blog-programmata-epivraveusis

Τα 13 Πιο Επιτυχημένα Προγράμματα Επιβράβευσης Πελατών

Θέλετε να ευχαριστήσετε τους αφοσιωμένους πελάτες σας για την υποστήριξη τους αλλά και να τους κρατήσετε κοντά σας περισσότερο; Τότε πρέπει να εντάξετε στη στρατηγική σας τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών.

Ενδεχομένως να έχετε την απορία τι είναι, πώς λειτουργούν, ποιο σας ταιριάζει. Συνεχίστε να διαβάζετε γιατί θα σας φανούν τρομερά ενδιαφέροντα αυτά που θα μάθετε και μπορείτε να εφαρμόσετε.

Τι είναι τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών;

Τα προγράμματα επιβράβευσης πελάτων(ή προγράμματα πιστότητας πελατών ή προγράμματα αφοσίωσης)-όπως ίσως ήδη καταλαβαίνετε από το όνομα- έχουν να κάνουν με την ανταμοιβή των πελατών σας για την παραμονή και την αφοσίωση τους στην επιχείρησή σας. Είναι ένα δυνατό εργαλείο που μπορεί να μετατρέψει απλούς πελάτες σε αφοσιωμένους και πιστούς πελάτες, να ισχυροποιήσει τους δεσμούς σας μαζί τους και φυσικά να αυξήσει τις πωλήσεις σας καθώς αυτοί οι πελάτες θα επιστρέφουν σε εσάς ξανά και ξανά.

Υπάρχουν διάφορα προγράμματα που μπορείτε να βάλετε σε ισχύ ανάλογα με το τι ταιριάζει στην επιχείρηση σας.

Πώς να επιλέξετε τα καλύτερα προγράμματα επιβράβευσης πελατών:

Αρχικά, ας δούμε μερικές απλές πρακτικές για την επιλογή των καλύτερων προγραμμάτων ανταμοιβής πελατών ή loyalty program rewards όπως ονομάζεται στα αγγλικά.

Προσφέρετε αξία στους πελάτες σας

Οι πελάτες σας πρέπει να έχουν κίνητρα για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα επιβράβευσης, επομένως επιλέξτε ανταμοιβές που θα τους κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θέλουν να απολαύσουν. Η επιλογή των ανταμοιβών θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται με τις τακτικές αγοραστικές συνήθειες τους. Η ανταμοιβή με επιπλέον προϊόντα σας, είναι μια έξυπνη επιλογή.

programmata epivraveusis pelatwn, προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προγράμματα αφοσίωσης, προγράμματα πιστότητας, programmata afosiwsis-blog

Για παράδειγμα, εάν έχετε καφετέρια, ένας δωρεάν καφές για κάθε 6 καφέδες που θα έχει ήδη αγοράσει ο πελάτης σας, μπορεί να χρησιμεύσει ως ανταμοιβή για την προτίμηση του σε εσάς. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω μιας κάρτας όπου θα μπαίνει ένα σημάδι κάθε φορά που θα αγοράζει καφέ ή με κάποια εφαρμογή με σύστημα NFC.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να εξατομικεύσετε τις ανταμοιβές που προσφέρετε σε κάθε πελάτη με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των αγορών του.

Κάντε τον πελάτη σας να νιώσει μοναδικός

Δείξτε στον πελάτη την ξεχωριστή θέση που κατέχει για εσάς λόγω της αφοσίωσης του.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να προσφέρετε εκπτώσεις στα προϊόντα σας, πιστώσεις για την επόμενη αγορά του, δωρεάν προϊόντα, δωρεάν αποστολή ή αποκλειστική πρόσβαση σε εκπτώσεις ως ανταμοιβή.

Προσοχή! Δεν θα πρέπει να είναι δύσκολο να κερδίσει ο πελάτης την ανταμοιβή. Εξετάστε το ενδεχόμενο να ενεργοποιήσετε ορισμένα στοιχεία αμέσως μόλις κάνει εγγραφή, για να ενεργοποιήσετε το κίνητρο του.

Επίσης, κάντε ένα διαχωρισμό των VIP πελατών. Αυτοί μπορεί να είναι όσοι κάνουν μαζικές αγορές από εσάς ή ξοδεύουν μεγάλα ποσά. Σκεφτείτε να τους δωσετε αποκλειστικά προϊόντα ή πρόσβαση σε ειδικές εκδηλώσεις και εμπειρίες.

Βεβαιωθείτε ότι οι ανταμοιβές είναι δελεαστικές για τους πελάτες και οικονομικά αποδοτικές για εσάς.

Η οικονομική απόδοση που θα έχει το πρόγραμμα ανταμοιβής για την επιχείρηση σας θα εξαρτηθεί από το πώς δομείτε το πρόγραμμα αφοσίωσης σας. Για παράδειγμα, πόσες αγορές χρειάζονται για να κερδίσει ο πελάτης μια συγκεκριμένη ανταμοιβή; Θα ανταμείβεται για κάθε αγορά; Κράτησε μια ισορροπία.

Τώρα, ας δούμε ποια προγράμματα ανταμοιβών μπορείτε να ακολουθήσετε, έχοντας στο μυαλό σας και όλα τα παραπάνω. Αυτά τα προγράμματα είναι τα πιο δημοφιλή και οι πελάτες τα λατρεύουν.

blog

Προγράμματα ανταμοιβής πελατών

1. Δωρεάν προϊόντα

Αν όχι το πιο δημοφιλές, σίγουρα από τα πιο δημοφιλή προγράμματα πελατών. Αυτά τα προγράμματα λειτουργούν πολύ καλά σε χώρους εστίασης και ομορφιάς, καθώς και σε άλλους κλάδους όπου οι μικρότερες, συχνότερες αγορές είναι ο κανόνας.

Ποιος δεν αγαπά τα δωρεάν πράγματα; Και όταν το δωρεάν προϊόν είναι το αγαπημένο του σάντουιτς, ποτό ή άλλο προϊόν; Τέτοια προγράμματα δίνουν επιπλέον κίνητρα σε ήδη αφοσιωμένους πελάτες οι οποίοι όχι μόνο αγοράζουν αλλά μοιράζονται με ενθουσιασμό την εμπειρία τους στον κύκλο τους. Αυτό σημαίνει για εσάς ενδεχομένως κι άλλους εν δυνάμει πελάτες.

Αυτά τα προγράμματα συνήθως λειτουργούν με τη συγκέντρωση πόντων που μαζεύει ο πελάτης και μπορεί να τους εξαργυρώσει σε δωρεάν προϊόντα. Οι πόντοι είναι εύκολο να καταχωρηθούν σε on-line αγορές ή μέσω εφαρμογών. Ίσως το έχετε παρατηρήσει και εσείς όταν κάνετε τις αγορές σε ηλεκτρονικά φαρμακεία ή σε πλατφόρμες παραγγελίας φαγητού.

2. Επιστροφή μετρητών ή πιστώσεις

Η επιστροφή μετρητών και οι πιστώσεις είναι επίσης δημοφιλείς ανταμοιβές(συνήθως, τα προγράμματα αφοσίωσης αντιμετωπίζουν αυτές τις δύο ανταμοιβές σχεδόν πανομοιότυπα). Για κάθε συγκεκριμένο ποσό που ξοδεύει ο πελάτης, παίρνει credits για επιστροφή χρημάτων ή χρήση αυτών των credits σε επόμενη αγορά.

Το κλασικό που ίσως έχετε δει: «Για κάθε 200€ που ξοδεύετε, κερδίζετε 10€ επιστροφή/πίστωση».

3. Εκπτώσεις

blog

Οι πολύτιμες εκπτώσεις στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας θα παρακινήσουν τους πελάτες σας να συνεχίσουν να επιστρέφουν στην επιχείρησή σας. Το κόλπο, ωστόσο, είναι να περιορίσετε τις δημοσίως διαθέσιμες εκπτώσεις σας και να δίνετε το προνόμια καλύτερων εκπτώσεων στα μέλη του προγράμματός σας.

Επίσης, σκεφτείτε να στείλετε εξατομικευμένα εκπτωτικά κουπόνια για τα προϊόντα και τις κατηγορίες προϊόντων που κάθε πελάτης τείνει να αγοράζει περισσότερο. Το έχουμε ξαναπεί, οι πελάτες αγαπούν αυτή την εξατομικευμένη προσέγγιση, ειδικά όταν τους αναφέρετε ονομαστικά!

4. Δώρα/Εκπλήξεις γενεθλίων

Το να προσφέρετε στους πελάτες σας ένα δώρο στα γενέθλιά τους είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τους κάνετε να νιώσουν ότι τους εκτιμάτε και τους φροντίζετε. Για εσάς από την άλλη το ότι ο πελάτης μοιράζεται μαζί σας την ημερομηνία των γενεθλίων του αποτελεί πολύτιμο δημογραφικό στοιχείο.

Μερικές φορές αυτές οι εκπλήξεις γενεθλίων είναι δωρεάν προϊόντα, εκπτώσεις ή άμεση επιστροφή μετρητών. Επιλέξτε αυτό που λειτουργεί καλύτερα για την επωνυμία σας. Επίσης διατηρήστε το δώρο γενεθλίων ως έκπληξη, όπου οι πελάτες ανακαλύπτουν τι είναι μόνο όταν το παραλάβουν.

Διαβάστε επίσης: Πώς να Κάνετε τις Επαγγελματικές Κάρτες ένα Δυνατό Εργαλείο Μάρκετιγκ

programmata epivraveusis pelatwn, προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προγράμματα αφοσίωσης, προγράμματα πιστότητας, programmata afosiwsis-blog

5. Αποκλειστικότητα σε προϊόντα και υπηρεσίες / Αποκλειστικά προνόμια

Ορισμένα προγράμματα επιβράβευσης πελατών παρέχουν στα μέλη τους πρόσβαση σε αποκλειστικά προνόμια. Συνήθως αυτά τα μέλη λαμβάνουν e-mail ή άλλες ειδοποιήσεις σχετικά με τα συγκεκριμένα προνόμια, επομένως είναι τα μόνα που μπορούν να επωφεληθούν από αυτές τις εμπιστευτικές πληροφορίες.

Σε άλλες περιπτώσεις (όπως με την Prime Day του Amazon Prime), όλοι μπορούν να ενημερωθούν για τις εκπτώσεις που είναι διαθέσιμες στα μέλη του προγράμματος επιβράβευσης, αλλά μόνο τα μέλη μπορούν να εξαργυρώσουν αυτά τα προνόμια. Με αυτή την τακτική θα δώσετε κίνητρο σε όσους δεν είναι ήδη μέλη να γίνουν.

6. Δωρεάν αποστολή

Η δωρεάν αποστολή είναι ένα άλλο ισχυρό προνόμιο του προγράμματος επιβράβευσης. Μάλιστα ορισμένες επιχειρήσεις όχι μόνο κάνουν δωρεάν αποστολή αλλά φροντίζουν η παράδοση να γίνει άμεσα, μερικές φορές και την ίδια ημέρα.

Προσοχή! Πολλές επιχειρήσεις θεωρούν ότι η δωρεάν αποστολή είναι αυτό που τους ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Διευκρινίζουμε ότι δεν ισχύει! Αντίθετα όμως όταν αυτό δίνεται ως ανταμοιβή σε ήδη αφοσιωμένους πελάτες τότε έχει σημασία!

programmata epivraveusis pelatwn, προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προγράμματα αφοσίωσης, προγράμματα πιστότητας, programmata afosiwsis-blog

7. Προνόμια συνεργασίας

Τέτοια προγράμματα επιβράβευσης πελατών προσφέρουν ανταμοιβές για αγορές σε πολλές συνεργαζόμενες επιχειρήσεις που βρίσκονται κάτω από την ίδια ομπρέλα. Τα μέλη αυτών των προγραμμάτων επιβράβευσης μπορούν να κερδίσουν πόντους για αγορές σε πολλές επιχειρήσεις. Όλοι αυτοί οι πόντοι συγκεντρώνονται σε ένα μέρος και οι πελάτες μπορούν να τους εξαργυρώσουν σε όποια από τις επιχειρήσεις αυτές επιθυμούν.

Ενδεχομένως από τα πιο γνωστά προγράμματα που δίνουν αυτά τα προνόμια είναι τα προγράμματα των πιστωτικών καρτών όπου δίνουν την ευκαιρία στους κατόχους τους να εξαργυρώσουν τους πόντους που έχουν συγκεντρώσει σε διάφορες επιχειρήσεις.

8. Αποκλειστικά ή περιορισμένα προϊόντα

Πολλές επιχειρήσεις βγάζουν κάποιο προϊόν σε περιορισμένα τεμάχια ή περιορισμένη κυκλοφορία και το δίνουν αποκλειστικά στα μέλη τους. Συνήθως τέτοια προγράμματα χρησιμοποιούν εταιρείες τεχνολογίας και ένδυσης. Για παράδειγμα earbuds σε κάποιο συγκεκριμένο χρώμα το οποίο είναι διαθέσιμα μόνο για πιστούς πελάτες.

9. VIP εμπειρίες

Η προσφορά αποκλειστικών εμπειριών είναι ένας άλλος τρόπος για να ανταμείψετε τους καλύτερους πελάτες σας και να κάνετε το brand σας ακόμη πιο δυνατό. Το κλειδί είναι να προσαρμόσετε αυτές τις εμπειρίες ώστε να ταιριάζουν στην επωνυμία σας.

Για παράδειγμα κάποιες εταιρείες μόδας δίνουν τη δυνατότητα σε μέλη τους να παρευρεθούν σε επιδείξεις και event τους.

10. Αποκλειστική πρώτη δοκιμή

Το να αφήνετε τους πιο πιστούς και ενθουσιώδεις πελάτες σας να δοκιμάσουν πρώτοι τα νέα σας προϊόντα είναι ένα καταπληκτικό προνόμιο που δημιουργεί μοναδικά πλεονεκτήματα για την επιχείρησή σας.

Οι καλύτεροι πελάτες σας είναι πιο αφοσιωμένοι και θέλουν να δουν και να ζήσουν μαζί σας την επιτυχία σας. Έτσι, είναι τα καλύτερα άτομα με τα οποία μπορείτε να μοιραστείτε τα τελευταία σας προϊόντα, προτού τα κυκλοφορήσετε στο κοινό.

Σκεφτείτε πόσο ξεχωριστοί θα νιώσουν αυτοί οι πελάτες!

Πολλές φορές σας δίνουν ευχαρίστως και feedback για αυτά τα προϊόντα, για να σας βοηθήσουν να κάνετε την επωνυμία σας καλύτερη από ποτέ.

programmata epivraveusis pelatwn, προγράμματα επιβράβευσης πελατών, προγράμματα αφοσίωσης, προγράμματα πιστότητας, programmata afosiwsis

Τέτοια προγράμματα χρησιμοποιούν εταιρείες καλλυντικών καθώς γνωρίζουν τη δύναμη της έγκαιρης πρόσβασης και της αποκλειστικότητας πριν το προϊόν φτάσει σε άλλους. Καλό είναι να κρατήσετε τέτοια προνόμια μόνο για τα κορυφαία μέλη σας.

11. Φιλανθρωπικές δωρεές

Μερικές φορές, η καλύτερη ανταμοιβή είναι η προσφορά. Η συμπερίληψη ενός κοινωνικού χαρακτήρα στο πρόγραμμα ανταμοιβής δίνει ισχυρό κίνητρο στους πελάτες. Απευθύνει έκκληση στις αξίες τους και την ηθική τους και ενδυναμώνει την επιθυμία τους να ψωνίζουν από επωνυμίες που δείχνουν ευαισθησία σε κοινωνικά θέματα.

Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό εάν αυτά τα στοιχεία προσφοράς ευθυγραμμίζονται με την αποστολή και τις αξίες της επωνυμίας σας.

Για παράδειγμα, θα μπορούσατε μέρος του ποσού από την πώληση των προϊόντων σας να πηγαίνει σε κάποια φιλανθρωπική οργάνωση. Ή εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε στα μέλη του προγράμματος τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ πολλών φιλανθρωπικών οργανώσεων για δωρεές.

12. Προνόμια μέσω εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα

Ορισμένες επωνυμίες διαθέτουν προγράμματα αφοσίωσης που εκμεταλλεύονται όλο τον χρόνο που αφιερώνουμε στα τηλέφωνά μας. Προσφέρουν αποκλειστικά προνόμια μέσω της χρήσης των εφαρμογών τους, ώστε να κάνουν πιο βολικό και εύκολο να αγοράζουμε μέσα από αυτές.

Για παράδειγμα εταιρείες ηλεκτρονικών κρατήσεων ή εταιρείες ένδυσης ξεκλειδώνουν αποκλειστικές τιμές για όσους χρησιμοποιούν τις εφαρμογές τους.

13. Συμμετοχή σε αποκλειστικούς διαγωνισμούς

Είναι από τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται αρκετά από πολλές επιχειρήσεις ώστε να δελεάσουν τους χρήστες να προβούν σε κάποια αγορά ή για να κάνουν κάποια ενέργεια όπως εγγραφή σε κάποια λίστα email.

Το κακό είναι ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να αποκομίσουν προνόμια από αυτό το πρόγραμμα καθώς τα προνόμια ισχύουν για τους νικητές του διαγωνισμού. Εν τούτοις υπάρχουν πελάτες για τους οποίους ένας διαγωνισμός ή κάτι που περιέχει ένα στοιχείο ρίσκου θα ενεργοποιήσει την επιθυμία τους να γίνουν μέλη του προγράμματος της επιχείρησης σας.

Προσοχή! Ο διαγωνισμός να αφορά τους ήδη πιστούς σας πελάτες. Επίσης να επαναλαμβάνετε διαγωνισμούς ανά διαστήματα ώστε να έχουν περισσότεροι τη δυνατότητα να απολαύσουν τα προνόμια που τους δίνετε.

Συνεπώς…

Τώρα που μάθατε πόσα πράγματα μπορείτε να προσφέρετε στους αφοσιωμένους σας πελάτες μήπως ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε να τους επιβραβεύετε;

Επιλέξτε τα κίνητρα που θα λειτουργήσουν καλύτερα για τους πελάτες της επιχείρησής σας και αξιολογήστε ποια είναι αυτά που σας συμφέρουν και θα επιστρέψουν σε εσάς πωλήσεις από ήδη υπάρχοντες αλλά και από νέους πελάτες που θα θελήσουν να γίνουν μέλη σας.

Η κατάσταση είναι win-win οπότε όποιο πρόγραμμα ανταμοιβής και να επιλέξετε, σίγουρα δεν θα χάσετε!

Διαβάστε επίσης:

Ψυχολογία Πωλήσεων | 20+1 Τρόποι Για Να Την Κάνετε Σύμμαχο Και Να Αυξήστε Τις Πωλήσεις Σας

18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας

Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε την επιχείρηση σας να ξεχωρίσει απλό τον ανταγωνισμό. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να μας ακολουθήσετε σε Facebook και Instagram για περισσότερα tips σχετικά με την παρουσία της επιχείρησης σας on-line.

Facebook
Twitter
LinkedIn