blog-sales-psychology-easy-online-media

Ψυχολογία Πωλήσεων | 20+1 Τρόποι Για Να Την Κάνετε Σύμμαχο Και Να Αυξήστε Τις Πωλήσεις Σας

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι τόσο απίστευτα και υπέροχα περίπλοκος. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα παίρνει ερεθίσματα, αντιδράει, δημιουργεί συναισθήματα, επεξεργάζεται δεδομένα και παίρνει αποφάσεις. Αναρωτιέστε ακόμη γιατί έχει αναπτυχθεί ολόκληρος κλάδος που ονομάζεται ψυχολογία πωλήσεων; Διαβάστε παρακάτω τι ακριβώς σημαίνει ψυχολογία πωλήσεων και πώς να την αξιοποιήσετε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσετε την ψυχολογία πωλήσεων ώστε να μπορέσετε να την χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά για την επιχείρηση σας καθώς θα σας βοηθήσει όχι μόνο να αναπτύξετε τεχνικές πωλήσεων, αλλά στην ουσία να γνωρίσετε βαθύτερα το κοινό σας και να συνδεθείτε μαζί του. Και όπως έχουμε πει άπειρες φορές η κατανόηση του κοινού μας είναι αυτή που οδηγεί σε πωλήσεις.

Τι είναι η ψυχολογία πωλήσεων;

Με απλά λόγια στην ψυχολογία πωλήσεων καλείστε να κατανοήσετε ποιοι είναι οι πελάτες σας, αλλά και τι τους παρακινεί να ξοδέψουν τα χρήματά τους. Η ψυχολογία πωλήσεων εστιάζει στις συναισθηματικές  ανάγκες του πελάτη και στο τι είναι διατεθειμένος να κάνει για να τις καλύψει. Το πιο σημαντικό…όχι, δεν τονίζει την αξία ενός προϊόντος!

Τα περισσότερα άτομα αγοράζουν με το συναίσθημα και όχι με τη λογική. Αγοράζουν επειδή θέλουν κάτι και όχι επειδή το χρειάζονται. Πάρτε παράδειγμα από τον εαυτό σας: Ποια ήταν η τελευταία σας αγορά; Οι αγορές του τελευταίου μήνα; Γιατί αγοράσατε ό,τι αγοράσατε; Το χρειαζόσασταν πραγματικά;

Πάνω σε αυτά τα ψυχολογικά κίνητρα μπορείτε να εφαρμόσετε στρατηγικές προς όφελος της επιχείρησης σας και φυσικά να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

Για να σας βοηθήσουμε, παρακάτω συγκεντρώσαμε 20+1 ψυχολογικά ερεθίσματα που θα σας οδηγήσουν  να αναπτύξετε τις κατάλληλες τακτικές για την επιχείρηση σας ώστε να αυξήσετε το κέρδος σας σε μια εποχή που όλοι ανταγωνίζονται για προσοχή:

1. Προσφέρετε κάτι δωρεάν

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

Ποιος δεν αγαπά τα δωρεάν πράγματα;

Το να προσφέρετε κάτι δωρεάν κάνει το άγνωστο να φαίνεται λιγότερο τρομακτικό. Μειώνει αποτελεσματικά τα ψυχικά εμπόδια και τις ενστάσεις του πελάτη για να δοκιμάσει κάτι νέο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν έχει τίποτα να χάσει, οπότε μπαίνει ευκολότερα σε μια διαδικασία να δράσει γρήγορα. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι σας να του κεντρίσετε το ενδιαφέρον και να τον ενθουσιάσετε με το προϊόν σας ώστε να προβεί και σε περαιτέρω αγορά.

Για παράδειγμα, πόσο πιο εύκολα εγγράφεστε σε μια mail λίστα όταν σας δίνουν κάποιο freebie; Ακόμα και στα προϊόντα το βλέπουμε αυτό. Πόσες φορές αγοράσατε ένα αφρόλουτρο, σαμπουάν κτλ επειδή ήταν 1+1 δώρο;

2. Χρησιμοποιήστε την καινοτομία

Οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για νέες και βελτιωμένες εκδόσεις. Στην πραγματικότητα, είναι κάτι περισσότερο από πρόθυμοι – το θέλουν.

Όταν δοκιμάζουμε νέα πράγματα στον εγκέφαλό μας απελευθερώνεται ντοπαμίνη, κάτι που μας δίνει μια αίσθηση ευχαρίστησης. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι αγαπούν τις αναβαθμίσεις, τις βελτιώσεις, τις νέες δυνατότητες και τις νέες καινοτομίες.

Η καινοτομία δεν χρειάζεται υποβοηθήματα για να πουλήσει. Δίνει από μόνη της ψυχολογικό έναυσμα στον πελάτη για να την αγοράσει.

Δεν είναι απαραίτητο καν να φτιάξετε κάτι καινούργιο. Ενημερώστε την παλιά έκδοση ή προσθέστε μια νέα δυνατότητα. Όταν έχετε ήδη ικανοποιημένους πελάτες, που ήταν χρήστες της παλιάς έκδοσης σίγουρα, θα αγοράσουν και την καινούργια. Επίσης όσοι έφευγαν γιατί δεν τους κάλυπτε πλέον η παλιά έκδοση/προϊόν ίσως δελεαστούν να δοκιμάσουν την καινούργια.

3. Αξιοποιήστε τις κριτικές πελατών

Το έχουμε αναφέρει άπειρες φορές ότι οι κριτικές πελατών είναι από τα πιο δυνατά εργαλεία πωλήσεων και μάλιστα πολλές φορές καθορίζουν την ολοκλήρωση μιας πώλησης.

Περίπου το 95% των χρηστών βρίσκουν ότι οι κριτικές αποτελούν αξιόπιστη πηγή αξιολόγησης ενός προϊόντος. Επομένως, είναι προφανές πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχουν στην αγοραστική απόφαση.

Μπορείτε να τοποθετήσετε στρατηγικά σχόλια και κριτικές ικανοποιημένων πελατών σχεδόν παντού: στον ιστότοπό σας, στα social media ακόμα και στο e-mail marketing. Αν δεν έχετε μπει στη διαδικασία να συγκεντρώσετε κριτικές και σχόλια πελατών κάντε το άμεσα. Αν έχετε συγκεντρώσει αλλά δεν τα έχετε αξιοποιήσει ακόμα χάνετε σημαντικές ευκαιρίες για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.

4. Χρησιμοποιήστε την περιέργεια

Οι άνθρωποι είναι τόσο εγγενώς περίεργοι όταν έχουν μόνο λίγες πληροφορίες. Aν αυτές οι πληροφορίες κεντρίζουν αρκετά το ενδιαφέρον τους, δεν μπορούν παρά να θέλουν περισσότερα. Δώστε τους λοιπόν ένα στοιχείο, μια μικρή μπουκίτσα για να τους ανοίξετε την όρεξη. Ξεκινήστε μια ιστορία, αλλά μην την τελειώσετε, αφήστε τούς πάνω στο καλύτερο! Αφήστε την περιέργειά τους να τούς παρακινήσει ώστε να ψάξουν περισσότερα για το προϊόν, την υπηρεσία ή το brand σας.

5. Προσθέστε μια αίσθηση επείγοντος/μοναδικότητας

Οι άνθρωποι αγαπάμε να είμαστε οι πρώτοι ή οι μόνοι που θα δοκιμάσουμε κάτι. Αγαπάμε εγωιστικά, και υποσυνείδητα, να έχουμε μόνο εμείς κάτι και να το απολαμβάνουμε. Έτσι, εάν μπορείτε να προβάλετε κάτι με τρόπο που να δείχνει ότι μόνο λίγοι θα έχουν πρόσβαση σε αυτό, θα πουλήσετε περισσότερα.

Επίσης, οι προσφορές περιορισμένου χρόνου αυξάνουν αυτή την αίσθηση του επείγοντος. Χρησιμοποιήστε αυτές τις τεχνικές και θα ωθήσετε τους πελάτες σας να προβούν σε κάποια αγορά ή ενέργεια.

6. Χρησιμοποιήστε εκπτώσεις

Τίποτα δεν ενεργοποιεί μετατροπές όσο μια καλή έκπτωση! Υποσυνείδητα τραβάει την προσοχή και μας παρακινεί σε δράση.

Μάλιστα έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλύτερα σε εκπτώσεις σε € απ΄ότι σε %. Μπορείτε να εξετάσετε και τους δυο τρόπους και να δείτε τι σας συμφέρει περισσότερο. Μια ακόμα τεχνική εκπτώσεων είναι το οπτικό κομμάτι. Για παράδειγμα αν η τιμή είναι 39,99€ παραπέμπει περισσότερο σε 30€ αντί για 40€. Θέμα ψυχολογίας!

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

 

7. Χρησιμοποιήστε δυνατά γραφικά

Οι άνθρωποι είμαστε οπτικά όντα γι’ αυτό και οι εικόνες που χρησιμοποιείτε είναι πολύ σημαντικές. Μια δυνατή εικόνα παρακινεί συναισθηματικά τον πελάτη, βοηθώντας τον να συνδεθεί με το προϊόν ή την υπηρεσία σας αυξάνοντας παράλληλα το brand awareness.

Επιλέξτε εικόνες που δημιουργούν έντονα συναισθήματα ώστε ακόμη κι αν δεν θυμάται ακριβώς την εικόνα ο εν δυνάμει πελάτης, να θυμάται το συναίσθημα. Επίσης, χρησιμοποιήστε εικόνες με τις οποίες μπορεί και θέλει να ταυτιστεί. Για παράδειγμα, αν είστε στην Ελλάδα το να βάλετε μια εικόνα με ουρανοξύστες πιθανότατα δεν αντικατοπτρίζει την ελληνική πραγματικότητα. Τέλος, φροντίστε να είναι μια εικόνα ή γραφικό καλής ποιότητας καθώς θέλετε να δημιουργήσετε τις καλύτερες εντυπώσεις για το brand σας.

8. Βρείτε έναν κοινό «εχθρό»

Σαν εχθρό ορίζουμε οτιδήποτε δεν φέρνει τα αποτελέσματα που θέλουμε και μας εμποδίζει από το να πετύχουμε ή να αποκτήσουμε κάτι. Μπορεί να είναι οτιδήποτε: ένα προϊόν, μια ιδέα ή μια εταιρεία, μια κατάσταση—οτιδήποτε!

Για παράδειγμα, αν η επιχείρηση σας είναι γυμναστήριο, ο κοινός εχθρός μπορεί να είναι η οκνηρία, ο χρόνος, ο καναπές. Εστιάστε στην αντιμετώπιση του «εχθρού»!

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

9. Χρησιμοποιήστε influencers

Χρησιμοποιήστε άτομα που εμπιστεύεται το κοινό σας για να πουλήσετε περισσότερα. Θέλετε ανθρώπους που να εμπιστεύονται οι πελάτες σας και να λένε: «Αφού λέει η τάδε ότι είναι καλό, τότε σίγουρα είναι καλό!». Αυτοί οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να καθορίσουν τις αγοραστικές αποφάσεις του κοινού τους. Οι influencers μπορεί να είναι διάσημα πρόσωπα, τα οποία είναι αγαπητά και επηρεάζουν το κοινό ή μπορεί να είναι απλοί άνθρωποι που έχουν το δικό τους κοινό στα social media.

Βασική προϋπόθεση για αυτή τη συνεργασία είναι ο influencer να απευθύνεται  στο ιδανικό σας κοινό. Από εκεί και πέρα οι τρόποι συνεργασίας μπορεί να είναι πολλοί. Μπορείτε να κάνετε μια συνεργασία επί πληρωμή εφάπαξ ή με ποσοστά επί των πωλήσεων, με κωδικό έκπτωσης κ.α.

Διαβάστε επίσης: 18+1 ερωτήσεις για να την ανακαλύψεις το Ιδανικό Κοινό της επιχείρησης σου

10. Χρησιμοποιήστε storytelling

Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται πολύ τελευταία, παρόλα αυτά δεν είναι καινούργιος. Οι ιστορίες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενεργοποιήσετε το μυαλό των πελατών σας που θα σας βοηθήσει να πουλήσετε περισσότερα.

Γιατί; Επειδή οι ιστορίες πυροδοτούν συναισθήματα. Οι ιστορίες δημιουργούν εικόνες και βοηθούν τον πελάτη να οδηγηθεί από το σημείο που βρίσκεται στο σημείο που θέλει (και θέλετε) να φτάσει. Να μπει δηλαδή στην ιστορία, να ταυτιστεί και να πει «Ναι, έτσι είναι, και εγώ το θέλω». Μια καλή ιστορία μπορεί να αυξήσει την αντίληψη, την εμπιστοσύνη και τη σύνδεση με την επιχείρηση σας.

11. Χρησιμοποιήστε αριθμούς και στατιστικά στοιχεία για να δημιουργήσετε αξιοπιστία

Μπορεί οι άνθρωποι να λειτουργούν συναισθηματικά παρόλα αυτά χρειάζονται και επιχειρήματα για να πειστούν. Οπότε η χρήση πολύ συγκεκριμένων ισχυρισμών σας κάνει να φαίνεστε πιο αξιόπιστοι. Οι αριθμοί παρακάμπτουν τον σκεπτικισμό. Οπότε δείξτε στατιστικά που αφορούν το προϊόν σας. Για παράδειγμα πόσες πωλήσεις έχει κάνει; Τι ποσοστό των ανθρώπων το προτείνουν; κτλ. Γενικότερα έχετε υπόψιν σας ότι οι αριθμοί τραβούν την προσοχή. Αν είναι αξιόπιστοι ακόμα περισσότερο.

12. Κάντε τον πελάτη σας να αισθανθεί μοναδικός

Η αγάπη είναι από τα βασικά κίνητρα που παρακινούν τους ανθρώπους και τις επιλογές τους. Όλοι θέλουμε να νιώθουμε αξιόλογοι και σημαντικοί, επομένως θα κάνουμε επιλογές που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα, αναγνωρίζουν την αξία μας και τη μοναδικότητα μας. Κανένας άνθρωπος δεν είναι ίδιος με κάποιον άλλον. Δείξτε το αυτό μέσα από το προϊόν ή την υπηρεσία σας και κάντε τους πελάτες σας να αισθανθούν μοναδικοί.

13. Επικοινωνήστε την αυθεντία σας

Ενώ οι άνθρωποι συνήθως ακολουθούν το πλήθος, μπορεί να ακολουθήσουν ένα μεμονωμένο άτομο ή εταιρεία εάν αντιληφθούν ότι είναι ειδικοί σε αυτόν τον τομέα.

Μπορείτε είτε να προωθήσετε τον εαυτό σας ως expert για να πουλήσετε περισσότερα (αναφέροντας για παράδειγμα τις διακρίσεις και τα βραβεία σας), είτε να παρουσιάσετε άτομα ή εταιρείες με κύρος που υποστηρίζουν τη γνώση και την αυθεντία που έχετε στον τομέα σας. Εάν έχετε διάσημους πελάτες και γενικότερα πελάτες με κοινωνικό εκτόπισμα, χρησιμοποιήστε τους ώστε να υποστηρίξετε τη δυναμική σας. Είναι απίστευτο, όμως η προβολή της αυθεντίας σάς κατατάσσει υψηλότερα στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού.

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

14. Ψυχολογία χρώματος

Γνωρίζατε ότι τα χρώματα προκαλούν περισσότερα συναισθήματα και επηρεάζουν αποφάσεις; Μάλιστα έχει αναπτυχθεί ολόκληρος κλάδος που ασχολείται με την επίδραση των χρωμάτων στην ψυχολογία των αγοραστών.

Για παράδειγμα το κόκκινο χρώμα συνδέεται με την ενέργεια και το πάθος, το πορτοκαλί με τη διασκέδαση, τη θετικότητα και την καλή υγεία, το κίτρινο με την αισιοδοξία και τη χαρά και το μπλε με την εμπιστοσύνη. Τα χρώματα καθορίζουν τη διάθεσή μας και έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν τις αποφάσεις μας, επομένως θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε για να μεταφέρετε το μήνυμά σας αποτελεσματικά.

Ο εγκέφαλος επεξεργάζεται οπτικές πληροφορίες 60.000 φορές πιο γρήγορα από το κείμενο! Η ψυχολογία των χρωμάτων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να σας βοηθήσει να προβλέψετε και να καθοδηγήσετε τις επιλογές που θα κάνουν οι πελάτες σας, ώστε να μπορείτε να πουλήσετε περισσότερα. Έχετε μήπως παρατηρήσει ότι τα περισσότερα κουμπιά προτροπής (CTA) για αγορά είναι σε κόκκινο ή πορτοκαλί χρώμα;

15. Αξιοποιήστε τον πόνο

Όπως ήδη μάλλον καταλάβατε το συναίσθημα παίζει κυρίαρχο ρόλο στις αποφάσεις μας.

Γνωρίζατε ότι ο πόνος είναι πιο δυνατός από την ευχαρίστηση; Βρείτε τα σημεία πόνου των πελατών σας και δείξτε τους πώς μπορούν να τα ξεπεράσουν δίνοντας τους λύσεις. Πού πονάνε; Πού υστερεί ο πελάτης σας και τι αντίκτυπο έχει ο πόνος στη ζωή και την καθημερινότητα του; Θα δείτε ότι είναι απίστευτα αποδοτικό και οι πωλήσεις σας θα αυξηθούν.

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

16. Αίσθηση του ανήκειν

Όλοι έχουμε μια έμφυτη επιθυμία να υπάρχουμε σε μια κοινωνία, σε ένα σύνολο. Θέλουμε να ανήκουμε κάπου, όπως πολύ καλά επεσήμανε ο Maslow στην ιεραρχία των αναγκών του ανθρώπου. Γι’ αυτό, κάνοντας τους υποψήφιους πελάτες σας να αισθάνονται ως μέρος μιας μεγαλύτερης ομάδας, μπορείτε να τους κάνετε να ανοίξουν τα αυτιά τους στο μήνυμα σας. Χτίστε κοινότητες και ομάδες, δείξτε ότι δουλεύετε ομαδικά και δημιουργήστε εξαιρετική υποστήριξη πελατών πριν και μετά την πώληση.

17. Χρησιμοποιήστε την αμοιβαιότητα

Στους ανθρώπους δεν αρέσει να νιώθουν ότι χρωστάνε σε κάποιον! Αν τους δώσετε κάτι, θα θέλουν να σας το επιστρέψουν. Μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας παρέχοντας πρώτα στους πιθανούς πελάτες σας δωρεάν εργαλεία, πόρους, δείγματα ή δώρα.

18. Πουλήστε το όφελος, όχι τα χαρακτηριστικά

Οι εταιρείες έχουν την τάση να διαφημίζουν τα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους. Εξάλλου, εξαιτίας αυτών των χαρακτηριστικών οι άνθρωποι θα δουν αποτελέσματα, σωστά; Λάθος!

Τα χαρακτηριστικά στερούνται συναισθηματικής σύνδεσης, είναι άψυχα, είναι καθαρά λογικά. Οι άνθρωποι νοιάζονται για τα δικά τους προβλήματα και πώς μπορείτε να τα λύσετε. Η πώληση των πλεονεκτημάτων είναι αυτό που βοηθά τους ανθρώπους να κατανοήσουν πώς το προϊόν σας θα βελτίωνε τη ζωή τους.

Για παράδειγμα όταν μια γυναίκα αγοράζει μια αντιρυτιδική κρέμα δεν την ενδιαφέρει αν αυτή η κρέμα έχει τη σούπερ φόρμουλα, υαλουρονικό οξύ, πεπτίδια ή οτιδήποτε άλλο. Την ενδιαφέρει ότι θα εξαλείψει τις ρυτίδες της και την κάνει να φαίνεται πιο νέα.

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

19. Χρησιμοποιήστε τη φόρμουλα PAS: Πρόβλημα, παρακίνηση, λύση(Problem, Agitate, Solve)

Αυτή η φόρμουλα είναι ένα καλό storytelling. Ξεκινάτε εντοπίζοντας το πρόβλημα και στη συνέχεια το διεγείρετε το αναφέροντας τα σημεία με τα οποία ταυτίζονται οι πελάτες σας. Μην βιαστείτε να δώσετε τη λύση. Στρίψτε το μαχαίρι στην πληγή για να μπορούν να βιώσουν την κατάσταση που περιγράφετε, η οποία(τι σύμπτωση) είναι η κατάσταση που βιώνουν οι ίδιοι! Πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί αρκετή ένταση. Εάν η ιστορία έχει δομηθεί σωστά, η λύση έρχεται σαν λύτρωση. Ο πελάτης θα πει «Ναι, αυτή είναι η λύση στο πρόβλημα μου!» και από τη στιγμή που όλα θα του έρθουν στο πιάτο, η πώληση θα είναι πολύ εύκολη. Το PAS είναι από τις πιο κλασικές τεχνικές πωλήσεων.

20. Δημιουργήστε προσμονή

Είμαστε σίγουροι πώς ουκ ολίγες φορές περιμένετε εναγωνίως το επόμενο επεισόδιο της αγαπημένης σας σειράς. Ή το νέο κύκλο επεισοδίων της επόμενης σεζόν. Είναι αυτό που βλέπετε το επεισόδιο αλλά οι εξελίξεις κόβονται στη μέση και εμφανίζεται το άτιμο «To be continued…», Αααααα! Ακριβώς όπως τα τρέιλερ για το επόμενο επεισόδιο στο τέλος του επεισοδίου που μόλις παρακολουθήσατε, μπορείτε να δημιουργήσετε ενθουσιασμό για τη νέα σας κυκλοφορία.

Οι άνθρωποι χρειάζονται αυτή την αναμονή για να τους ενθουσιάσει και να τους κρατήσει το ενδιαφέρον ώστε να επιστρέψουν για περισσότερα και φυσικά για να αγοράσουν.

Το φαινόμενο αυτό έχει όνομα και ονομάζεται φαινόμενο Zeignarik. Δηλώνει ότι οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να θυμούνται ελλιπείς πληροφορίες παρά πλήρεις, γιατί το κομμάτι που λείπει μένει στο μυαλό τους. Αυτό το κομμάτι που λείπει όμως θα πρέπει να τους δημιουργεί αναστάτωση και ανυπομονησία για αυτό που έρχεται. Προκειμένου να δημιουργήσετε τέτοιες προσδοκίες, πρέπει να σκεφτείτε μερικά βήματα μπροστά στην καμπάνια σας, ώστε να μπορείτε να σχεδιάσετε πώς θα την δημιουργήσετε. Θα είναι με teaser; Διαδικτυακά σεμινάρια; Αντίστροφη μέτρηση; Email μάρκετινγκ; Οτιδήποτε το οποίο μπορεί να ενεργοποιήσει το μυαλό ώστε να θέλει να επιστρέψει για να μάθει περισσότερα και να αγοράσει περισσότερα!

sales psychology, ψυχολογία πωλήσεων

21. Κρατήστε το απλό

Οι εύκολες, γρήγορες και αποτελεσματικές λύσεις ταιριάζουν σε όλους τους ανθρώπους σε όποιο κοινό και αν ανήκουν. Ψυχολογικά μιλώντας, το ανθρώπινο μυαλό τείνει περισσότερο προς την απλότητα παρά την πολυπλοκότητα, γι’ αυτό οι άνθρωποι τείνουν να αποφεύγουν ότι τους ζορίζει ή τους μπερδεύει.

Σύμφωνα με τη Θεωρία της Απλότητας (ST), το ενδιαφέρον των ατόμων πυροδοτείτε από απλές καταστάσεις. Αυτή η θεωρία μπορεί να αξιοποιηθεί πολύ καλά στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Είτε πρόκειται για το προϊόν αυτό καθαυτό είτε για την εμπειρία που προσφέρετε. Οι πελάτες αναζητούν μινιμαλιστικές καταστάσεις.

Αυτή η απλοποίηση μπορεί να είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείτε, η εξάλειψη βημάτων στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς, το απλοποιημένο μενού στο site σας. Αφορά στην ουσία τη χαρτογράφηση του ταξιδιού του πελάτη, τον εντοπισμό των σημείων πόνου και την αντιμετώπιση τους με μια φιλική προς το χρήστη λύση που διευκολύνει τη ζωή του. Η απλοποίηση αφορά επίσης τη δημιουργία μιας ολιστικής, απρόσκοπτης εμπειρίας, την οποία οι πελάτες μπορούν εύκολα να πλοηγηθούν μόνοι τους, χωρίς να συναντήσουν εμπόδια. Η εμπειρία πελάτη (User Experience ή UX) έχει μεγάλη σημασία αυτό και το έχουμε επισημάνει πολλές φορές.

Συμπέρασμα

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι τόσο περίπλοκος που υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι να τον «εκμεταλλευτείτε» για να πουλήσετε περισσότερα. Εμείς αναφέραμε μόνο 20+1!

Η ψυχολογία πωλήσεων παίζει ουσιαστικό ρόλο στη στρατηγική μάρκετινγκ που θα ακολουθήσετε και δεν πρέπει να την αγνοήσετε! Πειραματιστείτε με μερικές από αυτές τις τακτικές, χρησιμοποιήστε διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης και αναμείξτε τις για να δείτε τι είναι πιο αποτελεσματικό για εσάς.

Εάν χρησιμοποιήσετε τις τακτικές αυτές και την ψυχολογία πωλήσεων, στο σωστό κοινό, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, είναι μονόδρομος η αύξηση των πωλήσεων σας. Ακόμα κι αν ήδη κάνετε πωλήσεις μπορείτε να κάνετε περισσότερες!

Διαβάστε επίσης:

18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας

Ικανοποίηση πελατών: Το Α και το Ω για τις μικρές επιχειρήσεις

Σας φαίνεται δύσκολο να εφαρμόσετε την ψυχολογία πωλήσεων στη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης σας; Μπορούμε να σας βοηθήσουμε! Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να μας ακολουθήσετε σε Facebook και Instagram για να μάθετε τεχνικές που θα αυξήσουν τις πωλήσεις σας και θα αναπτύξουν την επιχείρηση σας.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn