ενώ σίγουρα αυξάνουν την εμπιστοσύνη στην επιχείρηση σας και σας φέρνουν πιο κοντά με τον πελάτη.
Σαφώς στον πολύ μικρό χώρο που είναι διαθέσιμος στην κάρτα είναι αδύνατον να συμπεριλάβετε πολλές και ολοκληρωμένες κριτικές. Ούτε χωράνε αλλά και οπτικά δεν θα βγει ένα ωραίο αποτέλεσμα. Οπότε επιλέξτε μια με δυο μαρτυρίες και μια φράση από τη καθεμία.
4. Συμπεριλάβετε το e-mail σας
Είτε στέλνετε τιμολόγια είτε πραγματοποιείτε άλλου είδους συναλλαγές με την αγορά-στόχο σας(πχ αποστολή προϊόντων), φροντίστε να συμπεριλάβετε την κάρτα σας.
Μπορείτε να ρωτήσετε τους πιστούς προμηθευτές ή πελάτες σας εάν μπορούν να παραδώσουν την επαγγελματική σας κάρτα. Αυτή η στρατηγική είναι αποτελεσματική τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις συναλλαγές Β2Β(Business to Business).
Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε επαγγελματικές κάρτες σε διάφορες επιχειρήσεις και σημεία, κατά προτίμηση εκεί που μπορεί να συχνάζει το ιδανικό σας κοινό, όπως για παράδειγμα σε παντοπωλεία, πλυντήρια αυτοκινήτων, εστιατόρια κ.λπ. Έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για ευκαιρίες που μπορούν να φέρουν τις επαγγελματικές σας κάρτες μπροστά στο κοινό-στόχο σας.
Διαβάστε επίσης:18+1 ερωτήσεις για να την ανακαλύψεις το Ιδανικό Κοινό της επιχείρησης σου
5. Συμπεριλάβετε τη φωτογραφία σας
Ίσως αυτό σας ακούγεται περίεργο ή ασυνυνήθιστο. Όμως σκεφτείτε…Πόσα πρόσωπα θυμάστε κατά τη διάρκεια των σύντομων επιχειρηματικών σας συναλλαγών; Μάλλον όχι πολλά! Σωστά;
Ως εκ τούτου, μια φωτογραφία στην επαγγελματική σας κάρτα θα βοηθήσει να μείνετε “αξέχαστοι”! Θα μπορούν εύκολα να σας ανακαλέσουν στη μνήμη τους σε περίπτωση που ξαναχρειαστούν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας. Μπορεί να φαίνεται περίεργο όμως με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες έρχονται πιο κοντά σας, αισθάνονται οικεία και δένονται μαζί σας.
6. Χρησιμοποιήστε κάρτες NFC
Οι κάρτες NFC είναι ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει στο πεδίο των επαγγελματικών καρτών. Δεν θα αναλύσουμε εδώ όλα τα πλεονεκτήματα και τις χρήσεις τους μιας και το κάναμε εκτενώς σε προηγούμενο άρθρο:
Επαγγελματικές κάρτες NFC: Τι είναι και γιατί τις χρειάζεται η επιχείρηση σου
Θα αναφέρουμε όμως πώς εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων δείχνει πόσο πιο μπροστά είστε στο χώρο σας και ότι παρακολουθείτε τις εξελίξεις.
Συμπέρασμα
Ήρθε η ώρα να δείτε τις επαγγελματικές κάρτες με διαφορετική ματιά. Ακόμη και σήμερα μετά την ανάπτυξη των κοινωνικών μέσων και του διαδυκτύου γενικότερα, οι επαγγελματικές κάρτες εξακολουθούν να έχουν μεγάλη σημασία και είναι ένα δυνατό χαρτί για την επιχείρηση σας. Γιατί να μην χρησιμοποιήσετε λοιπόν και αυτό το χαρτί για να κερδίσετε το παιχνίδι του ανταγωνισμού;
Στο κάτω κάτω δεν έχετε τίποτα να χάσετε!
Διαβάστε επίσης:
Τι είναι το NFC marketing και γιατί το χρειάζεται άμεσα η επιχείρηση σου
18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας
Σε περίπτωση που χρειάζεστε βοήθεια για να αναπτύξετε την επιχείρηση σας και δεν ξέρετε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε και θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram για να πάρετε ακόμα περισσότερες γνώσεις γύρω από το μάρκετινγκ και την on-line παρουσία της επιχείρησης σας.