Ίσως, όταν οι περισσότεροι ακούμε blog μάς έρχεται στο μυαλό ένας ιστότοπος με συνταγές ή ταξίδια. Όντως αυτά είναι κάποια είδη blog. Αν όμως δεν χρησιμοποιούνται για να προσελκύσουν πελάτες ή δεν υπηρετούν το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης τότε δεν είναι business blog!
Το business blog είναι ένας εξαιρετικός δίαυλος επικοινωνίας με το ιδανικό κοινό μας και μαγνήτης πελάτων. Δυστυχώς όμως, ενώ είναι δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ δεν παιρνει την προσοχή που του αξίζει!
Στο συγκεκριμένο άρθρο θα δούμε τι είναι business blog, γιατί είναι απαραίτητο για την επιχείρηση μας και πώς μπορούμε να το στήσουμε.
Τι είναι το Business Blog;
Ένας από τους απλούς ορισμούς ενός ιστολογίου ή blog είναι ένας ιστοχώρος με άρθρα κοινής θεματολογίας, σχετικής με το αντικείμενο της επιχείρησης. Τα άρθρα αυτά έχουν σκοπό να ενημερώσουν, να πληροφορήσουν ή να διασκεδάσουν τον αναγνώστη και πάνω απ’ όλα να του δώσουν αξία.
Με το να δώσετε αξία εννοούμε να πάρει ο αναγνώστης-εν δυνάμει πελάτης αυτό που ψάχνει και να συνδεθεί με το brand σας. Το blog είναι ένας χώρος ώστε να πληροφορείτε και να συνδέεστε με το ιδανικό σας κοινό και όχι για να πουλάτε απευθείας τα προϊόντα σας! Αυτό θα έρθει αφού ο πελάτης σάς εμπιστευτεί και μάλιστα έχει και καλύτερα αποτελέσματα!
Το ιστολόγιο πρέπει να έχει κάποια σχέση με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε ή με κάτι πολύ στενά συνδεδεμένο και σχετικό. Είναι μια τακτική μάρκετινγκ που έχει σχεδιαστεί, όπως είπαμε, όχι μόνο για να ενημερώσει τους αναγνώστες, αλλά για να αυξήσει την προβολή της απιχειρήσης σας και, τελικά, να ωθήσει τους αναγνώστες να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Ένα επαγγελματικό ιστολόγιο εμφανίζεται συνήθως στο site της επιχείρησης σας ως ξεχωριστή κατηγορία ή σελίδα. Μπορεί επίσης να είναι εμφανίζεται στο μενού, στην αρχική σελίδα ή να είναι κρυφό. Να εμφανίζονται δηλαδή τα άρθρα στις μηχανές αναζητήσης παρόλα αυτά να μην είναι εμφανή στο site.
Μια ανάρτηση/άρθρο μπορεί να ποικίλλει σε μήκος. Συνήθως μια καλή ανάρτηση, η οποία ευνοείται από τις μηχανές αναζήτησης, είναι μεταξύ 1.000 και 2.500 λέξεων. Εκτός και αν η στρατηγική περιεχομένου της επιχείρησης σας ορίζει κάτι διαφορετικό, όπως παραδείγματος χάριν μικρά κειμενάκια και περιγραφές.
Επίσης, ένα άρθρο επικεντρώνεται κυρίως σε ένα θέμα(π.χ. το «Μάρκετινγκ στο Instagram») και μπορεί να περιέχει υπερσυνδέσμους προς άλλους πόρους, προϊόντα, ιστότοπους, ακόμη και άλλα ιστολόγια.
Γιατί πρέπει να έχω επιχειρηματικό ιστολόγιο;
Ο ιστότοπός σας είναι ταυτόχρονα εργαλείο μάρκετινγκ και περιουσιακό στοιχείο μάρκετινγκ. Θέλετε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα να δουν τον ιστότοπό σας. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι βρίσκουν έναν ιστότοπο είναι χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης(πχ. Google).
Έστω ότι κάποιος αναζητάει μια πληροφορία ή έχει ένα πρόβλημα και ψάχνει μια λύση. Το πιο πιθανόν είναι ότι θα ‘γκουγκλάρει’ για να πάρει αυτή την πληροφορία ή για να βρει τη λύση που ψάχνει. Από εκεί και πέρα το θέμα είναι σε ποιο απ’ όλα τα αποτελέσματα θα αποφασίσει να κάνει κλικ.
Επομένως θέλετε ο ιστότοπός σας να κατατάσσεται όσο το δυνατόν υψηλότερα στις σχετικές αναζητήσεις. Επίσης, το άρθρο σας θα πρέπει να πληροί κάποια κριτήρια που θα το κάνει ακαταμάχητο για τον χρήστη και θα τον οδηγήσει να πατήσει το λινκ που θα τον οδηγήσει στο site σας Όσο πιο χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο έχει ο ιστότοπος σας και όσο καλύτερο το SEO, τόσο καλύτερη θα είναι η κατάταξή σας.
Κάθε φορά που δημιουργείτε ένα άρθρο προσθέτετε έναν ακόμη λόγο και μια ακόμη ευκαιρία να επισκεφτεί κάποιος το site σας.
Εν συντομία κάποια από τα πλεονεκτήματα του business blog είναι:
- Αύξηση επισκεψιμότητας στο site σας
- Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης σας(brand awareness)
- Καθιερώνει την αυθεντία στον τομέα σας
- Δημιουργεί βιβλιοθήκη υλικού για τα social media σας
- Συνδέεστε περισσότερο με το κοινό-στόχο σας
- Προσέλκυση εν δυνάμει νέων πελατών και μάλιστα δωρεάν μέσω της οργανικής απήχησης
- Μετατροπή των χρηστών σε πελάτες άρα αύξηση των πωλήσεων
Διάβασε και αυτό:
9 σημαντικοί λόγοι για να αποκτήσει η επιχείρηση σου Website το 2022
Πώς να ξεκινήσετε ένα business blog;
1) Κατανοήστε το κοινό σας
Το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα είναι να κατανοήσετε το κοινό σας πριν δημοσιεύσετε οποιαδήποτε τυχαία ανάρτηση. Όπως οποιαδήποτε στρατηγική μάρκετινγκ έτσι και το business blog ξεκινάει με το να γνωρίζετε το ιδανικό σας κοινό. Με βάση το κοινό-στόχο θα αναπτύξετε τη θεματολογία, θα χρησιμοποιήσετε λέξεις κλειδιά και θα μπορέσετε να προωθήσετε αποτελεσματικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Όπως καταλαβαίνετε επιβάλλεται να βρείτε το ιδανικό σας κοινό! Σε ποια είναι η ηλικιακή ομάδα ανήκουν; Είναι άντρες, γυναίκες ή και τα δύο; Πού ζουν; Μπορούν να ξοδέψουν εύκολα το ποσό που ζητάτε για το προϊόν/την υπηρεσία σας; Ποιες είναι οι αγοραστικές τους συνήθειες; Ποια αποτελέσματα θέλετε να επιτύχετε; Συλλέξτε δεδομένα από πολλές πηγές( π.χ. στατιστικά site, social media) και, στη συνέχεια, ελέγξτε τα.
Αναρωτηθείτε: «Ποιες είναι οι πιθανότητες να γίνει πελάτης μου ένα άτομο, που ψάχνει αυτό το πράγμα στη Google και διαβάζει το άρθρο μου για αυτό το θέμα;» και δημιουργήστε ένα άρθρο ώστε να το πετύχετε!
2) Δώστε την ταυτότητα σας
Υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ιστολόγια διαθέσιμα σχεδόν για κάθε θέμα και κανείς δεν χρειάζεται άλλο ένα business blog. Παρόλα αυτά όσο υπάρχουν άνθρωποι που γκουγκλάρουν και ψάχνουν λύσεις έχετε ευκαίρια να ξεχωρίσετε και να δώσετε εσείς αυτή τη λύση.
Αν θέλετε να καθιερώσετε το επιχειρηματικό σας blog ως ένα από τα καλύτερα και κορυφαία ιστολόγια στον κλάδο σας, πρέπει να βρείτε μια θέση με την οποία το κοινό-στόχος σας μπορεί να ταυτιστεί μαζί σας.
Βρείτε ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι πελάτες ή οι πιθανοί πελάτες σας, δώστε λύση και αφήστε το στίγμα σας.
3) Δημοσιεύστε τακτικά και με συνέπεια
Η τακτική δημοσίευση επιτελεί διπλό σκοπό. Η τακτική και συνεπής δημοσίευση δίνει στις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν ότι το περιεχόμενο σας ανανεώνεται τακτικά, είναι επικαιροποιημένο και φρέσκο. Οι μηχανές αναζήτησης αγαπάνε το φρέσκο περιεχόμενο! Όσο παίρνουν νέες πληροφορίες από το site σας τόσο υψηλότερα το κατατάσσουν.
Eπίσης, αν κάποιος αναζητά πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα, όπως π.χ. σεμινάρια marketing, τότε είναι απίθανο να διαβάσει κάτι που είναι πέντε ετών. Με την τεχνολογία και τους τρόπους που εργαζόμαστε να αλλάζουν συνεχώς, πολλά από αυτά που γράψατε το 2016 μπορεί να είναι άσχετα τώρα. Διατηρήστε το περιεχόμενό σας φρέσκο και ενημερωμένο, ιδιαίτερα με τα πιο δημοφιλή κομμάτια σας.
Δεύτερον, είναι ότι η εξάσκηση σάς κάνει καλύτερους! Όσο πιο τακτικά γράφετε τόσο περισσότερο εξοικειώνεστε με τη γραφή, την εύρεση θεμάτων, τη δημιουργία SEO ενώ βελτιώνεται τους χρόνους σας.
Αν και δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για το πόσο τακτικά πρέπει να γράφετε, η απάντηση είναι όσο πιο τακτικά τόσο το καλύτερο και τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
Αν δεν σας φαίνεται εφικτό ξεκινήστε και κρατήστε μια συχνότητα π.χ. μια φορά στις 15 μέρες. Είναι προτιμότερο από το να γράψετε 10 άρθρα μαζεμένα και μετά να το αφήσετε στην τύχη του για τους επόμενους μήνες. Αντίθετα μπορείτε εάν έχετε συγκεντρωμένα άρθρα να τα προγραμματίσετε έτσι ώστε να δημοσιεύεται ένα κάθε μια, δυο ή τρεις εβδομάδες.
Οι μηχανές αναζήτησης πέρα από τη φρεσκάδα επιβραβέβουν και την συνέπεια.
4) Κάντε SEO
SΕΟ και blog πάνε μαζί! Το SEO(Search Engine Optimizasion) είναι ένα σύνολο πολλών παραγόντων. Μπορεί να είναι είτε off-line, που πραγματοποιούνται εκτός site, είτε on-line, που πραγματοποιούνται εντός site. Κάποιοι από αυτους τους παράγοντες είναι οι λέξεις κλειδιά, οι σύνδεσμοι, το οπτικό υλικό, η αναγνωσιμότητα, ο χρόνος παραμονής στο site και άλλα.
Κάποια απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για καλύτερο SEO είναι:
Κάντε έρευνα λέξεων-κλειδιών. Σκεφτείτε ποια ερωτήματα μπορεί να χρησιμοποιήσει το κοινό σας που μπορούν να κάνουν το ιστολόγιό σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και, στη συνέχεια, διασκορπίστε αυτές τις λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενο του επαγγελματικού σας ιστολογίου. Χρησιμοποιείστε links με εσωτερικές και εξωτερικές συναφείς παραπομπές και βέβαια δημιουργήστε περιεχόμενο σχετικό με αυτό που υπόσχεται ο τίτλος σας καθώς αυτό είναι που ψάχνει ο χρήστης.
5) Προωθήστε το ιστολόγιο σας
Είναι καλό να αφιερώνετε χρόνο στον προγραμματισμό, την προετοιμασία και τη συγγραφή, αλλά δεν ωφελεί αυτό εάν οι άνθρωποι δεν έρχονται στο ιστολόγιό σας και δεν διαβάζουν όσα έχετε δημοσιεύσει καταβάλλοντας τόσες πολλές προσπάθειες.
Ειδικά στην αρχή οι μηχανές αναζήτησης δε θα ανεβάσουν το άρθρο σας ψηλά αν δεν καταλάβουν περί τίνος πρόκειται και δεν υπάρχει κίνηση.
Πέρα λοιπόν από ένα καλό SEO και να περιμένετε να εμφανιστείτε την πρώτη σελίδα της google μπορείτε να κάνετε καποιες επιπλέον ενέργειες. Προωθήστε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μέσω των social media της επιχείρησης σας.
Δεδομένου ότι στα social media σας βρίσκεται το ιδανικό σας κοινό τότε πιθανότατα θα ενδιαφερθούν να διαβάσουν τη δημοσίευση σας. Με αυτό τον τρόπο αυξάνετε την επισκεψιμότητα στο site σας αλλά και τις πιθανότητες να κερδίσετε τους χρήστες και να πετύχετε πωλήσεις.
6) Συμπεριλάβετε CTA
Τέλος, μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε ένα CTA (Call To Action) σε κάθε ανάρτηση του ιστολογίου σας. Συμπεριλάβετε CTA στην κορυφή, στη μέση και στο κάτω μέρος. Χρησιμοποιήστε τις ενέργειες παρότρυνσης για να κατευθύνετε τους επισκέπτες σας στο σημείο που θέλετε να πάνε αφού διαβάσουν την ανάρτησή σας. Τα CTA βοηθούν στη μετατροπή των επισκεπτών σε πιστούς οπαδούς και μελλοντικά σε πελάτες σας. Το CTA μπορεί να είναι η εγγραφή στο newsletter, να σας ακολουθήσουν στα social media ή να αφήσουν κάποιο σχόλιο/feedback.
Κάντε ό,τι μπορείτε για να προσελκύσετε πρώτα το κοινό και μετά να το μετατρέψετε σε πελάτες.
Διάβασε και αυτό:
Website vs Social Media: Γιατί η επιχείρησή σου χρειάζεται Website
Τips που θα σας φανούν χρήσιμα:
Υπάρχουν πολλά περισσότερα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν γράφετε περιεχόμενο για ένα επαγγελματικό ιστολόγιο παρά όταν γράφετε ένα «απλό» άρθρο σε περιοδικό. Υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να διασφαλίσετε έτσι ώστε το ιστολόγιό σας να μην είναι μόνο ελκυστικό αλλά και να λειτουργεί για εσάς ως εργαλείο μάρκετινγκ.
Όπως:
1) Λέξεις και φράσεις
Προτού καν αρχίσετε να γράφετε, δημιουργήστε μια λίστα με λέξεις και φράσεις που συνήθως αναζητούν οι άνθρωποι σε σχέση με το θέμα σας. Χρησιμοποιώντας , όπως είπαμε, λέξεις-κλειδιά και φράσεις-κλειδιά προσελκύετε το ιδανικό σας κοινό αλλά και κρατάτε το περιεχόμενο σας σχετικό με το αντικείμενο σας.
2) Κατηγοριοποιήστε
Για να κάνετε το ιστολόγιο σας πιο ευπαρουσίαστο και ευκολοδίαβαστο κατηγοριοποιήστε τα θέματα σας. Επιλέξτε με ποια θέματα θα ασχολείται το site σας και κατατάξτε τα σε κατηγορίες πχ. Marketing tips, social media, e-mail marketing
3) Εικαστικά
Ένα άρθρο μόνο με κείμενο δεν πρόκειται να κρατήσει την προσοχή των αναγνωστών σας για πολύ, όσο ενδιαφέρον και αν είναι. Αν ο χρήστης δει ένα ‘σεντόνι’ τότε το πιο πιθανό είναι να αποχωρήσει από τον ιστότοπο σας. Τι μπορείτε να κάνετε;
Προσθέστε οπτικό υλικό. Αυτό μπορεί να είναι εικόνες, βίντεο, γραφήματα, infografics και οτιδήποτε κάνει το άρθρο πιο ευχάριστο και εύπεπτο.
4) Βελτιστοποίηση για κινητά
Ποτέ μην υποθέτετε ότι όλοι οι αναγνώστες σας έχουν πρόσβαση στο ιστολόγιό σας μέσω φορητού υπολογιστή ή επιτραπέζιου υπολογιστή. Πάνω από το 75% της παγκόσμιας κίνησης στο Διαδίκτυο γίνεται πλέον μέσω κινητής συσκευής. Αυτό είναι ένα μεγάλο δυνητικό κοινό που θα χάσετε εάν το ιστολόγιό σας και ο ιστότοπός σας δεν είναι βελτιστοποιημένο για κινητά τηλέφωνα.
Βεβαιωθείτε ότι το ιστολόγιό σας είναι προσβάσιμο από οποιονδήποτε χρησιμοποιεί οποιαδήποτε συσκευή. Τα καλά νέα είναι ότι πλέον τα περισσότερα θέματα για site είναι ήδη βελτιστοποιημένα για κινητά.
Να αναγνωρίζετε πάντα ότι ο πρωταρχικός σκοπός του ιστολογίου σας είναι να συμβαδίζει με το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας, η αύξηση της επισκεψιμότητας στο site σας και να δώσετε αξία στους επισκέπτες σας ώστε να γίνουν και πελάτες σας.
Διαβάστε και αυτό:
UX Designer – Πώς βελτιώνει την πλοήγηση στο website σου
Αναγνωρίζοντας τους στόχους σας και βάζοντας και ως επίκεντρο τους πελάτες, τότε τα υπόλοιπα γίνονται πιο εύκολα και ακολουθούν. Εδραιώνεται ένα ακόμη ισχυρό εργαλείο για το site σας, κάνετε τη διαφορά και σίγουρα η επιτυχία είναι δεδομένη!
Ίσως να μην είχατε σκεφτεί πόσο σημαντικό εργαλείο είναι ένα business blog για την επιχείρηση σας. Τώρα όμως ξέρετε και ήρθε μάλλον η ώρα να αναθεωρήσετε καθώς μπορείτε να δώσετε επιπλέον δύναμη στην επιχείρηση σας!
Έτοιμοι να ξεκινήσετε το γράψιμο και την προσέλκυση πελατών;
Αν εξακολουθεί να σας φαίνεται δύσκολο είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε! Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να σας λύσουμε οποιαδήποτε απορία. Ακολουθήστε μας και σε Facebook και στο Instagram για να μάθαίνετε πρώτοι ότι νεότερο για την on-line επιχειρηματικότητα.