epixeiriseis paroxis ypiresiwn, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, marketing παροχής υπηρεσιών, μάρκετινγκ παροχής υπηρεσιών

Digital marketing για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών; Τι να προσέξεις και τι να αποφύγεις!

Το να μην χρησιμοποιείς το digital marketing, ή ελληνιστί ψηφιακό μάρκετινγκ, για την επιχείρηση σου είναι σα να κλοτσάς το μέλλον και τη βιωσιμότητα της! Ναι, ακόμα και εσύ που έχεις επιχείρηση παροχής υπηρεσιών επιβάλλεται να χρησιμοποιείς το ψηφιακό μάρκετινγκ! Διάβασε αυτό το άρθρο και θα καταλάβεις γιατί!

Δε θα επικεντρωθούμε στο πόσο σημαντικό είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις καθώς το θεωρούμε αυτονόητο, οπότε μπαίνουμε κατευθείαν στο ζουμί.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένας εκπληκτικός τρόπος προσέγγισης και σύνδεσης με πιθανούς πελάτες, και οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε υπηρεσίες δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα.

Υπάρχουν επαγγελματίες που μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ηλεκτρονικά. Όπως για παράδειγμα life ή business coaches, web developers, σύμβουλοι επιχειρήσεων ακόμα και διατροφολόγοι. Έτσι το ψηφικό μάρκετινγκ διευρύνει ακόμα περισσότερο το πεδίο δράσης και το επεκτείνει πέρα από συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια.

Από την άλλη, ακόμα κι αν απαιτείται φυσική παρουσία, το ψηφιακό μάρκετινγκ σε ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, δημιουργεί σχέσεις με τους υποψήφιους πελάτες και καθιερώνει τη αυθεντία σου. Για παράδειγμα, ένας βοηθός υγείας στο σπίτι που βοηθά άτομα που χρειάζονται νοσηλευτική ή ιατρική υπηρεσία μπορεί να βρει πελάτες και ακόμη και να δημιουργήσει μια πιστή βάση πελατών με την πάροδο του χρόνου με ένα αποτελεσματικό σχέδιο μάρκετινγκ.

epixeiriseis paroxis ypiresiwn, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, marketing παροχής υπηρεσιών, μάρκετινγκ παροχής υπηρεσιών

Οπότε ας δούμε σε ποια σημεία πρέπει να δώσεις βάση και πώς να χρησιμοποιήσεις το ψηφιακό μάρκετινγκ αν έχεις επιχείρηση παροχής υπηρεσιών για να έχεις τα μέγιστα οφέλη:

1. Δημιουργία περιεχομένου

Το περιεχόμενο είναι η βάση για οτιδήποτε στον κόσμο του μάρκετινγκ. Άλλωστε δεν βγήκε τυχαία η έκφραση “Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς”. Το μάρκετινγκ περιεχομένου αφορά τη δημιουργία και την δημοσίευση πολύτιμων πληροφοριών. Μέσω πολύτιμου περιεχομένου μπορείς να τραβήξεις την προσοχή καινούριων πελατών, να βοηθήσεις και να δώσεις πληροφορίες σε ήδη υπάρχοντες πελάτες, να ανοίξεις ένα δίαυλο επικοινωνίας και να συνδεθείς μαζί τους. Επιπλέον καθιερώνει την αυθεντία στον τομέα σου και σε ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Θα πρέπει να παρέχεις στο κοινό-στόχο σου χρήσιμες συμβουλές, οδηγούς ή ακόμα και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Πώς μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει αυτές τις πληροφορίες και πώς θα βελτιώσουν την καθημερινότητα και τη ζωή του;

Δεν ξέρεις πώς να ξεκινήσεις; Σκέψου τι προβλήματα και τι απορίες έχουν οι υπάρχοντες πελάτες σου, απάντησε τες και μοιράσου τις στα κανάλια σου(social media, blog κ.α.)

2. Φτιάξε το site σου

Θεωρούμε δεδομένο ότι σε ένα κόσμο που περιστρέφεται γύρω από την τεχνολογία θα πρέπει να έχει site η επιχείρησή σου. Ναι, ακόμα κι αν κινείσαι στον χώρο των υπηρεσιών! Το site σου είναι το κατάστημα σου, η βιτρίνα σου, η ταυτότητα σου. Είναι ο τρόπος για να δει κάποιος on line το “γραφείο” ή το “μαγαζί” σου. Μέσω του site μπορείς να δώσεις πληροφορίες για το ποιός είσαι, τι κάνεις, τι υπηρεσίες παρέχεις αλλά να δείξεις και δείγματα της δουλείας σου.

Επιπλέον ένα site δίνει άλλη βαρύτητα και κύρος στην επιχείρηση σου καθώς δείχνει επαγγελματισμό. Έχουμε μιλήσει πιο αναλυτικά γι’ αυτό στο άρθρο: Website vs Social Media: Γιατί η επιχείρησή σου χρειάζεται Website

3. Χρησιμοποίησε τα Social Media

Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης(social media marketing) είναι μια ακόμη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις την επιχείρηση σου. Ίσως δεν χρειάζεται καν να το αναλύσουμε πόσο σημαντική είναι η παρουσία μιας οποιασδήποτε επιχείρησης στα social media.

epixeiriseis paroxis ypiresiwn, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, marketing παροχής υπηρεσιών, μάρκετινγκ παροχής υπηρεσιών

Οι δημοσίευσεις στα social media είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα σου, να κερδίσεις καινούργιο κοινό, να επικοινωνήσεις τις γνώσεις σου και την αυθεντία σου και να παρουσιάσεις τις υπηρεσίες σου. Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αποκτήσει τρομερή δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια. Οι επιχειρήσεις που βασίζονται σε υπηρεσίες μπορούν να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες τους με τους πελάτες ανά πάσα στιγμή, όπου κι αν βρίσκονται.

Μπορεί να αναρωτιέσαι “Τι να δημοσιεύσω; Δεν έχω προϊόντα!”. Ξεκίνησε να μοιράζεσαι τις γνώσεις σου και να δίνεις πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες σου. Μπορεί να είναι ένα ”Πώς να…” , κάποιο tip, κάποια συμβουλή, κάποια νέα στον τομέα σου. Μπορείς να το κάνεις μέσω ποστ, βίντεο, story, tweet, live ανάλογα με το μέσο. Πραγματικά η δεξαμενή των επιλογών είναι μεγάλη.

Αν δεν έχεις βάλει την επιχείρηση σου στα social media βάλε την τώρα!

Προσοχή όμως! Δεν θα πρέπει να επικεντρωθείς στο να πουλάς τις υπηρεσίες σου. Κανείς δεν θέλει να του πουλάνε αποκάλυπτα. Δεύτερον, θα πρέπει να είσαι συνεπής. Μια δημοσίευση στις δεκαπέντε μέρες δεν κάνει τη διαφορά!

4. Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης(SEO)

Ίσως έχεις ακούσει πόσο σημαντικό είναι το SEO(Search Engine Optimization). Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι μια άλλη υπηρεσία ψηφιακού μάρκετινγκ από την οποία μπορούν να επωφεληθούν οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών.

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης είναι ένα σύνολο παραγόντων που κατατάσσουν το site σου υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης και να αυξάνουν την επισκεψιμότητα. Η Google, όπως και κάθε μηχανή αναζήτησης, σκανάρει το περιεχόμενο του site σου, ψάχνοντας για λέξεις κλειδιά, τη συνάφεια περιεχόμενου, όπως και κάποιους άλλους παράγοντες ώστε να μπορέσει να το κατηγοριοποιήσει. Όταν κάποιος κάνει αναζήτησή στη Google εμφανίζονται αυτά τα αποτελέσματα. Προφανώς σκοπός της κάθε επιχείρησης είναι να εμφανίζεται όσο υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης, καθώς ελάχιστοι θα δώσουν σημασία στα αποτελέσματα της 2ης και 3ης σελίδας αποτελεσμάτων.

Οπότε πρόσεξε να χρησιμοποιήσεις στρατηγικά λέξεις κλειδιά, να εντάξεις ένα blog στο site σου, να ελεγχεις τακτικά τη ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου. Αυτοί είναι μόνο κάποιοι παράγοντες. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδω: SEO friendly περιεχόμενο, πώς να το δημιουργήσετε και να απογειώσετε το site σας

5. Χρησιμοποίησε το e-mail marketing

Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(e-mail marketing) είναι μια άλλη υπηρεσία που μπορεί να σε βοηθήσει δυναμικά και αποτελεσματικά στον κόσμο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Σύμφωνα με έρευνες μάλιστα το email μάρκετινγκ έχει πολύ υψηλότερο ποσοστό μετατροπής σε πελάτες(άρα και πωλήσεις) από οποιαδήποτε άλλη τεχνική μάρκετινγκ. Γιατί αυτό; Γιατί όσοι είναι εγγεγραμμένοι στην e-mail λίστα έχουν ήδη ενδιαφερθεί για την επιχείρηση σου.

Η απόκτηση αυτών των e-mail θα πρέπει να είναι από τις βασικές επιδιώξεις της επιχείρησης σου. Αυτό μπορείς να το πετύχεις με τη δημιουργία μιας φόρμας εγγραφής στο site σου. Μπορείς να μοιρασεις αυτή τη φόρμα στα social media της επιχειρήσης σου. Επίσης, μπορείς να προσελκύσεις περισσότερα e-mail δίνοντας κάποιο δωρεάν e-book.

Διάβασε και αυτό: Γιατί η Επιχείρηση σου χρειάζεται το Email Marketing

epixeiriseis paroxis ypiresiwn, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, marketing παροχής υπηρεσιών, μάρκετινγκ παροχής υπηρεσιών

6. Δημιούργησε blog

Oι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών μπορούν επίσης να ξεκινήσουν το blog στον ιστότοπό τους για να αυξήσουν τις πωλήσεις και να βελτιώσουν τη δημιουργία δυνητικών πελατών. Τα ιστολόγια είναι εξαιρετικά εργαλεία. Καθιερώνουν την αυθεντία και αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης.

Το blogging είναι ένα απίστευτα αποτελεσματικό εργαλείο για επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες και θέλουν να εδραιώσουν τη φήμη τους στον κλάδο ή να βελτιώσουν τα επίπεδα εξυπηρέτησης πελατών τους. Βάση στοιχείων οι άνθρωποι προτιμούν να διαβάζουν ιστολόγια απ’ ότι να ακούν διαφημίσεις ή να διαβάζουν φυλλάδια. Οπότε αν χρησιμοποιείς το παραδοσιακό μάρκετινγκ όπως έντυπα, διαφημίσεις στο ραδιόφωνο κτλ ίσως ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις!

Διάβασε και αυτό:Τι είναι business blog και γιατί πρέπει να το εντάξεις άμεσα στο site σου

Μέσω του blog μπορείς να ενημερώνεις για νέες υπηρεσίες, τη χρησιμότητα αυτών των υπηρεσιών, να δίνεις tips και πληροφορίες που δίνουν αξία στον υποψήφιο πελάτη σου. Αν αρέσει σε κάποιον αυτό που διαβάζει τότε θα επιστρέφει ξανά και ξανά και ενδεχομένως θα γίνει όντως πελάτης σου.

7. Χρησιμοποίησε το ψηφιακό PR

Το Digital PR είναι ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σε οποιονδήποτε κλάδο και μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιδραστικό για τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Μια ισχυρή επωνυμία που θα αναφέρει την επιχείρηση σου σού δίνει ένα πλεονέκτημα όσον αφορά την ενίσχυση των σχέσεων με πελάτες. Σκέψου, πόσο πιο έγκυρη φαίνεται μια εταιρεία όταν προβάλεται από μια άλλη μεγαλύτερη εταιρεία ή κάποιο διάσημο site. Πολλές φορές καθορίζουν την απόφαση αγοράς ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, όχι;

To ψηφιακό PR επιτυχγάνεται μέσω της δημιουργίας συνδέσμων από ιστότοπους. Όταν η προβολή γίνεται μέσω ενός δυνατού και αξιόπιστου site όχι μόνο το ψηφιακό PR είναι ένα μέσο για να προβάλεις την επιχείρηση σου μπροστά σε ένα νέο κοινό-στόχο, αλλά η ύπαρξη αυτών των συνδέσμων βελτιώνει τις πιθανότητές σου για υψηλότερη κατάταξη στην οργανική αναζήτηση(SEO).

Οι σύνδεσμοι προς τον ιστότοπό σου από σχετικούς με το αντικείμενο σου και αξιόπιστους ιστότοπους αποτελούν ένα μήνυμα προς την Google ότι ο ιστότοπός σου είναι μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών υψηλής ποιότητας. Αντίθετα, οι σύνδεσμοι από χαμηλής ποιότητας, ανεπιθύμητους ιστότοπους έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα, επομένως είναι σημαντικό να ελέγχεις τακτικά ότι ο ιστότοπός σου σχετίζεται μόνο με αξιόπιστους ιστότοπους.

Μπορεί με όσα αναφέραμε παραπάνω να πιστεύεις ότι όλα ωραία και καλά στο χώρο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Σχεδόν! Για να επωφεληθείς από τα τεράστια οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να προσέξεις και κάποια λάθη που θα πρέπει να αποφύγεις!

Πάμε να δούμε ποια είναι αυτά τα λάθη:

1. Στόχευση στο λάθος κοινό

Ο πρωταρχικός σκοπός για το χτίσιμο μιας ισχυρής επωνυμίας(brand) είναι να εδραιώσεις την αναγνωρισιμότητα, την εμπιστοσύνη, την αναγνώριση. Όλα αυτά προέρχονται από μία πτυχή: τον καταναλωτή – ακριβώς τους πελάτες και το κοινό-στόχο. Δυστυχώς όμως, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν επιτυγχάνουν να έχουν απήχηση στο κοινό τους.

Για να αποφύγεις αυτό το μεγάλο λάθος, πρέπει να πραγματοποιήσεις έρευνα αγοράς-στόχου. Άλλωστε έχουμε τονίσει πολλές φορές την σημαντικότητα στο να βρεις το ιδανικό σου κοινό. Πριν ξεκινήσεις να δημιουργείς οποιαδήποτε στρατηγική μάρκετινγκ από όσα αναφέραμε και πιο πάνω, θα βοηθούσε να κατανοήσεις πρώτα το ιδανικό κοινό στο οποίο θέλεις να απευθύνεται η επιχείρηση σου. Σε ποιον προσφέρεις τις υπηρεσίες σου; Ποια είναι τα κρίσιμα χαρακτηριστικά του ιδανικού πελάτη σου; Ποιος ήταν ο κύριος σκοπός και η έμπνευση για την ίδρυση της εταιρείας αρχικά;

Διάβασε και αυτό:18+1 ερωτήσεις για να την ανακαλύψεις το Ιδανικό Κοινό της επιχείρησης σου

Τα αποτελέσματα και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν από την έρευνα αγοράς-στόχου μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις σωστές αποφάσεις για την επιχείρηση. Επομένως, βεβαιώσου ότι έχεις θέσει ως προτεραιότητα τον προσδιορισμό του σωστού κοινού και τη δημιουργία ενός brand που θα τους αντιπροσωπεύει.

2. Δεν ξεκαθαρίζεις τον στόχο της επιχείρησης

Ποιος είναι ο πρωταρχικός στόχος της ίδρυσης της εταιρείας; Μόλις έχεις τις σωστές απαντήσεις σε αυτήν την ερώτηση, θα είσαι σε θέση να δημιουργήσεις μια δήλωση του στόχου και της αποστολής σου, αυτό το “γιατί” που καθορίζει την επιχείρηση σου. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες εξακολουθούν να αποτυγχάνουν να καταλήξουν στη δήλωση αποστολής τους. Πέρα από τα κέρδη, δεν εξηγούν ποτέ γιατί δημιούργησαν την επιχείρηση εξαρχής.

Για να δημιουργήσεις μια επωνυμία με την οποία το κοινό μπορεί να ταυτιστεί και να εμπιστεύεται, πρέπει να βγάλεις προς τα έξω το σκοπό της λειτουργίας σου. Αφού το βρεις αυτό, βεβαιώσου ότι κάθε πτυχή της επωνυμίας (εικόνα, λογότυπο, προσωπικότητα και ετικέτα) αντικατοπτρίζει το ίδιο όραμα και αποστολή. Αυτό ενισχύει σημαντικά στο χτίσιμο εμπιστοσύνης της εταιρίας σου με το κοινό.

Η δήλωση αποστολής της εταιρείας χρησιμεύει ως βάση για το μανιφέστο της επιχείρησης σου. Αυτό περιλαμβάνει τους λόγους ύπαρξης της εταιρείας και γιατί το κοινό πρέπει να έρθει σε εσένα.

epixeiriseis paroxis ypiresiwn, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, marketing παροχής υπηρεσιών, μάρκετινγκ παροχής υπηρεσιών

3. Δεν ορίζεις τα μοναδικά χαρακτηριστικά, αξίες και οφέλη

Ποιο είναι το μοναδικό στοιχείο της υπηρεσίας σου που κανένας άλλος επιχειρηματίας δεν μπορεί να μιμηθεί; Αυτή είναι η μοναδικότητα και η ταυτότητα της υπηρεσίας σου. Ως αποτέλεσμα, πρέπει να εστιάσεις σε αυτό ώστε να εμπνεύσεις το κοινό να σε ακολουθήσει και να σε ξεχωρίσει. Αυτά είναι τα οφέλη, οι ιδιότητες και οι ατομικές αξίες που φωτίζουν τη μοναδικότητα της εταιρείας σου.

Αφιερώσε χρόνο για να σημειώσεις όλα όσα ξεχωρίζουν την εταιρεία σου από άλλες. Μην βιαστείς να απαντήσεις ότι αυτό που σε ξεχωρίζει είναι η ποιότητα και η τιμή! Όλοι την ίδια απάντηση δίνουν! Πρέπει να ορίσεις πώς οι υπηρεσίες σου διευκολύνουν και βελτιώνουν την καθημερινότητα του κοινού σου.

4. Μην ακολουθείς τυφλά τις τάσεις

Ένας σίγουρος τρόπος για να ξεχωρίσει η επιχείρηση σου με σύγχρονο και φρέσκο ​​τρόπο είναι να συμβαδίζεις με τις τελευταίες τάσεις. Ωστόσο, ενδέχεται να χάσεις τη βασική ταυτότητα της επιχείρησης σου στο όνομα της επιδίωξης της πιο καυτής τάσης. Γιά να δώσουμε ένα παράδειγμα: Μπορεί το Tik Tok να είναι ότι πιο hot στον social media κόσμο αυτή τη στιγμή. Αυτό δεν σημαίνει ότι ταιριάζει απαραίτητα στο ύφος της δικής σου υπηρεσίας.

Ό,τι φαίνεται ωραίο αυτή τη στιγμή μπορεί γρήγορα να σε παρασύρει. Ωστόσο, να θυμάσαι ότι μπορεί να χρειαστεί να παραλείψεις πολλές τέτοιες σύγχρονες τάσεις χωρίς να φαίνεσαι ξεπερασμένος. Ένας λόγος για τον οποίο οι περισσότερες επωνυμίες καταλήγουν να φαίνονται παρωχημένες είναι γιατί δεν κάνουν αξιολόγηση των αποτελεσμάτων και των προσπαθειών τους ώστε να βελτιώσουν ότι δεν λειτουργεί.

Πάρε αυτές τις νέες τάσεις ως πηγές έμπνευσης. Ωστόσο, απέφυγε να βασίζεσαι σε αυτές ως κρίσιμο στοιχείο του επόμενου σχεδιασμού επωνυμίας της εταιρείας σου ή της στρατηγικής ανάπτυξης της

 

Ευτυχώς όλα τα παραπάνω λάθη μπορούν να σε καθοδηγήσουν στα σωστά βήματα εν τελεί και να καθιερώσεις μια δυνατή επιχείρηση παροχής υπηρεσιών.

Ελπίζουμε να σου ξεκαθαρίσαμε εντελώς το τοπίο για το αν θα πρέπει να εντάξεις το ψηφιακό μάρκετινγκ στη στρατηγική της επιχείρησης σου και με ποιο τρόπο να το κάνεις. Αυτό που μένει τώρα είναι να αποφάσεις αν θέλεις να εξελίξεις την επιχείρηση σου και να βάλεις τις υπηρεσίες σου στην τροχιά του μέλλοντος. Τι αποφασίζεις;

Αν χρειαστείς οποιαδήποτε βοήθεια μην διστάσεις να επικοινωνήσεις μαζί μας ώστε να χαράξουμε παρέα μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ για την επιχείρηση σου.

Ακολούθησε μας σε Facebook και Instagram για να μένεις ενημερωμένος για τα πάντα γύρω από το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Facebook
Twitter
LinkedIn