marketing gia luxury brands, marketing για luxury brands, μάρκετινγκ για luxury brands, μάρκετινγκ πολυτελών υπηρεσιών, luxury holidays

Marketing για Luxury Brands | 10 Tips Στρατηγικής Για Να Εφαρμόσετε

Εάν το brand σας αφορά πολυτελείς τσάντες, εκλεπτισμένα κοσμήματα, διαχειρίζεστε πολυτελή ακίνητα ή γενικότερα βρίσκεστε στο luxury κομμάτι, τότε το marketing σας επιβάλλεται να πάει σε άλλο επίπεδο, σε άλλη κατεύθυνση. Το όνομα αυτής της κατεύθυνσης: marketing για luxury brands.

Έχετε ήδη επιλέξει να παράγεται ένα προϊόν ή να προσφέρετε μια υπηρεσία υψηλών προδιαγραφών. Έχετε ήδη στοχεύσει σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Δε θα πρέπει να ακολουθήσετε και άλλα πιο συγκεκριμένα βήματα στο marketing της επιχείρησης σας;

Τα τελευταία χρόνια, τα brands(επωνυμίες) πολυτελείας επεκτείνονται σε νέες αγορές και κλάδους. Υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για είδη πολυτελείας σε ένα ευρύτερο φάσμα καταναλωτών που μπορούν ή επιθυμούν να πληρώσουν το προϊόν ή την υπηρεσία. Επίσης όμως και ο αριθμός των luxury brand αυξάνεται με αποτέλεσμα μεγάλο ανταγωνισμό σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι κοινού. Τι θα κάνετε για να ξεχωρίσετε; Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να ακολουθήσετε συγκεκριμένη στρατηγική και να δουλέψετε για να κερδίσετε το μερίδιο αγοράς σας.

Εξάλλου, οι πελάτες που αγαπούν την πολυτέλεια δεν περιμένουν τίποτα άλλο παρά το καλύτερο και δεν φοβούνται να ξοδέψουν χρήματα για να το αποκτήσουν. Ποιο είναι λοιπόν το κλειδί για μια επιτυχημένη στρατηγική marketing για luxury brands; Πώς θα προσεγγίσετε το συγκεκριμένο κοινό που επιθυμείτε; Πώς θα δηλώσετε την παρουσία σας; Με ποιον τρόπο θα ισχυροποιήσετε το brand σας και βέβαια θα αυξήσετε τα κέρδη σας;

Αυτό το άρθρο είναι ένας οδηγός marketing για luxury brands. Θα δούμε τους πιο σημαντικούς παράγοντες που μπορούν να κάνουν το brand σας να ξεχωρίσει. Οπότε keep reading!

Ποια είναι luxury brands;

marketing gia luxury brands, marketing για luxury brands, μάρκετινγκ για luxury brands, μάρκετινγκ πολυτελών υπηρεσιών, luxury holidays

Ας δούμε πρώτα τι θεωρούμε luxury brand. Ένα luxury brand είναι μια επωνυμία που σχετίζεται με πολυτελή προϊόντα υψηλής ποιότητας. Τα προϊόντα και οι υπηρεσίες πολυτελείας θεωρούνται συχνά ως αποκλειστικά(για συγκεκριμένο κοινό) και έχουν υψηλή τιμή.

Αν και ο ορισμός της πολυτέλειας διαφέρει από άτομο σε άτομο, τα luxury brand συνδέονται γενικά με έναν συγκεκριμένο τρόπο ζωής ή ένα σύνολο αξιών. Για παράδειγμα, μια Porsche μπορεί να θεωρηθεί ως σύμβολο κατάστασης, ενώ ένα Rolex μπορεί να θεωρηθεί σημάδι επιτυχίας.

Οι luxury επωνυμίες προκαλούν συναισθηματική έλξη. Τα άτομα που αποκτούν τέτοια προϊόντα προσδιορίζουν την ταυτότητα τους μέσα από αυτά. Συνήθως αποκτούν ό,τι πιο πρόσφατο λανσάρεται ενώ πολλές φορές είναι επιτακτική η ανάγκη απόκτησης του προϊόντος. Τέτοια brand μπορεί να κινούνται στο χώρο της μόδας, της ομορφιάς, της αυτοκινητοβιομηχανίας, της φιλοξενίας και αλλού.

Τα πολυτελή brand είναι συνήθως γνωστά, καθιερωμένα και συχνά έχουν μακρά ιστορία π.χ. Versace, Dior, Rolls Royce κ.α. Γενικά έχουν ανώτερο επίπεδο ποιότητας και δεξιοτεχνίας.

marketing gia luxury brands, marketing για luxury brands, μάρκετινγκ για luxury brands, μάρκετινγκ πολυτελών υπηρεσιών, luxury holidays

Στρατηγική marketing για luxury brands

Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στο μάρκετινγκ πολυτελείας

Κατά την προβολή και προώθηση των προϊόντων πολυτελείας, υπάρχουν διάφορες πιθανές στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας. Πρέπει να έχετε γνώση και να εξετάσετε το προφίλ του κοινού-στόχου σας και τι αναζητά στις αγορές του.

Μια προσέγγιση είναι να εστιάσετε στην σπανιότητα και τη μοναδικότητα ή στην αποκλειστικότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Αυτό μπορεί να γίνει διασφαλίζοντας ότι παράγεται μόνο περιορισμένος αριθμός αντικειμένων ή δημιουργώντας μια λίστα αναμονής για πιθανούς πελάτες.

Μια άλλη προσέγγιση είναι να δώσετε πολυτελή εμπειρία στο κοινό σας. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τα πάντα, από την προσφορά πρόσβασης VIP σε εκδηλώσεις έως την παροχή υπηρεσιών διασκέδασης.

Μια άλλη προσέγγιση είναι η εστίαση στην ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη χρήση μόνο υλικών υψηλής ποιότητας ή την προσφορά μιας εξατομικευμένης(custom) υπηρεσίας που είναι προσαρμοσμένη στο προφίλ και τις επιθυμίες του εκάστοτε πελάτη.

Ένα luxury brand μπορεί επίσης να επικεντρωθεί στην κληρονομιά και την ιστορία του, δίνοντας έμφαση στη μακροχρόνια φήμη που αντιπροσωπεύει την πολυτέλεια και τη χλιδή. Εάν η επωνυμία σας ιδρύθηκε πριν από χρόνια, φροντίστε να συμπεριλάβετε στον ιστότοπό σας μια ενότητα της ιστορίας σας με ενδιαφέροντα στοιχεία. Επίσης, φροντίστε η ταυτότητα σας να δηλώνει αυτή την ιστορία. Είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για ενισχύσετε το brand σας.

Εάν μπορείτε «παντρέψτε» την καινοτομία με την παράδοση στη στρατηγική marketing σας. Ένας ενδιαφέρον τρόπος για να γίνει αυτό είναι η συνεργασία με καλλιτέχνες. Ένα καλό παράδειγμα είναι η πολυτελής μάρκα Louis Vuitton, η οποία έχει συνεργαστεί με τους Yayoi Kusama, Stephen Sprouse, Takashi Murakami και Jeff Koons.

Τέλος, ένα luxury brand μπορεί να επικεντρωθεί στη συναισθηματική έλξη που προκαλεί καθώς δημιουργεί συναισθήματα οικειότητας και ευφορίας στον ιδανικό πελάτη και πολλές φορές αυτός ο πελάτης θεωρεί αλληλένδετο τον εαυτό του με το brand. Αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να συνδεθείτε με τους πελάτες σε συναισθηματικό επίπεδο και να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη και πιστούς πελάτες. Μπορεί να λειτουργήσει ιδιαίτερα καλά τόσο σε luxury προϊόντα αλλά και υπηρεσίες.

Κάθε στρατηγική marketing έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, αλλά το κλειδί της επιτυχίας σε οποιαδήποτε περίπτωση(οποιαδήποτε περίπτωση επαναλαμβάνουμε) είναι να κατανοήσετε ποια θα έχει καλύτερη απήχηση στο κοινό-στόχο σας. Συγκεκριμένα στο luxury brand marketing όποια προσέγγιση κι αν ακολουθήσετε θα πρέπει να προσέξετε τα προϊόντα σας και οι υπηρεσίες σας να είναι υψηλής ποιότητας και να δηλώνουν ένα συγκεκριμένο status.

10 Συμβουλές για επιτυχημένο marketing

Το marketing για luxury επωνυμίες μπορεί να είναι μια πρόκληση, καθώς η επωνυμία θα πρέπει να δηλώνει πολυτέλεια και ταυτόχρονα να είναι προσιτή στο συγκεκριμένο δικό της κοινό. Γιατί έστω κι αν μιλάμε για ένα οικονομικά ευκατάστατο κοινό, μπορεί και εδώ να έχουμε διαφορετικές διαβαθμίσεις.

Ποια είναι λοιπόν τα βασικά συστατικά μιας επιτυχημένης στρατηγικής marketing για luxury brands; Ας δούμε 10 συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να προσεγγίσετε το ιδανικό σας κοινό και θα καθιερώσετε το brand σας.

1.Κρατήστε το απλό

Τα luxury brand θα πρέπει να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν πάρα πολλές λέξεις ή σύνθετες εικόνες στο υλικό μάρκετινγκ τους. Ο στόχος είναι να μεταδώσετε ένα αίσθημα πολυτελείας και αποκλειστικότητας, όχι όμως να κατακλύσετε τους πιθανούς πελάτες με πληροφορίες.

Διαβάστε επίσης: Μάρκετινγκ Ακινήτων | Ο Πλήρης Οδηγός Για Ιδιοκτήτες Καταλυμάτων

2. Εστιάστε στην ποιότητα, όχι στην ποσότητα

Είναι καλύτερο να έχετε έναν μικρό, υψηλής ποιότητας αριθμό δυνητικών πελατών, παρά έναν μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών χαμηλής ποιότητας. Όταν τα luxury brands απευθύνονται σε ένα μεγαλύτερο κοινό που δεν ανήκει στο ιδανικό τους κοινό, κινδυνεύουν να μειώσουν τη δύναμη του μηνύματός τους, την ταυτότητά τους και την απήχησή τους.

3. Δημιουργήστε ένα Unique Selling Proposition(USP), μια μοναδική πρόταση πώλησης

Ο καλύτερος τρόπος για να δώσετε στην επωνυμία σας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι να δημιουργήσετε μια μοναδική πρόταση πώλησης (USP). Μια μοναδική πρόταση που θα σας διαφοροποιήσει. Αυτή είναι μια δήλωση που εξηγεί τι κάνει την επωνυμία σας μοναδική, τι την ξεχωρίζει από την υπόλοιπη αγορά. Πώς θα βρείτε αυτή την πρόταση; Αναρωτηθείτε γιατί οι πελάτες πρέπει να αγοράζουν από εσάς και όχι από τους ανταγωνιστές σας.

Το USP σας θα πρέπει να βασίζεται στα μοναδικά πλεονεκτήματα της επωνυμίας σας και στο πώς αυτά τα δυνατά σημεία μπορούν να ωφελήσουν τον πελάτη. Θα μπορούσατε να εστιάσετε στην πολυτέλεια, την ποιότητα ή την εξυπηρέτηση πελατών.

Για παράδειγμα αν διαχειρίζεστε μια πολυτελή βίλα στην Μύκονο, προσφέρετε στους πελάτες σας μια ημερήσια εκδρομή με σκάφος. Εάν φτιάχνετε καλλυντικά υψηλής ποιότητας ενημερώστε τους πελάτες σας ότι σε συγκεκριμένα προϊόντα σας θα έχουν πρόσβαση μόνο αυτοί.

Γενικά όταν μιλάμε για τον luxury κλάδο παίξτε το χαρτί της αποκλειστικότητας. Βεβαιωθείτε ότι το USP σας είναι αξέχαστο και εύκολο στην κατανόηση.

4. Δουλέψτε τις λεπτομέρειες

Λεπτομέρειες από το σχεδιασμό του προϊόντος μέχρι τη συσκευασία. Κάθε πτυχή του προϊόντος, της υπηρεσίας και του brand σας πρέπει να φωνάζουν «πολυτέλεια». Πρέπει να αντικατοπτρίζεται η ποιότητα και η προσοχή στην λεπτομέρεια. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια ισχυρή ταυτότητα της επωνυμίας σας που θα την κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

5. Εστιάστε στην εμπειρία του πελάτη

Η καλύτερη εμπειρία πελάτη είναι εξαιρετικά σημαντική για οποιονδήποτε κλάδο, για οποιαδήποτε επιχείρηση, σε όποιον κι αν απευθύνεται! Από τη στιγμή που ένας πελάτης αλληλεπιδρά με την επωνυμία σας, θα πρέπει να στοχεύετε στη δημιουργία μιας πολυτελούς και αυθεντικής εμπειρίας. Αυτό θα πρέπει φυσικά να περιλαμβάνει τόσο την εμπειρία στο κατάστημα όσο και την διαδικτυακή εμπειρία.

6. Προσφέρετε μια custom(εξατομικευμένη) υπηρεσία

Τα brand πολυτελείας καλό είναι να προσφέρουν μια εξατομικευμένη υπηρεσία που είναι προσαρμοσμένη στον μεμονωμένο πελάτη. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την προσαρμογή των προϊόντων στις προδιαγραφές του πελάτη, την παροχή προσωπικής υπηρεσίας αγορών ή άλλα ειδικά προνόμια. Για παράδειγμα ένας σύμβουλος-στυλίστας εάν έχετε ένα brand στο χώρο της πολυτελούς ένδυσης.

marketing gia luxury brands, marketing για luxury brands, μάρκετινγκ για luxury brands, μάρκετινγκ πολυτελών υπηρεσιών, luxury holidays

7. Χρησιμοποιήστε εικόνες και λέξεις που δείχνουν φιλοδοξία, δύναμη, μοναδικότητα

Οι εικόνες πολυτέλειας και αποκλειστικότητας είναι απαραίτητες για τα brand πολυτελείας. Άλλωστε το marketing είναι θέμα σύνδεσης με τον πελάτη. Θα πρέπει να φαντάζεται ότι θα μπορούσε να είναι μέρος αυτού του τρόπου ζωής αν αγοράσει το προϊόν σας. Χρησιμοποιώντας ανάλογες εικόνες τον οδηγείτε σε αυτή την κατεύθυνση.

Το υλικό marketing σας θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιεί αντίστοιχες λέξεις και γλώσσα που δίνει έμφαση στην ποιότητα και την αποκλειστικότητα των προϊόντων σας. Αυτό θα δημιουργήσει μια συναισθηματική σύνδεση με τους πελάτες και θα τους ενθαρρύνει να αγοράσουν το προϊόν σας. Χρησιμοποιήστε μηνύματα όπως «η απόλυτη πολυτέλεια» ή «πέρα από τη σύγκριση».

8. Να είστε επιλεκτικοί σχετικά με τα κανάλια μάρκετινγκ

Κάποια κανάλια είναι πιο αποδοτικά από άλλα. Για παράδειγμα, η διαφήμιση σε luxury style διαδικτυακά περιοδικά και ιστότοπους υψηλής επισκεψιμότητας θα είναι ενδεχομένως πιο αποτελεσματική από την προβολή διαφημίσεων σε έντυπες εκδόσεις. Γι’ αυτό κάντε την έρευνά σας διεξοδικά: Πού βρίσκεται το ιδανικό σας κοινό; Ποια κανάλια ταιριάζουν στη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησής σας;

Βεβαιωθείτε ότι τα μηνύματά σας είναι συνεπή – από τον ιστότοπό σας έως τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις διαφημίσεις σας. Όλα πρέπει να αντικατοπτρίζουν την πολυτελή εικόνα που προσπαθείτε να δημιουργήσετε.

9. Χρησιμοποιήστε στρατηγικά τα social media

Τα social media μπορούν να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ξέρετε που θα εστιάσετε. Επίσης, το brand σας θα πρέπει να είναι προσιτό αλλά ταυτόχρονα να δίνει και μια αίσθηση αποκλειστικότητας.

Θα πρέπει να λάβετε υπόψη τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού-στόχου σας και να χρησιμοποιήσετε τις ψηφιακές πλατφόρμες που θα τους προσεγγίσουν πιο αποτελεσματικά. Το ιδανικό σας κοινό δεν βρίσκεται σε όλα τα κανάλια. Κατά συνέπεια δε θα πρέπει να απασχολεί και εσάς το να βρίσκεστε παντού. Μελετήστε που βρίσκεται το ιδανικο σας κοινό και σε ποια κανάλια social media και δημιουργήστε ανάλογο περιεχόμενο. Προβλέπεται ότι η γενιά Gen Y (γεννημένη μεταξύ 1981 και 1996) και η Gen Z (γεννημένη μεταξύ 1997 και 2012) θα αντιπροσωπεύουν το 45 τοις εκατό όλων των πωλήσεων στο κομμάτι των luxury προϊόντων και υπηρεσιών έως το 2025.

Επομένως, θα πρέπει να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στις στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Επίσης, αν στοχεύετε ευκατάστατους millennials, το Instagram θα μπορούσε να είναι χρήσιμο εργαλείο. Απλώς λάβετε υπόψη ότι τα μέσα αναζήτησης, όπως τα βελτιστοποιημένα ιστολόγια για μηχανές αναζήτησης, το YouTube και το Pinterest θα επιτύχουν τα καλύτερα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.

10. Μείνετε ενημερωμένοι στον τομέα σας

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι ενδιαφέρει τους πελάτες που βρίσκονται στο ιδανικό σας κοινό και να προσαρμόσετε τη στρατηγική marketing σας ανάλογα.

Συμπέρασμα

marketing gia luxury brands, marketing για luxury brands, μάρκετινγκ για luxury brands, μάρκετινγκ πολυτελών υπηρεσιών, luxury holidays

Τα luxury brands έχουν να κάνουν με τη δημιουργία μιας αξέχαστης, αποκλειστικής εμπειρίας και σίγουρα απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό. Επίσης, το marketing που θα χρησιμοποιηθεί δεν θα πρέπει να αρκείται στη δημιουργία ενός πολύ ωραίου ιστότοπου ή στη χρήση επώνυμων influencers.

Το marketing έχει να κάνει με τους ανθρώπους. Το marketing είναι πελατοκεντρικό. Οι παραπάνω συμβουλές είναι απλά εργαλεία που βοηθούν να προσεγγίσετε το ιδανικό σας κοινό. Κρατήστε καθαρό το μήνυμα της επιχείρησής σας και στοχεύστε σε ανθρώπους που πραγματικά θέλουν το προϊόν σας και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτό. Δώστε τους μια εξαιρετική εμπειρία, προσεγγίστε τους δίνοντας τους μια αίσθηση αποκλειστικότητας και κάντε τους να νιώσουν ξεχωριστοί ώστε όχι μόνο να αγοράσουν το προϊόν σας, αλλά να γίνουν πιστοί ακόλουθοι και πελάτες σας.

Διαβάστε επίσης:

Παντρέψετε UX Και SEO Και Βγείτε Στην Πρώτη Σελίδα Των Αποτελεσμάτων Αναζήτησης

18 έξυπνοι τρόποι για την online προώθηση της επιχείρησης σας

Ακολουθήσετε μας σε Facebook, Instagram και Linkedin για να μαθαίνετε ό,τι νεότερο γύρω από την on-line παρουσία της επιχείρησης σας.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn