Γεννημένη μεταξύ 1996 και 2010, η γενιά Z έχει συνείδηση της αξίας και έλκεται από αυθεντικές επιχειρήσεις. Είναι τολμηρή και δημιουργική στις τάσεις στο TikTok, στο Instagram Reels και σε άλλες πλατφόρμες. Γι΄ αυτό και απαιτεί μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση.
Πώς μπορείς, λοιπόν να συνδεθείς με την αγορά της Gen Z το 2022; Συνέχισε να διαβάζεις…
Ποιοι ανήκουν στην Gen Z;
Έχοντας μεγαλώσει με smartphone, διαδίκτυο και social media, η γενιά των Gen Z είναι πιο πιθανό να αγοράσει από επιχειρήσεις που έχουν καθιερώσει σαφείς αξίες, χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς και με ισχυρή διαδικτυακή κοινότητα.
https://www.instagram.com/p/CHqWXPCAJND/?utm_source=ig_embed
Σύμφωνα με τη συνιδρυτή του PRZM, Liz Toney, «Οι νέοι που ανήκουν στην Gen Z, καθοδηγούν τα κέρδη, βρίσκονται πίσω από τις μεγαλύτερες συμπεριφορικές και πολιτισμικές αλλαγές που βλέπουμε σήμερα, και επίσης λαμβάνουν αποφάσεις που θα μας επηρεάσουν για τα επόμενα χρόνια».
Με μερικές στρατηγικές, μπορείς δημιουργήσεις περιεχόμενο με το οποίο η γενιά Gen Z θα αλληλεπιδράσει – χωρίς βέβαια να αποκλείεις τους τρέχοντες πελάτες σου.
Είσαι έτοιμος να δημιουργήσεις μια σταθερή στρατηγική marketing της Gen Z;
Για να συνδεθείς με τη νέα γενιά, θα πρέπει να έχεις υπόψη σου αυτές τις πέντε στρατηγικές:
- Καθιέρωσε ξεκάθαρες αξίες και στόχους
- Να είσαι ειλικρινής και υπεύθυνος στις απόψεις σου
- Καθιέρωσε την προσωπικότητα της επιχείρησής σου
- Να είσαι διασκεδαστικός
- Δημιούργησε μια ισχυρή κοινότητα
#1: Καθιέρωσε ξεκάθαρες αξίες και στόχους
Για αρχή, είναι σημαντικό για την επιχείρησή σου να εδραιωθούν οι αξίες και η στόχοι σου. Μερικά θέματα που έχουν σημασία για το Gen Z περιλαμβάνουν:
- Δικαιώματα LGBTQ+
- Διαφορετικότητα
- Κοινωνική ευθύνη
Πάρτε για παράδειγμα την μάρκα εσωρούχων Parade:
https://www.instagram.com/p/CGCw6FNBnjX/?utm_source=ig_embed
Η Parade σχεδιάζει καμπάνιες που ενθαρρύνουν το κοινό να αγαπά το σώμα του όπως και να είναι. Με σαφώς καθορισμένες αξίες, η Parade μπορεί να διαφοροποιηθεί από άλλες μάρκες στον κλάδο της και να αλληλεπιδράσει με το κοινό της Gen Z.
#2 Να είσαι ειλικρινής και υπεύθυνος στις απόψεις σου
Το επόμενο βήμα στη στρατηγική marketing της Gen Z είναι να διασφαλίσεις ότι είσαι ειλικρινής και αναλαμβάνεις την ευθύνη για τυχόν λάθη.
Η Gen Z δεν έχει κανένα ενδοιασμό να κάνει την έρευνά της στα social media για την επιχείρησή σου και να διαβάσει σχόλια και κριτικές.
«Η εμπιστοσύνη του κοινού στη μάρκα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της επιχείρησης. Έχουμε δει επιχειρήσεις να “σκοντάφτουν” σε λάθη επειδή δεν τήρησαν τα πρότυπα που είχαν επικοινωνήσει», εξηγεί ο Larry.
#3 Καθιέρωσε την προσωπικότητα της επιχείρησής σου
Για να εμπλακείς και να συνδεθείς με το Gen Z, αποχαιρέτησε την αισθητική που εστιάζει στη χιλιετία του τέλεια επιμελημένου περιεχομένου.
Όχι άλλες κομψές και μίνιμαλ εικόνες. Η γενιά των Gen Z θέλει επιχειρήσεις που είναι τολμηρές, έχουν δυνατή φωνή και προσωπικότητα. Μην φοβάσαι να πειραματιστείς!
Το Starface εμπορεύεται κρέμες για τα σπυράκια και οι λογαριασμοί του στα social media είναι γεμάτοι με λαμπερό κίτρινο, αστέρια και χαμογελαστά πρόσωπα.
https://www.tiktok.com/@starface?referer_video_id=6881611539950898437&refer=embed
Προωθεί τα προϊόντα του με απλό και ευχάριστο τρόπο με βίντεο γεμάτα με σωστούς τρόπους περιποίησης δέρματος, διασκεδαστικές μεταμορφώσεις προσώπων και συναρπαστική μουσική.
#4: Να είσαι διασκεδαστικός
Οι Gen Zers έχουν μια ασυνήθιστη ικανότητα να φιλτράρουν κατευθείαν το περιεχόμενο που βλέπουν. Στην ουσία έχεις μόνο 8 δευτερόλεπτα για να περάσεις το μήνυμά σου χωρίς να σε προσπεράσουν. Πώς θα το πετύχεις αυτό; Φυσικά, διασκεδάζοντάς τους!
Ο Larry λέει ότι η μάρκα μακιγιάζ Fenty Beauty το έχει κάνει αποτελεσματικά τόσο με το περιεχόμενο TikTok όσο και με τα Instagram Reels:
https://www.instagram.com/reel/CWjzQtKgk9g/?utm_source=ig_embed
Η δημιουργία διασκεδαστικών και γρήγορων σεμιναρίων με διάφορους influencers ομορφιάς και δημιουργούς περιεχομένου επιτρέπει στην Fenty Beauty να αναδεικνύει τα προϊόντα της με έναν εύκολο και εντυπωσιακό τρόπο.
#5: Δημιούργησε ισχυρή κοινότητα
Η οικοδόμηση μιας ψηφιακής κοινότητας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής marketing της Gen Z.
Σύμφωνα με έρευνες, η Gen Z είναι η πιο μοναχική γενιά. Επομένως, αναζητά ενεργά τρόπους για να εμπλακεί και να συνδεθεί με άτομα με κοινά ενδιαφέροντα. Οι επιχειρήσεις έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό. Συνεργάσου με πραγματικούς ανθρώπους – influencers που ταιριάζουν με τις αξίες της επιχείρησής σου και έχουν να προσφέρουν κάτι νέο στην εικόνα σου. «Βρείτε ανθρώπους που πιστεύετε ότι μπορούν να χρησιμεύσουν ως πρεσβευτές της μάρκας σας, αξιοποιώντας τη δύναμη που έχουν στα social media με αυθεντικό τρόπο», εξηγεί ο Larry.
Ένας άλλος τρόπος για να δημιουργήσεις ισχυρή κοινότητα είναι είτε να ζητήσεις συμβουλές και σχόλια από τη Gen Z για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου (π.χ μέσω δημοσκόπησης), είτε να παρουσιάσεις τις απόψεις πελατών που είναι αφοσιωμένοι στην επιχείρησή σου για χρόνια.
Για παράδειγμα, το Chipotle φιλοξένησε εκδηλώσεις στο Zoom σε θαυμαστές και διασημότητες:
Κάτι τέτοιο, σε βοηθά να ενισχύσεις την αίσθηση της κοινότητας, και δημιουργήσει μία σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό σου.
Το marketing Gen Z είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσεγγίσεις τη νεότερη γενιά και να συνδεθείς με έναν νέο τύπο καταναλωτή: έναν καταναλωτή που έχει επίγνωση της αξίας, αγαπά τολμηρές προσωπικότητες και αναζητά την αίσθηση του “εμείς”.
Επικοινώνησε μαζί μας για να σου λύσουμε κάθε απορία στο Facebook, στο Instagram ή κλείσε ένα ραντεβού μαζί μας.
Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο διάβασε ακόμα →
Πώς να χτίσεις το ιδανικό κοινό για την επιχείρησή σου με τα Social Media
Social Media – 9 τρόποι να αυξήσεις τις online πωλήσεις σου