e-commerce laptop marketing

Πώς θα απογειώσεις τις πωλήσεις του eshop : 14 πανεύκολα βήματα

Αν έχεις μικρή επιχείρηση και διαθέτεις e-shop, τότε σίγουρα θα θέλεις να μάθεις πώς θα απογειώσεις τις πωλήσεις.

Εμείς θα σου προτείνουμε τρόπους που θα σου δώσουν την ευκαιρία να το πετύχεις και να δεις το βελάκι στο σχεδιάγραμμα πωλήσεων να παίρνει την ανιούσα.

 

Πώς θα απογειώσεις τις πωλήσεις του e-shop : 14 πανεύκολα βήματα

 

Σήμερα γεγονός είναι ότι στην Covid εποχή που ζούμε, όλοι έχουν εκπαιδευτεί να αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα. Το φανταστικό είναι πως αυτό αφορά όλο το φάσμα των ηλικιών και όλα τα οικονομικά επίπεδα. Άρα έχεις προετοιμασμένο έδαφος για να απευθυνθείς και να πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Κρίνεται απολύτως αναγκαίο και αν δεν υπάρχει, είναι σημαντικό να δημιουργηθεί website για την επιχείρηση σου, που φυσικά θα συνοδεύεται από e-shop. (Διάβασε επίσης 9 σημαντικοί λόγοι για να αποκτήσει η επιχείρηση σου Website το 2022 )

 

Αν τώρα εφαρμόσεις και ορισμένες στρατηγικές marketing το κοινό όχι μόνο θα σε αποδεχτεί αλλά θα δεθεί στενά μαζί σου και θα λατρέψει τα προϊόντα σου. Κι αν νομίζεις πως είναι κάτι δύσκολο, κάτι που μόνο οι marketers μπορούν να το κάνουν, μάθε πως κάνεις λάθος. Μπορεί κάποιος που έχει επιχείρηση να εκπαιδευτεί και να μπορέσει να εφαρμόσει τις τακτικές προς όφελος της και να ανεβάσει τις πωλήσεις.

Πάμε να δούμε τα 14 βήματα;

 

14 Βήματα για να απογειώσεις το e-Shop της επιχείρησης σου

 

Βήμα 1 : Μάθε που απευθύνεσαι

Είναι αυτό που το λέμε συνέχεια και δεν θα πάψουμε ποτέ να τονίζουμε, δηλαδή, κατανόησε το κοινό σου. Βρες το μοντέλο του, ώστε να εξακριβώσεις πλήρως τις ανάγκες – προβλήματα του και να μπορέσεις να προσφέρεις την ικανοποίηση ή τη λύση, ανάλογα.

Σε αυτό το σημείο σε βοηθάει η χρήση εργαλείων όπως το σύστημα POS (Point-of-sale), με το οποίο μπορείς να κατηγοριοποιήσεις προτιμήσεις των πελατών. Εμείς σου δίνουνμε μια λίστα οδηγό με ερωτήσεις για να ανακαλύψεις το ιδανικό Κοινό της επιχείρησης σου και να δομήσεις τα χαρακτηριστικά της buyer persona σου. Μάθε περισσότερα εδώ.

Δηλαδή πουλάς στη μέση ηλικία, σε γυναίκες άνω των 20, αυτή είναι μια αρχή για να βρεις την persona σου. Φυσικά υπάρχουν πολλά άλλα χαρακτηριστικά της που μπορείς να συλλέξεις και να αξιοποιήσεις. Ο τρόπος αυτός σε οδηγεί στο να ξέρεις που θες να πουλήσεις και θα σου είναι ακόμη ευκολότερο να σκεφτείς αμέσως μετά το πως.

 

laptop shopping cart

 

Βήμα 2 : Μάθε από που σε βρίσκουν οι πελάτες σου

Ο τρόπος έχει ένα όνομα και λέγεται Google Analytics. Αν οι πωλήσεις έρχονται από διαφημίσεις στο facebook τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις περισσότερες. Απλά πράγματα, χρησιμοποιείς τα στοιχεία και μαθαίνεις την πηγή του πελατολογίου σου. Αν μια δημοσίευση έφερε μεγάλη επισκεψιμότητα σε ένα προϊόν στο website σου, κάνεις κι άλλα παρόμοια.

 

Βήμα 3 : Ανακάλυψε τί σε κάνει μοναδικό

Τι προσφέρεις σε σχέση με τους ανταγωνιστές σου; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα; Στις μικρές επιχειρήσεις είναι ένα βήμα που θα φέρει πολύ καλά αποτελέσματα. Σκέψου και προσάρμοσε τις στρατηγικές πώλησης ανάλογα. Που σημαίνει, πάτα πάνω σε αυτό για να ανέβουν οι πωλήσεις και να αυξήσεις τα κέρδη σου. Μπορεί π.χ. η διαφορά σου να μην είναι στο προϊόν αλλά στην αντιμετώπιση του πελάτη. Πάρε μολύβι και χαρτί και γράψει “σε τι διαφέρω από τους υπόλοιπους”. Η απάντηση θα οδηγήσει σε άνοδο των πωλήσεων. Τόσο απλά.

 

Βήμα 4 : Μάθε το λόγο που δεν αγοράζει το κοινό από το e-shop σου

Όταν τα αναλυτικά στοιχεία δείχνουν πως ο κόσμος σε προτιμάει αλλά δεν φτάνει στο καλάθι, τότε πρέπει να αναρωτηθείς τι συμβαίνει. Μήπως η εμπειρία της επίσκεψης τον δυσκολεύει και εγκαταλείπει, μήπως κάτι τον σταματάει και φεύγει με το καλάθι ανέπαφο; Η περιήγηση στο e –shop πρέπει να είναι εύκολη και ευχάριστη ταυτόχρονα. Πρέπει ακόμη να ακολουθεί δελεαστικά μονοπάτια ο δυνητικός πελάτης, ώστε να οδηγείται στο καλάθι και να αγοράζει.

Πώς θα το πετύχεις;

Μπορείς να ζητήσεις τη γνώμη κάποιων προσώπων που εμπιστεύεσαι όσον αφορά την εμπειρία τους στην περιήγηση τους στο e- shop σου. Μπορείς βέβαια πάντα να απευθυνθείς σε κάποιον ειδικό και να σου λύσει το πρόβλημα.

 

Βήμα 5 : Η εξυπηρέτηση του πελάτη στο e-shop είναι σημαντικότατη

Μπορείς να δημιουργήσεις μια σελίδα με την οποία θα έχεις επικοινωνία με τον πελάτη, ώστε να μπορείς να ακούς τις ανάγκες του και επιπλέον να λύνεις τα προβλήματά του. Οι συχνές ερωτήσεις που εμπεριέχονται στα e-shop βοηθούν πολύ προς αυτή την κατεύθυνση. Αν όμως ρωτάνε και δεν παίρνουν αμέσως απάντηση, τότε πολύ πιθανό είναι να εγκαταλείψουν το κατάστημά σας και εσύ τα σχέδια για αύξηση των πωλήσεων.

 

internet cells

 

 

Βήμα 6 : Η πληρωμή πρέπει να είναι πανεύκολη

Όταν ο πελάτης φτάνει στο ταμείο και έχει να αντιμετωπίσει μια μεγάλη φόρμα που θα συμπληρώσει, 90% θα εγκαταλείψει την αγορά. Μια απλή διαδικασία θα τον κάνει την ώρα που αποφάσισε να αγοράσει να εκτελέσει την πληρωμή. Αν η διαδικασία δεν είναι απλή, τότε κατά τη διάρκεια της συμπλήρωσης το αφήνει και βγαίνει από τη σελίδα, είναι κάτι που όλοι μας το έχουμε κάνει.

 

Βήμα 7 : Το SEO (Search Engine Optimisation) αγαπάει τις πωλήσεις ή και το αντίθετο

Η μάχη με τις μηχανές αναζήτησης είναι σκληρή υπόθεση και απαιτεί να ασχοληθείς για να μάθεις. Το να αναδειχτείς σε υψηλές θέσεις σε μηχανές αναζήτησης, είναι πολύ σημαντικός στόχος που θα πρέπει να τον κατακτήσει. Όταν ο χρήστης ρωτάει “που θα αγοράσω κουρτίνες ” εσύ πρέπει να τον καθοδηγήσεις σε εσένα γιατί έχεις τις καλύτερες.

Πως;

Με την εφαρμογή και δημιουργία προϋποθέσεων οι οποίες θα κάνουν επηρεάσουν τον αλγόριθμο να σε προτείνει στις πρώτες θέσεις θέασης. Το λεγόμενο SEO που όλοι θέλουμε να το έχουμε ικανοποιημένο. Είναι πολύ σημαντικό γιατί, η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών περίπου το 90% δεν ανοίγει τη δεύτερη σελίδα αναζήτησης.

Πως θα γίνει αυτό;

  • Εξαρτάται από τους κανόνες της συγκεκριμένης μηχανής
  • Από το πόσο τους εφαρμόζεις
  • Από την ανάλυση όλων των δεδομένων που έχεις συλλέξει

laptop safe money

 

Βήμα 8 : Πρόσθεσε ενδιαφέρον περιεχόμενο με blog άρθρα

Πρόσθεσε πληροφορίες σχετικά με το προϊόν σου που θα αναζητήσουν ως ερωτήσεις οι χρήστες. Όταν δηλαδή κάποιος ρωτάει τη μηχανή αναζήτησης για κάτι που αφορά αυτό που προσφέρεις, εσύ πρέπει να τους δώσεις πληροφορίες ώστε να τον οδηγήσεις στο δικό σου κατάστημα. Αυτό γίνεται με τη δημιουργία blog άρθρων δηλαδή που παρέχουν περιεχόμενο χρήσιμο και σχετικό με τα προϊόντα σου.

Αν π.χ. κατασκευάζεις κοσμήματα μπορείς να δώσεις πληροφορίες σχετικά με τα μέταλλα, τους πολύτιμους λίθους, το πώς θα τα φορέσει κάποιος, την ιστορία του κοσμήματος κ.α.

 

Βήμα 9 : Οι κριτικές πελατών βοηθούν το e-shop να πουλάει

Ένας μεγάλος όγκος αγοραστών επηρεάζεται από τις κριτικές των πελατών όταν επισκέπτεται ένα e-shop. Οπότε οι έκθεση καλών κριτικών θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις. Η βαθμολογία με τα γνωστά αστέρια είναι μια καλή λύση. Να θυμάσαι ωστόσο πως για να γράψει κάποιος μια κριτική πρέπει να του το κάνεις εύκολο. Όσο πιο εύκολο είναι τόσο πιο πολλές κριτικές θα συλλέξεις. Αν ένα προϊόν λαμβάνει επαναλαμβανόμενες κακές κριτικές τότε το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το αποσύρεις.

 

Βήμα 10 : Το e–shop πρέπει να είναι φιλικό με τα κινητά

Όλοι χρησιμοποιούμε τα κινητά και για αγορές. Άρα χρησιμοποίησε μια πλατφόρμα που κάνει εύκολη την περιήγηση μέσω κινητού μια πλατφόρμα που να σου προσφέρει responsive design, φιλική δηλαδή προς τα smartphones.

 

woman buying online with credit card

 

Βήμα 11 : Τα έξοδα αποστολής σταματούν τις πωλήσεις

Πόσες φορές σου άρεσε κάτι που έχει σούπερ δελεαστική τιμή, π.χ. 10 ευρώ και λες ναι, θα το πάρω. Φτάνεις όμως στην αγορά και βλέπεις πως τα έξοδα αποστολής είναι 6 ευρώ. Δεν θα το πάρεις, γιατί παύει να είναι οικονομικό. Ας το δούμε διαφορετικά τώρα. Βλέπεις κάτι που το θέλεις και κοστίζει 38 ευρώ. Φτάνεις πάλι στην αγορά και ενημερώνεσαι πως στα 50 ευρώ έχεις δωρεάν αποστολή. Ξέρεις τι θα κάνεις; θα ψάξεις να βρεις κάτι για να κερδίσεις τα δωρεάν μεταφορικά.

Συνήθως οι πελάτες των e – shop δεν σκέφτονται τα έξοδα αποστολής πριν φτάσουν στο ταμείο. Λατρεύουν τη δωρεάν αποστολή αλλά αν αυτό δεν είναι εφικτό για να μην χάσεις πελάτες που θα τους σταματήσουν τα μεταφορικά, διατήρησέ τα σε χαμηλά επίπεδα.

 

Βήμα 12 : Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις

Φρόντισε οι φωτογραφίες να έχουν την καλύτερη δυνατή ποιότητα στο e–shop. Δεν πρόκειται ποτέ μα ποτέ να πραγματοποιήσεις μια πώληση αν η βιτρίνα σου δεν είναι άψογη. Το ίδιο ισχύει και στις online πωλήσεις. Δεν κάνεις πωλήσεις αν η απεικόνιση του προϊόντος δεν δελεάζει το χρήστη. Εξίσου σημαντικό να δείχνεις το προϊόν σε παραπάνω από μια φωτογραφίες. Ο πελάτης θέλει να δει όσες περισσότερες λεπτομέρειες γίνεται πριν αποφασίσει να επισκεφτεί το ταμείο.

 

Βήμα 13 : Το email marketing θα βοηθήσει τις πωλήσεις

Ναι είναι παλιός τρόπος αλλά, ακόμη και σήμερα δουλεύει καταπληκτικά όσον αφορά στις πωλήσεις κυρίως μικρών επιχειρήσεων. Διάβασε επίσης Γιατί η Επιχείρηση σου χρειάζεται το Email Marketing

 

Μπορείς να:

  • Συλλέξεις διευθύνσεις μέσω πλατφόρμας
  • Ενημερώνεις τους πελάτες για προσφορές, νέα προϊόντα
  • Δίνεις συμβουλές

Μπορείς ακόμη να συλλέξεις διευθύνσεις με το να προσφέρεις μια έκπτωση στο e-shop μέσω της εγγραφής του πελάτη στο site.

 

cubes sales

 

Βήμα 14 : Χρησιμοποίησε τα social media

Τα social μπορούν να ωθήσουν τις πωλήσεις στο e-shop σου. Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα, το instagram μπορεί να παρακινεί το κοινό να προσανατολιστεί σε αγορές. Οι περισσότεροι εκ των χρηστών του έχουν αγοράσει μέσω της πλατφόρμας. Οπότε είναι μονόδρομος το να χρησιμοποιήσεις τη δύναμη των social για να αυξήσεις τις πωλήσεις.

 

Σε ενδιαφέρει να διαβάσεις και αυτό : Social Media – 9 τρόποι να αυξήσεις τις online πωλήσεις σου

 

Τα social media θα σε βοηθήσουν να προσελκύσεις νέους πελάτες. Η αλήθεια είναι πως η εποχή ωθεί τους καταναλωτές στο να αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου.

 

Να έχεις υπόψιν σου πως ο πελάτης εκτελεί ένα ταξίδι στη σελίδα σου, το αν θα τον οδηγήσεις στον προορισμό της πώλησης, αυτό εξαρτάται από εσένα.

 

Αν διαθέτεις μικρή επιχείρηση το να δημιουργήσεις παρουσία εκεί είναι πραγματικά μονόδρομος, αν θέλεις να ακολουθήσεις τους σημερινούς ρυθμούς της αγοράς.

 

Εμείς μπορούμε να σε βοηθήσουμε να τα καταφέρεις. Είμαστε κοντά σου για κάθε ερώτηση και απορία, είμαστε κοντά σου για να μπορέσεις να ενισχύσεις τις πωλήσεις σου μέσω ενός σύγχρονου site που θα διαθέτει ένα άριστο λειτουργικά e – shop.

 

Επικοινώνησε μαζί μας για να σου λύσουμε κάθε απορία στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn