blog-easy-online-media-marketing-yphresivn

Τι είναι το μάρκετινγκ υπηρεσιών και πώς να το xρησιμοποιήσετε

Αν έχετε επιχείρηση που παρέχει υπηρεσίες είστε στο σωστό μέρος για να μάθετε πώς να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας αποτελεσματικά και κυρίως να πώς να εξελίξετε την επιχείρηση σας. Η απάντηση στο “Πώς;” είναι το μάρκετινγκ υπηρεσιών.

Ίσως το ακούτε πρώτη φορά σαν ξεχωριστό κλάδο του μάρκετινγκ και αναρωτιέστε ποια είναι η διαφορά του από το κλασικό μάρκετινγκ ή το μάρκετινγκ προϊόντων. Η απάντηση είναι απλή: Το μάρκετινγκ υπηρεσιών εξειδικεύεται σε τρόπους που είναι πολύ πιο αποδοτικοί για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Σκεφτείτε το και έτσι: Ταιριάζει σε όλες τις γυναίκες το ίδιο φόρεμα;

Πάμε να το δούμε:

Τι είναι το μάρκετινγκ υπηρεσιών;

Οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών πουλάνε στους πελάτες τις δεξιότητες, το προσωπικό τους και την τεχνογνωσία τους. Για παράδειγμα εταιρείες παροχής συμβούλων, δικηγόρων, διαφημιστών κ.α. 

Με απλά λόγια έστω ότι έχετε μια εταιρεία καθαρισμού(εταιρεία υπηρεσιών) και προσφέρετε τις υπηρεσίες σας σε τράπεζες, καταστήματα, γραφεία κ.α. Ή έχετε ένα μεσιτικό ή διαφημιστικό γραφείο και προσφέρετε τις υπηρεσίες προς τους ενδιαφερόμενους. Στην ουσία οι πελάτες αγοράζουν την τεχνογνωσία και τις δεξιότητες σας για να ολοκληρώσουν κάποια εργασία που δεν είναι σε θέση να κάνουν μόνοι τους.

Το μάρκετινγκ υπηρεσιών είναι μια μορφή μάρκετινγκ συγκεκριμένα για εταιρείες παροχής υπηρεσιών. 

Διαβάστε και αυτό: 18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας

Σε αντίθεση με το μάρκετινγκ προϊόντων, το μάρκετινγκ υπηρεσιών επικεντρώνεται στη διαφήμιση “άυλων” εργασιών που παρέχουν αξία στους πελάτες. Η υπηρεσία είναι κάτι που δε μπορεί να πιάσει κάποιος, να δει πρακτικά πώς λειτουργεί και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του. Οπότε για την προώθηση της έχουν δημιουργηθεί τεχνικές ώστε να μπορέσει ο πελάτης να κατανοήσει τα οφέλη της και να την αγοράσει. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι καταναλώνεται σχεδόν αμέσως. Τη στιγμή δηλαδή που κάποιος τεχνικός έχει επιδιορθώσει κάτι ή ένας δικηγόρος έχει δώσει νομικές συμβουλές έχει χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία του.

Τώρα, οι επιχειρήσεις υπηρεσιών θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τις αποτελεσματικές στρατηγικές του μάρκετινγκ υπηρεσιών για να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους πελάτες τους και να τους δείξουν πώς η υπηρεσία τους μπορεί να τους ωφελήσει. Τα εργαλεία που βοηθούν στο να πουλήσουν τις υπηρεσίες τους είναι η προώθηση ιδεών, πλεονεκτημάτων, υποσχέσεων και άλλα τα οποία αναλύουμε πιο κάτω.

Παράδειγμα: Μια εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες ευεξίας θέλει να προωθήσει τα οφέλη της υιοθέτησης ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής. Μπορεί να υποσχεθεί στους πελάτες της ότι μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους για καλύτερη φυσική κατάσταση και να προωθήσει την ιδέα ότι για να αποκτήσουν αποτελεσματική ρουτίνα ευεξίας θα πρέπει να πάρουν τη βοήθεια ενός πιστοποιημένου προπονητή.

marketing ypiresiwn, marketing υπηρεσιών, μάρκετινγκ υπηρεσιών, παροχή υπηρεσιών, paroxi ypiresiwn

Ποιος χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ υπηρεσιών;

Δημοφιλή παραδείγματα κλάδων που βασίζονται σε υπηρεσίες(αν και δεν περιορίζονται μόνο στα παρακάτω) και χρησιμοποιούν αυτή τη μορφή μάρκετινγκ είναι:

  • Τηλεπικοινωνίες
  • Υγεία και ευεξία
  • Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
  • Τουρισμός, αναψυχή και ψυχαγωγία
  • Μεταφορές
  • Φιλοξενία
  • Συμβουλευτικές υπηρεσίες
  • Σχεδιασμός, μάρκετινγκ και πωλήσεις
  • Εκπαίδευση
  • Εμπορικές βιομηχανίες
  • Εστιατόρια
  • Τεχνικές εταιρείες

Αυτός ο τύπος μάρκετινγκ μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από επιχείρηση σε καταναλωτή (B2C) όσο και από επιχείρηση σε επιχείρηση (B2B), ανάλογα με την υπηρεσία. Οι επαγγελματίες που εργάζονται σε αυτούς τους κλάδους μπορούν να χρησιμοποιήσουν στρατηγικές μάρκετινγκ υπηρεσιών για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους, να δημιουργήσουν δυνητικούς πελάτες και να καθιερώσουν την αυθεντία τους.

Πώς διαφέρει το μάρκετινγκ υπηρεσιών από το μάρκετινγκ προϊόντων;

blog

 

Σαφώς και τα δύο ακολουθούν τις βασικές αρχές μάρκετινγκ. Παρόλα έχουν κάποιες διαφορές. Μερικές από τις βασικές διαφορές μεταξύ αυτών των δύο στρατηγικών μάρκετινγκ είναι:

1. Ενσώματα προϊόντα έναντι άυλων υπηρεσιών

Τα υλικά προϊόντα είναι ευκολότερο να προωθηθούν και να αγοραστούν από ό,τι οι άυλες υπηρεσίες. Μπορούν να διαφημιστούν πιο εύκολα καθώς μπορούν να φανούν τα χαρακτηριστικά τους και πώς λειτουργούν. Από την άλλη, οι πελάτες είναι πιο δύσκολο να κατανοήσουν και να καταλάβουν την αξία μιας υπηρεσίας καθώς είναι άυλη. 

Σε αυτή την περίπτωση το μάρκετινγκ υπηρεσιών εστιάζει στους ανθρώπους που παρέχουν την υπηρεσία και στη δημιουργία σχέσεων με πιθανούς πελάτες. Ζητούμενο είναι η οικοδόμηση εμπιστοσύνης που θα οδηγήσει σε πωλήσεις.

2. Εξατομίκευση

Σε αντίθεση με τα προϊόντα που συχνά σχεδιάζονται μονόδρομα και πωλούνται σε πελάτες ως έχουν, οι επιχειρήσεις υπηρεσιών μπορούν να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να ανταποκρίνονται στις μοναδικές ανάγκες του κάθε πελάτη.

Για παράδειγμα μια εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ επιλέγει σε ποιες πλατφόρμες θα εστιάσει ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Για να προωθήσει αυτή τη δυνατότητα εξατομίκευσης θα πρέπει να τονίσει ότι βασικός στόχος της είναι η διερεύνηση των αναγκών, των δυνατοτήτων, των δυνατών και αδυνάτων  στοιχείων των πελατών της ώστε οι υπηρεσίες που θα τους προσφέρει να ταιριάζουν απόλυτα στο προφίλ τους.

blog

 

3. Ιδιοκτησία 

Όταν ένας πελάτης αγοράζει ένα προϊόν, του ανήκει. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί για όσο διάστημα επιθυμεί ή όσο είναι ο χρόνος ζωής του προϊόντος. Επίσης μπορεί να μεταπωλήσει το προϊόν εάν το επιθυμεί. Όμως, όταν ένας πελάτης αγοράζει μια υπηρεσία, η επιχείρηση που παρείχε την υπηρεσία εξακολουθεί να διατηρεί τους υπαλλήλους, τις δεξιότητες και την τεχνογνωσία. 

Το μάρκετινγκ προϊόντων εστιάζει στο γιατί ένας πελάτης θέλει να έχει στην κατοχή του ένα αντικείμενο. Το μάρκετινγκ υπηρεσιών επικεντρώνεται στην επωνυμία, τη δυναμική και την τεχνογνωσία της επιχείρησης.

Για παράδειγμα μια επιχείρηση που παρέχει προσωπικές συμβουλευτικές υπηρεσίες μπορεί να τονίσει την ενσυναίσθηση, την εκπαίδευση και τον επαγγελματισμό του προσωπικού της για να ενθαρρύνει τους πιθανούς πελάτες να προγραμματίσουν μια συνεδρία μαζί τους.

4. Εμπιστοσύνη

Οι πελάτες που δεν είναι ευχαριστημένοι με ένα προϊόν μπορούν να το επιστρέψουν. Αντίθετα οι πελάτες που δεν είναι ευχαριστημένοι με μια υπηρεσία δεν μπορούν να την επιστρέψουν αφού την έχουν χρησιμοποιήσει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το μάρκετινγκ υπηρεσιών επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης με τους πελάτες και στην παροχή εξαιρετικής εμπειρίας πελατών. Οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε υπηρεσίες θέλουν να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες τους είναι ευχαριστημένοι, ώστε να συνεχίσουν να αγοράζουν υπηρεσίες από αυτούς.

Παράδειγμα: Ένα κομμωτήριο που προσλαμβάνει ευγενικούς και ταλαντούχους κομμωτές μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των ευχαριστημένων πελατών. Αυτοί οι πελάτες όχι μόνο θα ξαναέρθουν στο κομμωτήριο αλλά και θα επικοινωνήσουν τη θετική τους εμπειρία στον κύκλο τους. Η σύσταση που θα κάνουν σε άλλους είναι, όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, από τα πιο ισχυρά χαρτιά για την αύξηση εμπιστοσύνης και την αύξηση των πωλήσεων.

 

5. Χρόνος

Συνήθως, οι επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες σε πελάτες σε συγκεκριμένο χρόνο ή για συγκεκριμένη διάρκεια. Μετά από αυτό, οι πελάτες πρέπει να ανανεώσουν τη συμφωνία παροχής υπηρεσιών για να συνεχίσουν να λαμβάνουν την υπηρεσία. Αντίθετα, ένας πελάτης μπορεί να αγοράσει ένα προϊόν μία φορά και να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί επ’ αόριστον. Εξαιτίας αυτού, το μάρκετινγκ υπηρεσιών επικεντρώνεται συνήθως στην πώληση συνδρομών, στην ενθάρρυνση συστάσεων σε άλλους πελάτες και στη διατήρηση των υπαρχόντων πελατών.

Παράδειγμα: Ένα ξενοδοχείο μπορεί να προσφέρει στους πελάτες που έκαναν πρόσφατα κράτηση για διαμονή μια δωρεάν διανυκτέρευση στην επόμενη κράτηση τους. Αυτό μπορεί να ενθαρρύνει τους πελάτες να επιστρέψουν στο ξενοδοχείο κι ας μην ήταν μέσα στα σχέδια τους.

6. Μέγεθος αγοραστικού κοινού

Το μέγεθος του αγοραστικού κοινού για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών μπορεί να είναι μικρότερο από το μέγεθος του αγοραστικού κοινού για επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότερες επιχειρήσεις μπορούν να αποστέλλουν προϊόντα σε πελάτες παγκοσμίως. Αντίθετα, κάποιες επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες μπορούν να κινηθούν μόνο σε ορισμένη γεωγραφική περιοχή, εκτός κι αν έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν εξ αποστάσεως.

Για παράδειγμα μια τεχνική εταιρεία(υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κ.α.) μπορεί να εξυπηρετεί πελάτες μόνο σε συγκεκριμένη χιλιομετρική ακτίνα από την τοποθεσία της επιχείρησης. Για την προώθηση των υπηρεσιών της θα πρέπει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες της και να κερδίσει συστάσεις από αυτούς. Θα δώσει βάση στην ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης ώστε να εδραιώσει σταθερή συνεργασία με τους πελάτες της. Επίσης, μπορεί να επικεντρωθεί στην αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών(π.χ. τακτική συντήρηση) ώστε να αυξήσει και κόστος των υπηρεσιών της.

marketing ypiresiwn, marketing υπηρεσιών, μάρκετινγκ υπηρεσιών, παροχή υπηρεσιών, paroxi ypiresiwn

Συμβουλές για τη δημιουργία αποτελεσματικών στρατηγικών μάρκετινγκ υπηρεσιών

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ υπηρεσιών:

Δώστε κίνητρα στους πιθανούς πελάτες σας 

Μια στρατηγική για την προώθηση των υπηρεσιών σας είναι να παρέχετε στους πελάτες ένα επιπλέον κίνητρο. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε στους νέους πελάτες μια εφάπαξ έκπτωση ή ένα δώρο ως μέρος μιας ειδικής προσφοράς.

Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα συστάσεων

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας είναι να ενθαρρύνετε τους τρέχοντες πελάτες σας να πουν στους φίλους, τα μέλη της οικογένειας τους και τους συναδέλφους τους για την επιχείρησή σας. Μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες έκπτωση, αναβάθμιση ή άλλο κίνητρο για κάθε άτομο που συστήνουν και εγγράφεται στην υπηρεσία σας.

Καλλιεργήστε τις υπάρχουσες πελατειακές σχέσεις

Συνεχίστε να είστε σε τακτική επαφή με τους τρέχοντες πελάτες σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι ευχαριστημένοι με την υπηρεσία σας και να προσδιορίσετε τυχόν πρόσθετες ανάγκες που μπορεί να έχουν. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους μέσω email, τηλεφωνικής κλήσης ή παρέχοντας τους αποκλειστικές εκπτώσεις.

Αγκαλιάστε το ψηφιακό μάρκετινγκ

 Εκτός από τη δημιουργία ενός επαγγελματικού ιστότοπου για την προώθηση των υπηρεσιών σας, δημιουργήστε επαγγελματικές σελίδες και προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό θα διευκολύνει τους πιθανούς πελάτες να συνδεθούν μαζί σας και να μάθουν περισσότερα για τις υπηρεσίες που παρέχετε.

Ασχοληθείτε με την κοινότητά σας

Συμμετέχετε σε εμπορικές εκθέσεις, εκδηλώσεις και αρπάξτε οποιαδήποτε ευκαιρία μπορεί να σας φέρει κοντά με το κοινό σας, τους εν δυνάμει και ήδη υπάρχοντες πελάτες σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να επιδείξετε τις αξίες σας ως επιχείρηση, να συναντήσετε νέους πιθανούς πελάτες και να αυξήσετε τις συστάσεις σας. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε πολύτιμες συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις στην περιοχή σας.

Ζητήστε μαρτυρίες πελατών

Η ενσωμάτωση μαρτυριών πελατών στη στρατηγική μάρκετινγκ των υπηρεσιών σας μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη με το κοινό-στόχο σας. Οι μαρτυρίες πελατών είναι από τις πιο αποτελεσματικές τεχνικές μάρκετινγκ καθώς δείχνουν στους ανθρώπους πώς έχετε βοηθήσει άλλους πελάτες που μπορεί να έχουν παρόμοιες ανάγκες.

marketing ypiresiwn, marketing υπηρεσιών, μάρκετινγκ υπηρεσιών, παροχή υπηρεσιών, paroxi ypiresiwn

Παρουσιάστε τις διακρίσεις και τα βραβεία σας

 Εάν έχετε λάβει βραβεία ή διακρίσεις που ξεχωρίζουν την επιχείρησή σας από τους ανταγωνιστές σας, εξετάστε πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να τα ενσωματώσετε στη στρατηγική μάρκετινγκ των υπηρεσιών σας.

Επικεντρωθείτε στη διαδικασία

Ενώ οι πελάτες σας ενδιαφέρονται για το τελικό αποτέλεσμα που μπορεί να προσφέρει η υπηρεσία σας, ο τρόπος που προσφέρετε την υπηρεσία σας μπορεί επίσης να προσφέρει αξία. Ενημερώστε τους πιθανούς πελάτες για μοναδικές δυνατότητες που προσφέρετε, όπως ευελιξία, άμεση ανταπόκριση, εξατομικευμένες υπηρεσίες ή σχέδια πληρωμών.

Επισημάνετε τους ανθρώπους σας

Δείξτε τους ανθρώπους πίσω από τις υπηρεσίες σας. Δείξτε εμπιστοσύνη στο πρόσωπο τους. Συμπεριλάβετε υπαλλήλους στο μάρκετινγκ. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επαγγελματικές φωτογραφίες της ομάδας σας, συνεντεύξεις, βίντεο ή αναφορές από τους υπαλλήλους σας.

Εν κατακλείδι…

Αν έχετε επιχείρηση παροχής υπηρεσιών μην αγνοείτε το μάρκετινγκ υπηρεσιών. Είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σας! Εξειδικεύεται, δίνει δυνατά εργαλεία και τη δυνατότητα να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό αν το χρησιμοποιήσετε.

Όπως υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία και βοηθήματα για κάθε δουλειά έτσι και το μάρκετινγκ υπηρεσιών είναι το ιδανικό εργαλείο για να προωθήσετε την επιχείρηση σας.

Είναι κρίμα να έχετε τις γνώσεις και τις δυνατότητες και να μην τις προβάλετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ο οποίος αποδεδειγμένα μπορεί να φέρει περισσότερους πελάτες και πωλήσεις!

Οπότε, είστε έτοιμοι να δώσετε ώθηση στην επιχείρησή σας;

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι το NFC marketing και γιατί το χρειάζεται άμεσα η επιχείρηση σου

Digital marketing για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών; Τι να προσέξεις και τι να αποφύγεις!

Ικανοποίηση πελατών: Το Α και το Ω για τις μικρές επιχειρήσεις

Αγαπάμε τις μικρές επιχειρήσεις και θέλουμε να τις δούμε να αναπτύσσονται! Αν δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε ή πώς να προχωρήσετε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Ακολουθήστε μας σε Facebook και Instagram γιατί έχουμε πολλά περισσότερα να μοιραστούμε για το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn